Loading...
PloS one20190101Vol.14issue(7)

学部生の間の感情的知性と学問的成功との関連:パキスタンのカストでの横断研究

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Retracted Publication
概要
Abstract

この研究では、パキスタンのコハト科学技術大学(KUST)の学部生の間の感情的知性と学業成功との関連を調査しました。2015年秋から2018年春の学期に登録された186人の学生のサンプルが、ランダムサンプリング手法を通じて選択されました。この研究では、横断的、記述的、相関研究方法が採用されました。学部生からの情報の収集には、標準化されたツール「感情的知能スケール」が採用されました。学生の累積グレードポイント平均(CGPA)は、学業の成功と見なされました。データは個人的な訪問を通じて収集されました。統計ツール、すなわち、単純な割合、平均、標準偏差、ANOVA、ピアソンの製品モーメント相関、多重線形回帰を使用して、望ましい研究結果に到達しました。調査結果は、感情的な知性と学部生の間で学問的な成功との間に強い前向きな関係(r = 0.880)があることを明らかにしました。複数の線形回帰分析では、自己開発(ベータ= 0.296)、感情的安定性(ベータ= 0.197)、関係の管理(ベータ= 0.170)、利他的行動(ベータ= 0.145)、およびコミットメント(BETA = 0.117)が学業成功を予測することが示されました。学部生の肯定的に。調査結果は、学部生の感情的な知性がさらに改善され、学業成績がさらに強化される可能性があることを示唆しています。

この研究では、パキスタンのコハト科学技術大学(KUST)の学部生の間の感情的知性と学業成功との関連を調査しました。2015年秋から2018年春の学期に登録された186人の学生のサンプルが、ランダムサンプリング手法を通じて選択されました。この研究では、横断的、記述的、相関研究方法が採用されました。学部生からの情報の収集には、標準化されたツール「感情的知能スケール」が採用されました。学生の累積グレードポイント平均(CGPA)は、学業の成功と見なされました。データは個人的な訪問を通じて収集されました。統計ツール、すなわち、単純な割合、平均、標準偏差、ANOVA、ピアソンの製品モーメント相関、多重線形回帰を使用して、望ましい研究結果に到達しました。調査結果は、感情的な知性と学部生の間で学問的な成功との間に強い前向きな関係(r = 0.880)があることを明らかにしました。複数の線形回帰分析では、自己開発(ベータ= 0.296)、感情的安定性(ベータ= 0.197)、関係の管理(ベータ= 0.170)、利他的行動(ベータ= 0.145)、およびコミットメント(BETA = 0.117)が学業成功を予測することが示されました。学部生の肯定的に。調査結果は、学部生の感情的な知性がさらに改善され、学業成績がさらに強化される可能性があることを示唆しています。

The study investigated the association between emotional intelligence and academic success among undergraduates of Kohat University of Science & Technology (KUST), Pakistan. A sample of 186 students who were enrolled during the semester Fall 2015 to Spring 2018 was selected through a random sampling technique. A cross-sectional, descriptive and correlational research methods were employed in this study. A standardized tool "Emotional Intelligence Scale" was employed for the collection of information from the undergraduates. Cumulative Grade Point Average (CGPA) of the students was considered as academic success. Data were collected through personal visits. Statistical tools i.e., simple percentage, mean, standard deviation, ANOVA, Pearson's product-moment correlation and multiple linear regression were employed to reach the desired research outcomes. The findings revealed that there was a strong positive relationship (r = 0.880) between emotional intelligence and academic success among undergraduate students. The multiple linear regression analysis showed that self-development (Beta = 0.296), emotional stability (Beta = 0.197), managing relations (Beta = 0.170), altruistic behaviour (Beta = 0.145), and commitment (Beta = 0.117) predict academic success of undergraduates positively. The findings suggest that the emotional intelligence of the undergraduate students may be further improved so that their academic performance may further be enhanced.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google