Loading...
Frontiers in psychology20190101Vol.10issue()

ジェンダーステレオタイプの関心のプロファイルと学生のジェンダーロールのオリエンテーション、性別、および推論能力の相互関連性

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、初期の中等学校の生徒のジェンダーステレオタイプの関心プロファイルと、生徒のジェンダーロールの方向性、つまり性別の役割に対する伝統的または平等主義的な態度との関係を調査しています。ジェンダーステレオタイプの関心プロファイルは、女性または男性のステレオタイプのドメインのいずれかに対する比較的高い関心と、性別グループに関連付けられていないドメインの低い関心によって説明されています。ドイツの国家教育パネル研究のデータを持つ4,457人の学生(49.2%の女性、6年生)を対象とした研究では、2つの学問的関心領域(数学とドイツ語)の潜在的なプロファイル分析と6つの職業上の関心から4つの関心プロファイルが導き出されました。ドメイン(現実的、調査、芸術的、社会的、進取的、および従来)。2つの性別とステレオタイプの関心プロファイルを除いて、2つの性別存続した関心プロファイルが見つかりました。未分化の関心プロファイルの1つは、すべてのドメインで一般的に高い利益によって特徴付けられ、もう1つはすべてのドメインで一般的に低い関心によってマークされました。男性のステレオタイプの関心プロファイルの学生は、数学、現実的、調査的、進取的なドメインに高い価値を持ち、ドイツ語、芸術的、社会的、および従来のドメインに関心が低かった。女性のステレオタイプの関心プロファイルは、反対のパターンによってマークされました。結果は、平等主義のジェンダーロールのオリエンテーションを表現したときに、学生が高または女性の関心プロファイルに属している可能性が高いことを示しました。また、男の子は、男性の関心プロファイルの女の子よりも女性の関心プロファイルのメンバーの可能性が高かった。推論スキルが低い学生は、一般に、低利子プロファイルグループのメンバーの可能性が高くなりました。結果は、関心のプロファイルが単一のドメイン固有の関心のある尺度よりも学生の学業開発をより予測するかどうかという質問に関して議論されています。

この研究では、初期の中等学校の生徒のジェンダーステレオタイプの関心プロファイルと、生徒のジェンダーロールの方向性、つまり性別の役割に対する伝統的または平等主義的な態度との関係を調査しています。ジェンダーステレオタイプの関心プロファイルは、女性または男性のステレオタイプのドメインのいずれかに対する比較的高い関心と、性別グループに関連付けられていないドメインの低い関心によって説明されています。ドイツの国家教育パネル研究のデータを持つ4,457人の学生(49.2%の女性、6年生)を対象とした研究では、2つの学問的関心領域(数学とドイツ語)の潜在的なプロファイル分析と6つの職業上の関心から4つの関心プロファイルが導き出されました。ドメイン(現実的、調査、芸術的、社会的、進取的、および従来)。2つの性別とステレオタイプの関心プロファイルを除いて、2つの性別存続した関心プロファイルが見つかりました。未分化の関心プロファイルの1つは、すべてのドメインで一般的に高い利益によって特徴付けられ、もう1つはすべてのドメインで一般的に低い関心によってマークされました。男性のステレオタイプの関心プロファイルの学生は、数学、現実的、調査的、進取的なドメインに高い価値を持ち、ドイツ語、芸術的、社会的、および従来のドメインに関心が低かった。女性のステレオタイプの関心プロファイルは、反対のパターンによってマークされました。結果は、平等主義のジェンダーロールのオリエンテーションを表現したときに、学生が高または女性の関心プロファイルに属している可能性が高いことを示しました。また、男の子は、男性の関心プロファイルの女の子よりも女性の関心プロファイルのメンバーの可能性が高かった。推論スキルが低い学生は、一般に、低利子プロファイルグループのメンバーの可能性が高くなりました。結果は、関心のプロファイルが単一のドメイン固有の関心のある尺度よりも学生の学業開発をより予測するかどうかという質問に関して議論されています。

This study investigates early secondary school students' gender-stereotypical interest profiles and how they relate to students' gender-role orientation, i.e., their traditional or egalitarian attitudes toward gender roles. Gender-stereotypical interest profiles are described by relatively high interests in either female- or male-stereotypical domains and low interests in domains that are not associated to the own gender group. In a study conducted with 4,457 students (49.2% female, sixth graders) with data from the German National Educational Panel Study, four interest profiles were derived from the combined latent profile analysis of two academic interest domains (mathematics and German) and six vocational interest domains (realistic, investigative, artistic, social, enterprising, and conventional). Aside from two gender-stereotypical interest profiles, two gender-undifferentiated interest profiles were found. One undifferentiated interest profile was marked by generally high interests in all domains, the other by generally low interests in all domains. Students in the male-stereotypical interest profile had high values in the mathematics, realistic, investigative, and enterprising domains and low interest in the German, artistic, social, and conventional domains. The female-stereotypical interest profile was marked by the opposite pattern. The results further showed that students more likely belonged to the high or female interest profiles when they expressed egalitarian gender-role orientations. Also, boys were more likely members of the female interest profile than were girls of the male interest profile. Students with low reasoning skills were generally more likely members of the low interest profile group. Results are discussed with respect to the question whether interest profiles are more predictive of students' academic development than single domain-specific measures of interest.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google