Loading...
Child development2020Jul01Vol.91issue(4)

スペイン語を話すバイリンガルの学生の英語の読書成長:言語間の影響に対する英語の習熟度の緩和効果

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、幼稚園のスペイン語読書が、米国の全国的に代表的なスペイン語を話すバイリンガル学生(n = 312)の4年生までの英語の読書成長軌跡に影響を与えた範囲と、協会が学生の英語の口頭能力によって変化したかどうかを調べました。マルチレベルの成長曲線分析により、スペイン語の初期の読みが強いことが、英語の読解力の成長に関連していることが明らかになりました。より強力なスペインの読書グループ内では、英語の口頭能力が低い学生は最初はカウンターパートの後ろに始まりましたが、後で追いついて上回りました。より弱いスペインの読書グループ内では、より低い英語の口腔習熟度グループの違いが時間とともに増加しました。調査結果は、最初に発達したスペインの読書能力が、英語の口頭能力よりも英語の読書開発において大きな役割を果たしていることを示唆しています。

この研究では、幼稚園のスペイン語読書が、米国の全国的に代表的なスペイン語を話すバイリンガル学生(n = 312)の4年生までの英語の読書成長軌跡に影響を与えた範囲と、協会が学生の英語の口頭能力によって変化したかどうかを調べました。マルチレベルの成長曲線分析により、スペイン語の初期の読みが強いことが、英語の読解力の成長に関連していることが明らかになりました。より強力なスペインの読書グループ内では、英語の口頭能力が低い学生は最初はカウンターパートの後ろに始まりましたが、後で追いついて上回りました。より弱いスペインの読書グループ内では、より低い英語の口腔習熟度グループの違いが時間とともに増加しました。調査結果は、最初に発達したスペインの読書能力が、英語の口頭能力よりも英語の読書開発において大きな役割を果たしていることを示唆しています。

This study examined the extent to which kindergarten Spanish reading affected English reading growth trajectories through fourth grade among nationally representative Spanish-speaking bilingual students (N = 312) in the United States and whether the association varied by students' English oral proficiency. Multilevel growth curve analyses revealed that stronger early Spanish reading was related to greater English reading growth. Within the stronger Spanish reading group, students with lower English oral proficiency initially began behind their counterparts but caught up with and surpassed them later. Within the weaker Spanish reading group, the difference between lower and higher English oral proficiency groups increased over time. Findings suggest that initially well-developed Spanish reading competence plays a greater role in English reading development than English oral proficiency.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google