著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:タイのヘルステクノロジー評価(HTA)を、その制度化、HTA導入の重要な要素、および政策へのHTAの貢献に焦点を当てています。 方法:文献のレビューでは、HTAの制度化、HTA導入の要素、およびタイの文脈における政策意思決定におけるHTAの役割など、幅広いトピックを取り上げました。タイの政策意思決定プロセスへの著者の関与からの追加情報も考慮されました。 結果:HTAの制度化は、政策立案、HTA実務家、組織、システムインフラストラクチャ、およびコラボレーションにおける証拠の生成と使用など、HTAを導入するプロセスで構成されています。タイでは、HTAは、必須医薬品の全国リストやユニバーサルヘルスカバレッジスキームの福利厚生パッケージの開発など、カバレッジの決定に正式に統合されています。貢献要因には、政治的意志とリーダーシップ、HTA関連の分野での能力構築、適切なリソース、技術的専門知識、およびデータが含まれます。逆に、直面している課題には、HTAシステム開発のための統治機関の欠如と戦略計画、財政的支援を動員するための正式なメカニズムの欠如、非営利機関の不十分なHTA研究者、および高度なバイオテクノロジーの増加が含まれます。 結論:HTAは、エビデンスに基づいたヘルスケアの意思決定において重要な役割を果たします。ただし、HTA制度化の重要な要素を強化する必要があります。特に、HTAシステムの開発、HTA実務家の構築および維持能力の需要を満たすためのガバナンス構造と政策は、複雑で革新的な健康介入の課題に対処します。タイの経験から学んだ教訓は、他の発展途上国におけるHTA制度化のガイダンスとして使用される場合があります。
目的:タイのヘルステクノロジー評価(HTA)を、その制度化、HTA導入の重要な要素、および政策へのHTAの貢献に焦点を当てています。 方法:文献のレビューでは、HTAの制度化、HTA導入の要素、およびタイの文脈における政策意思決定におけるHTAの役割など、幅広いトピックを取り上げました。タイの政策意思決定プロセスへの著者の関与からの追加情報も考慮されました。 結果:HTAの制度化は、政策立案、HTA実務家、組織、システムインフラストラクチャ、およびコラボレーションにおける証拠の生成と使用など、HTAを導入するプロセスで構成されています。タイでは、HTAは、必須医薬品の全国リストやユニバーサルヘルスカバレッジスキームの福利厚生パッケージの開発など、カバレッジの決定に正式に統合されています。貢献要因には、政治的意志とリーダーシップ、HTA関連の分野での能力構築、適切なリソース、技術的専門知識、およびデータが含まれます。逆に、直面している課題には、HTAシステム開発のための統治機関の欠如と戦略計画、財政的支援を動員するための正式なメカニズムの欠如、非営利機関の不十分なHTA研究者、および高度なバイオテクノロジーの増加が含まれます。 結論:HTAは、エビデンスに基づいたヘルスケアの意思決定において重要な役割を果たします。ただし、HTA制度化の重要な要素を強化する必要があります。特に、HTAシステムの開発、HTA実務家の構築および維持能力の需要を満たすためのガバナンス構造と政策は、複雑で革新的な健康介入の課題に対処します。タイの経験から学んだ教訓は、他の発展途上国におけるHTA制度化のガイダンスとして使用される場合があります。
OBJECTIVES: To explore health technology assessment (HTA) in Thailand focusing on its institutionalization, key elements for HTA introduction, and HTA contribution to policy. METHODS: A review of literature covered a wide range of topics, including the institutionalization of HTA, elements of HTA introduction, and the role of HTA in policy decision making in Thai context. Additional information from the authors' involvement in the policy decision-making process in Thailand was also considered. RESULTS: HTA institutionalization comprises processes of introducing HTA, including evidence generation and use in policymaking, building capacity of HTA practitioners, organizations, system infrastructure, and collaborations. In Thailand, HTA has been formally integrated into coverage decisions, including in the development of the National List of Essential Medicines and the Universal Health Coverage Scheme benefits package. Contributing factors included political will and leadership, capacity building on HTA-related disciplines, adequate resources, technical expertise, and data. Conversely, challenges faced included the absence of a governing body and strategic plan for HTA systems development, a lack of formal mechanisms for mobilizing financial support, an inadequate number of HTA researchers in nonprofit institutes, and the rise in advanced biotechnologies. CONCLUSIONS: HTA plays an important role in evidence-based healthcare decision making. However, key elements of HTA institutionalization need to be strengthened, especially governance structure and policy for HTA systems development, building and retaining capacity of HTA practitioners to meet demand, addressing the challenges of complex and highly innovative health interventions. Lessons learned from the Thai experience may be used as guidance for HTA institutionalization in other developing countries.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。