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背景:貧困関連の感染症の負担は、低中所得国と中所得国では高いままであり、非感染性疾患(NCD)は急速に重要性を獲得しています。この二重の疾患の負担に対処するために、カジバントゥプロジェクトは、健康的でアクティブなライフスタイルの手段として、健康リテラシーを改善および促進することを目指しています。このプロジェクトは、カジキッツツールキットからの体育、音楽の動き、特定の健康および栄養教育のレッスンで構成される学校ベースの健康介入パッケージを実装しています。これは、教師向けのKazihealth Workplace Health Interventionプログラムによって補完されています。 目的:Kazibantuプロジェクトの目的は、南アフリカのポートエリザベスの恵まれないコミュニティにおける小学生のNCD、健康行動、および心理社会的健康のリスク要因に対する学校ベースの健康介入パッケージの影響を評価することです。さらに、教師向けの職場の健康介入をテストすることを目指しています。 方法:ランダム化比較試験(RCT)が8つの学校で実施されます。9〜13歳の約1000年生から6年生の学童、および2019年初頭のベースライン調査中に約60人の教師が募集されます。学童のために、この研究は36週間のクラスターRCTとして設計されています(Kazikidz介入介入)、教師の場合、24週間の介入段階(Kazihealth介入)が計画されています。介入プログラムは、3つの主要なコンポーネントで構成されています。つまり、(1)KazikidzおよびKazihealth Teaching Material、(2)ワークショップ、および(3)教師コーチ。ランダム化の後、8つの学校のうち4つが教育プログラムを受け取りますが、他の学校はコントロールグループとして機能します。介入学校は、教師のワークショップと教師のコーチングという2つの追加の介入コンポーネントのさまざまな組み合わせにさらにランダム化されます。 結果:この研究は以前の経験に基づいており、南アフリカと他のアフリカの環境間の疎外されたコミュニティ間の比較を可能にする将来の管理研究の決定ツールとして、学校の設定におけるNCDリスク要因に対する健康介入反応に関する新しい証拠を生成します。 結論:Kazikidzの教育資料は、南アフリカのカリキュラムと評価政策声明に沿った低資源環境で小学校の教師向けに設計された全体的な教育および教育ツールです。Kazikidz内でのすぐに使用できるレッスンと評価は、教育資料の使用と実装を促進するはずです。さらに、Kazihealthの介入は、疾患の危険因子、身体活動、フィットネス、心理社会的健康、および栄養指標に関する知識の向上を通じて、教師が自分の健康に役立つようにする必要があります。ロールモデルとしての教師は、より良い健康行動を促進し、学校の子どもたちの健康的でアクティブなライフスタイルを奨励することができます。私たちは、健康と幸福を改善することで、教える子供たちにトリクルダウン効果を伴う教師の生産性を高めると推測します。 試験登録:国際標準ランダム化比較試験番号(ISRCTN):18485542;http://www.isrctn.com/isrctn18485542。 国際登録報告書識別子(イリッド):DERR1-10.2196/14097。
背景:貧困関連の感染症の負担は、低中所得国と中所得国では高いままであり、非感染性疾患(NCD)は急速に重要性を獲得しています。この二重の疾患の負担に対処するために、カジバントゥプロジェクトは、健康的でアクティブなライフスタイルの手段として、健康リテラシーを改善および促進することを目指しています。このプロジェクトは、カジキッツツールキットからの体育、音楽の動き、特定の健康および栄養教育のレッスンで構成される学校ベースの健康介入パッケージを実装しています。これは、教師向けのKazihealth Workplace Health Interventionプログラムによって補完されています。 目的:Kazibantuプロジェクトの目的は、南アフリカのポートエリザベスの恵まれないコミュニティにおける小学生のNCD、健康行動、および心理社会的健康のリスク要因に対する学校ベースの健康介入パッケージの影響を評価することです。さらに、教師向けの職場の健康介入をテストすることを目指しています。 方法:ランダム化比較試験(RCT)が8つの学校で実施されます。9〜13歳の約1000年生から6年生の学童、および2019年初頭のベースライン調査中に約60人の教師が募集されます。学童のために、この研究は36週間のクラスターRCTとして設計されています(Kazikidz介入介入)、教師の場合、24週間の介入段階(Kazihealth介入)が計画されています。介入プログラムは、3つの主要なコンポーネントで構成されています。つまり、(1)KazikidzおよびKazihealth Teaching Material、(2)ワークショップ、および(3)教師コーチ。ランダム化の後、8つの学校のうち4つが教育プログラムを受け取りますが、他の学校はコントロールグループとして機能します。介入学校は、教師のワークショップと教師のコーチングという2つの追加の介入コンポーネントのさまざまな組み合わせにさらにランダム化されます。 結果:この研究は以前の経験に基づいており、南アフリカと他のアフリカの環境間の疎外されたコミュニティ間の比較を可能にする将来の管理研究の決定ツールとして、学校の設定におけるNCDリスク要因に対する健康介入反応に関する新しい証拠を生成します。 結論:Kazikidzの教育資料は、南アフリカのカリキュラムと評価政策声明に沿った低資源環境で小学校の教師向けに設計された全体的な教育および教育ツールです。Kazikidz内でのすぐに使用できるレッスンと評価は、教育資料の使用と実装を促進するはずです。さらに、Kazihealthの介入は、疾患の危険因子、身体活動、フィットネス、心理社会的健康、および栄養指標に関する知識の向上を通じて、教師が自分の健康に役立つようにする必要があります。ロールモデルとしての教師は、より良い健康行動を促進し、学校の子どもたちの健康的でアクティブなライフスタイルを奨励することができます。私たちは、健康と幸福を改善することで、教える子供たちにトリクルダウン効果を伴う教師の生産性を高めると推測します。 試験登録:国際標準ランダム化比較試験番号(ISRCTN):18485542;http://www.isrctn.com/isrctn18485542。 国際登録報告書識別子(イリッド):DERR1-10.2196/14097。
BACKGROUND: The burden of poverty-related infectious diseases remains high in low- and middle-income countries, while noncommunicable diseases (NCDs) are rapidly gaining importance. To address this dual disease burden, the KaziBantu project aims at improving and promoting health literacy as a means for a healthy and active lifestyle. The project implements a school-based health intervention package consisting of physical education, moving-to-music, and specific health and nutrition education lessons from the KaziKidz toolkit. It is complemented by the KaziHealth workplace health intervention program for teachers. OBJECTIVES: The aim of the KaziBantu project is to assess the effect of a school-based health intervention package on risk factors for NCDs, health behaviors, and psychosocial health in primary school children in disadvantaged communities in Port Elizabeth, South Africa. In addition, we aim to test a workplace health intervention for teachers. METHODS: A randomized controlled trial (RCT) will be conducted in 8 schools. Approximately 1000 grade 4 to grade 6 school children, aged 9 to 13 years, and approximately 60 teachers will be recruited during a baseline survey in early 2019. For school children, the study is designed as a 36-week, cluster RCT (KaziKidz intervention), whereas for teachers, a 24-week intervention phase (KaziHealth intervention) is planned. The intervention program consists of 3 main components; namely, (1) KaziKidz and KaziHealth teaching material, (2) workshops, and (3) teacher coaches. After randomization, 4 of the 8 schools will receive the education program, whereas the other schools will serve as the control group. Intervention schools will be further randomized to the different combinations of 2 additional intervention components: teacher workshops and teacher coaching. RESULTS: This study builds on previous experience and will generate new evidence on health intervention responses to NCD risk factors in school settings as a decision tool for future controlled studies that will enable comparisons among marginalized communities between South African and other African settings. CONCLUSIONS: The KaziKidz teaching material is a holistic educational and instructional tool designed for primary school teachers in low-resource settings, which is in line with South Africa's Curriculum and Assessment Policy Statement. The ready-to-use lessons and assessments within KaziKidz should facilitate the use and implementation of the teaching material. Furthermore, the KaziHealth interventions should empower teachers to take care of their health through knowledge gains regarding disease risk factors, physical activity, fitness, psychosocial health, and nutrition indicators. Teachers as role models will be able to promote better health behaviors and encourage a healthy and active lifestyle for children at school. We conjecture that improved health and well-being increase teachers' productivity with trickle-down effects on the children they teach and train. TRIAL REGISTRATION: International Standard Randomized Controlled Trial Number (ISRCTN): 18485542; http://www.isrctn.com/ISRCTN18485542. INTERNATIONAL REGISTERED REPORT IDENTIFIER (IRRID): DERR1-10.2196/14097.
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