Loading...
Frontiers in psychiatry20190101Vol.10issue()

自閉症スペクトラム障害のある軽度および中程度の未就学児の顔の感情認識における知性プロファイルと視点の特徴

,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

小児自閉症スペクトラム障害(ASD)は、障害に関連する非特異的な社会的およびコミュニケーションの欠陥のために、簡単に誤診される可能性があります。本研究は、主流の幼稚園に参加していた軽度または中程度のASDを持つ就学前の子供たちの精神発達と視覚的注意を感情に向けてプロファイルしようとしました。Xi'an市から5,178人の幼稚園児から選択された軽度または中程度のASDと診断された合計21人の子供(17人の男の子と4人の少女)が募集されました。年齢、性別、クラスと一致した21人の21人のグループ(TD)の子供の別のグループは、コントロールとして機能しました。すべての子供は、グリフィスの精神発達尺度 - 中国(GDS-C)を使用して評価され、彼らの社会的視覚的注意は、アイトラッキング技術を使用して20の生態学的に有効なフィルムシーンを視聴中に評価されました。結果は、ASDの子供が、TDピアよりも運動、パーソナルソーシャル、言語、パフォーマンス、および実用的な推論サブスケールの精神発達スコアが低いことを示しました。さらに、ASDの子供には、自然主義的なシーンの刺激に基づいた表情からの感情を表情から認識することの欠陥が見つかりました。赤字は、ASDグループの社会的相互作用と開発商の能力と有意に相関していた。ASDの子供は、顔の感情表現のタスク中にTDの子供と比較した場合、非定型の視線パターンを示しました。ASDの子供は、特に目の領域では、顔の感情表現への視覚的な注意を払っていました。この調査結果は、実際の感情認識のマルチモーダルにおけるASD子供の赤字と、感情認識のための非定型的な視線パターンを確認しました。軽度または中程度のASDを持つ子供の親と教師は、精神発達のレベルに応じて、情報に基づいた教育上の決定を下す必要があります。さらに、視線追跡技術は、軽度または中程度のASDを持つ子どもを診断する証拠を臨床的に提供するのに役立つ可能性があります。

小児自閉症スペクトラム障害(ASD)は、障害に関連する非特異的な社会的およびコミュニケーションの欠陥のために、簡単に誤診される可能性があります。本研究は、主流の幼稚園に参加していた軽度または中程度のASDを持つ就学前の子供たちの精神発達と視覚的注意を感情に向けてプロファイルしようとしました。Xi'an市から5,178人の幼稚園児から選択された軽度または中程度のASDと診断された合計21人の子供(17人の男の子と4人の少女)が募集されました。年齢、性別、クラスと一致した21人の21人のグループ(TD)の子供の別のグループは、コントロールとして機能しました。すべての子供は、グリフィスの精神発達尺度 - 中国(GDS-C)を使用して評価され、彼らの社会的視覚的注意は、アイトラッキング技術を使用して20の生態学的に有効なフィルムシーンを視聴中に評価されました。結果は、ASDの子供が、TDピアよりも運動、パーソナルソーシャル、言語、パフォーマンス、および実用的な推論サブスケールの精神発達スコアが低いことを示しました。さらに、ASDの子供には、自然主義的なシーンの刺激に基づいた表情からの感情を表情から認識することの欠陥が見つかりました。赤字は、ASDグループの社会的相互作用と開発商の能力と有意に相関していた。ASDの子供は、顔の感情表現のタスク中にTDの子供と比較した場合、非定型の視線パターンを示しました。ASDの子供は、特に目の領域では、顔の感情表現への視覚的な注意を払っていました。この調査結果は、実際の感情認識のマルチモーダルにおけるASD子供の赤字と、感情認識のための非定型的な視線パターンを確認しました。軽度または中程度のASDを持つ子供の親と教師は、精神発達のレベルに応じて、情報に基づいた教育上の決定を下す必要があります。さらに、視線追跡技術は、軽度または中程度のASDを持つ子どもを診断する証拠を臨床的に提供するのに役立つ可能性があります。

Childhood autism spectrum disorder (ASD) can easily be misdiagnosed, due to the nonspecific social and communicational deficits associated with the disorder. The present study attempted to profile the mental development and visual attention toward emotion among preschool children with mild or moderate ASD who were attending mainstream kindergartens. A total of 21 children (17 boys and 4 girls) diagnosed with mild or moderate ASD selected from 5,178 kindergarteners from the Xi'an city were recruited. Another group of 21 typically developing (TD) children who were matched with age, gender, and class served as controls. All children were assessed using the Griffiths Mental Development Scales-Chinese (GDS-C), and their social visual attention was assessed during watching 20 ecologically valid film scenes by using eye tracking technique. The results showed that ASD children had lower mental development scores in the Locomotor, Personal-Social, Language, Performance, and Practical Reasoning subscales than the TD peers. Moreover, deficits in recognizing emotions from facial expressions based on naturalistic scene stimuli with voice were found for ASD children. The deficits were significantly correlated with their ability in social interaction and development quotient in ASD group. ASD children showed atypical eye-gaze pattern when compared to TD children during facial emotion expression task. Children with ASD had reduced visual attention to facial emotion expression, especially for the eye region. The findings confirmed the deficits of ASD children in real life multimodal of emotion recognition, and their atypical eye-gaze pattern for emotion recognition. Parents and teachers of children with mild or moderate ASD should make informed educational decisions according to their level of mental development. In addition, eye tracking technique might clinically help provide evidence diagnosing children with mild or moderate ASD.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google