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Journal of experimental psychology. General2020Feb01Vol.149issue(2)

顔からの印象の性別バイアス:経験的研究と計算モデル

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

信頼性と支配的な印象は、顔からの特性の判断を要約します。これらの重要な特性に関する判断は、女性の顔の印象で互いに負の相関があり、女性の顔の差別化されていない印象を意味します。ここでは、これが多くの特性判断にわたって真実であるかどうか、および女性の顔の差別化されていない印象が、男性と女性の印象または同じ情報の異なる評価に使用される異なる顔の情報に由来するかどうかをテストします。多次元評価データセットとデータ駆動型モデリングを使用して、(a)女性の印象は男性の印象よりも差別化されておらず、原子価が豊富であり、(b)これらの印象はフェイスジェンダー間の同様の視覚情報に基づいていることを示しています。女性の顔の印象はより高度に相関があり、価がよりよく説明されました(研究1)。これらの相互相関は、評価者が性別のステレオタイプをより強く支持した場合、より高かった。性差にもかかわらず、男性と女性の印象モデルは、男性と女性の顔の別々の信頼性と支配的評価から派生したものでした(研究2)。さらに、男性モデルと女性モデルの両方が、両方の性別の顔の印象を操作する可能性があります(研究3)。結果は、印象の形成における顔の性別の高レベルの評価効果を強調していることを強調します。。(PSYINFOデータベースレコード(c)2020 APA、All Rights Reserved)。

信頼性と支配的な印象は、顔からの特性の判断を要約します。これらの重要な特性に関する判断は、女性の顔の印象で互いに負の相関があり、女性の顔の差別化されていない印象を意味します。ここでは、これが多くの特性判断にわたって真実であるかどうか、および女性の顔の差別化されていない印象が、男性と女性の印象または同じ情報の異なる評価に使用される異なる顔の情報に由来するかどうかをテストします。多次元評価データセットとデータ駆動型モデリングを使用して、(a)女性の印象は男性の印象よりも差別化されておらず、原子価が豊富であり、(b)これらの印象はフェイスジェンダー間の同様の視覚情報に基づいていることを示しています。女性の顔の印象はより高度に相関があり、価がよりよく説明されました(研究1)。これらの相互相関は、評価者が性別のステレオタイプをより強く支持した場合、より高かった。性差にもかかわらず、男性と女性の印象モデルは、男性と女性の顔の別々の信頼性と支配的評価から派生したものでした(研究2)。さらに、男性モデルと女性モデルの両方が、両方の性別の顔の印象を操作する可能性があります(研究3)。結果は、印象の形成における顔の性別の高レベルの評価効果を強調していることを強調します。。(PSYINFOデータベースレコード(c)2020 APA、All Rights Reserved)。

Trustworthiness and dominance impressions summarize trait judgments from faces. Judgments on these key traits are negatively correlated to each other in impressions of female faces, implying less differentiated impressions of female faces. Here we test whether this is true across many trait judgments and whether less differentiated impressions of female faces originate in different facial information used for male and female impressions or different evaluation of the same information. Using multidimensional rating datasets and data-driven modeling, we show that (a) impressions of women are less differentiated and more valence-laden than impressions of men and find that (b) these impressions are based on similar visual information across face genders. Female face impressions were more highly intercorrelated and were better explained by valence (Study 1). These intercorrelations were higher when raters more strongly endorsed gender stereotypes. Despite the gender difference, male and female impression models-derived from separate trustworthiness and dominance ratings of male and female faces-were similar to each other (Study 2). Further, both male and female models could manipulate impressions of faces of both genders (Study 3). The results highlight the high-level, evaluative effect of face gender in impression formation-women are judged negatively to the extent their looks do not conform to expectations, not because people use different facial information across genders but because people evaluate the information differently across genders. (PsycINFO Database Record (c) 2020 APA, all rights reserved).

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