Loading...
Advances in experimental medicine and biology20190101Vol.1138issue()

神経精神医学教育におけるインタラクティブな3D視覚化の使用

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

強迫性障害(OCD)は、2〜3%の世界的な有病率を持つ神経精神障害です。OCDは、障害のある人の生活に大きな影響を与える可能性があり、一部の研究では、自殺念慮がOCDの個人の50%以上に存在することを示唆しており、かなりの数の個人が自殺を試みていることを示す他のデータが存在します。したがって、OCDの個人が可能な限り最高の治療を受けることが重要です。専門家と将来の臨床医の間での神経精神障害の根本的な病態生理学のより深い理解は、治療の改善につながる可能性があります。しかし、データは、多くの学生と臨床医が「神経恐怖症」、神経系に関与する場合の知識や自信の欠如を経験することを示唆しています。さらに、研究では、多くの学生が神経条件と持つ関係は時間とともに悪化し、実践に固執することができることが示唆されています。OCDなどの条件を持つ存在する個人が可能な限り最良の治療を受けるためには、ケアを投与する人が装備することが重要です。そのような障害の徹底的な理解。研究により、インタラクティブな3Dモデルの使用は解剖学教育とより具体的には神経学教育を改善できることが示されていますが、そのようなモデルを使用して神経精神医学的条件、特にOCDに関与する効果は評価されていません。この研究では、この研究では、OCDに関与する神経回路のインタラクティブな3D視覚化とアニメーションを通じてセルフペース学習を強化することにより、神経精神医学のリテラシーを改善するために、Androidデバイスのインタラクティブアプリケーションを標準化されたソフトウェアエンジニアリング方法を使用して設計しました。パイロットテストとユーザビリティ評価が、5人の大学院のライフサイエンスの学生の間で実施されました。ユーザーエクスペリエンスに関する調査結果は有望であり、テスト前とテスト後の評価は、OCDの知識と理解を改善する際のアプリケーションの有効性に関する奨励の結果を示唆しています。要するに、この研究は、インタラクティブな3D視覚化が神経精神医学教育を改善できることを示唆しています。このため、患者が常に可能な限り最高のケアを受けるようにするために、同様のアプリケーションを構築するためにより多くの努力を払う必要があります。図2.1 Robertson et al。(2017)。

強迫性障害(OCD)は、2〜3%の世界的な有病率を持つ神経精神障害です。OCDは、障害のある人の生活に大きな影響を与える可能性があり、一部の研究では、自殺念慮がOCDの個人の50%以上に存在することを示唆しており、かなりの数の個人が自殺を試みていることを示す他のデータが存在します。したがって、OCDの個人が可能な限り最高の治療を受けることが重要です。専門家と将来の臨床医の間での神経精神障害の根本的な病態生理学のより深い理解は、治療の改善につながる可能性があります。しかし、データは、多くの学生と臨床医が「神経恐怖症」、神経系に関与する場合の知識や自信の欠如を経験することを示唆しています。さらに、研究では、多くの学生が神経条件と持つ関係は時間とともに悪化し、実践に固執することができることが示唆されています。OCDなどの条件を持つ存在する個人が可能な限り最良の治療を受けるためには、ケアを投与する人が装備することが重要です。そのような障害の徹底的な理解。研究により、インタラクティブな3Dモデルの使用は解剖学教育とより具体的には神経学教育を改善できることが示されていますが、そのようなモデルを使用して神経精神医学的条件、特にOCDに関与する効果は評価されていません。この研究では、この研究では、OCDに関与する神経回路のインタラクティブな3D視覚化とアニメーションを通じてセルフペース学習を強化することにより、神経精神医学のリテラシーを改善するために、Androidデバイスのインタラクティブアプリケーションを標準化されたソフトウェアエンジニアリング方法を使用して設計しました。パイロットテストとユーザビリティ評価が、5人の大学院のライフサイエンスの学生の間で実施されました。ユーザーエクスペリエンスに関する調査結果は有望であり、テスト前とテスト後の評価は、OCDの知識と理解を改善する際のアプリケーションの有効性に関する奨励の結果を示唆しています。要するに、この研究は、インタラクティブな3D視覚化が神経精神医学教育を改善できることを示唆しています。このため、患者が常に可能な限り最高のケアを受けるようにするために、同様のアプリケーションを構築するためにより多くの努力を払う必要があります。図2.1 Robertson et al。(2017)。

Obsessive compulsive disorder (OCD) is a neuropsychiatric disorder with a global prevalence of 2-3%. OCD can have an enormous impact on the lives of those with the disorder, with some studies suggesting suicidal ideation is present in over 50% of individuals with OCD, and other data showing a significant number of individuals attempt suicide. It is therefore important that individuals with OCD receive the best possible treatment. A greater understanding of the underlying pathophysiology of neuropsychiatric disorders among professionals and future clinicians can lead to improved treatment. However, data suggests that many students and clinicians experience "neurophobia", a lack of knowledge or confidence in cases involving the nervous system. In addition, research suggests that the relationship many students have with neurological conditions deteriorates over time, and can persist into practice.If individuals living with conditions such as OCD are to receive the best possible treatment, it is crucial that those administering care are equipped with a thorough understanding of such disorders. While research has shown that the use of interactive 3D models can improve anatomy education and more specifically neurology education, the efficacy of using of such models to engage with neuropsychiatric conditions, specifically OCD, has not been assessed. This study seeks to address this gap.In this study an interactive application for Android devices was designed using standardised software engineering methods in order to improve neuropsychiatry literacy by empowering self-pace learning through interactive 3D visualisations and animations of the neural circuitry involved in OCD. A pilot test and a usability assessment were conducted among five postgraduate life science students. Findings relating to user experience were promising, and pre-test vs. post-test evaluation suggested encouraging outcomes regarding the effectiveness of the application in improving the knowledge and understanding of OCD. In short, this study suggests that interactive 3D visualisations can improve neuropsychiatry education. For this reason, more efforts should be made to construct similar applications in order to ensure patients always receive the best possible care. Fig. 2.1 A diagrammatic representation of the CSTC circuit, based on a similar diagram by Robertson et al. (2017).

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google