Loading...
Medical teacher2019Nov01Vol.41issue(11)

NEJMの知識+今週の質問:オンラインディスカッションフォーラムを効果的に利用する新しい仮想学習コミュニティ

,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:非同期仮想学習コミュニティは、学習者に学習を強化し、安全な環境での仲間の学習に貢献する能力を提供します。ただし、学習者のコメントのトーンと内容、学習者間の関与のレベル、およびモデレーターの役割は、非コース関連の仮想学習コミュニティ内で十分に研究されていません。したがって、私たちは、Webベースの非同期学習コミュニティであるNEJM Knowledge+質問の今週(NEJM Knowledge+QOW)Forumを使用して、これらの特性を探求しようとしました。方法:2015年から2016年の間にQOWフォーラムに投稿された73のNEJM知識+質問をレビューしました。その後、3つのQowを選択して、研究の目的に沿った3つの広範な基準に基づいて、マルチステップコーディングプロセスを分析しました。結果:学習者のコメントは、肯定的なトーンと批判的なトーンの両方を反映しており、学習者は自分の臨床実践と局所的な経験を共有して、QOWの答えと他の学習者の反応の両方に対する視点と反応を文脈化するために共有しました。また、学習者は一般に、モデレーターに専門家の審判として行動するよう要求しました。結論:非同期仮想学習コミュニティは、提案された医療シナリオに対応し、ディスカッションフォーラムで経験を共有することにより、知識を高める機会を提供することにより、学習者を引き付けることができます。将来の作業では、地理的地域が非同期仮想学習コミュニティに与える影響と、学習体験の形成におけるモデレーターの役割を調べる必要があります。

目的:非同期仮想学習コミュニティは、学習者に学習を強化し、安全な環境での仲間の学習に貢献する能力を提供します。ただし、学習者のコメントのトーンと内容、学習者間の関与のレベル、およびモデレーターの役割は、非コース関連の仮想学習コミュニティ内で十分に研究されていません。したがって、私たちは、Webベースの非同期学習コミュニティであるNEJM Knowledge+質問の今週(NEJM Knowledge+QOW)Forumを使用して、これらの特性を探求しようとしました。方法:2015年から2016年の間にQOWフォーラムに投稿された73のNEJM知識+質問をレビューしました。その後、3つのQowを選択して、研究の目的に沿った3つの広範な基準に基づいて、マルチステップコーディングプロセスを分析しました。結果:学習者のコメントは、肯定的なトーンと批判的なトーンの両方を反映しており、学習者は自分の臨床実践と局所的な経験を共有して、QOWの答えと他の学習者の反応の両方に対する視点と反応を文脈化するために共有しました。また、学習者は一般に、モデレーターに専門家の審判として行動するよう要求しました。結論:非同期仮想学習コミュニティは、提案された医療シナリオに対応し、ディスカッションフォーラムで経験を共有することにより、知識を高める機会を提供することにより、学習者を引き付けることができます。将来の作業では、地理的地域が非同期仮想学習コミュニティに与える影響と、学習体験の形成におけるモデレーターの役割を調べる必要があります。

Objectives: Asynchronous virtual learning communities provide learners with the ability to enhance their learning and contribute to their peers' learning in a safe environment. However, the tone and content of learner comments, the level of engagement among learners, and the role of moderators have not been well studied within non-course-related virtual learning communities. Therefore, we sought to explore these characteristics using the NEJM Knowledge+ Question of the Week (NEJM Knowledge+ QoW) forum, a web-based asynchronous virtual learning community. Methods: We reviewed 73 NEJM Knowledge+ questions posted on the QoW forum between 2015 and 2016. We then selected three QoWs to analyze through a multistep coding process based on three broad criteria that aligned with our study aims. Results: Learner comments reflected both positive and critical tones, with learners sharing their own clinical practice and local experiences to contextualize their perspectives and reactions to both the QoW answer and the responses of other learners. Learners also commonly requested moderators to act as expert referees. Conclusion: Asynchronous virtual learning communities can engage learners by providing the opportunity to enhance their knowledge through responding to proposed medical scenarios and sharing their experiences in a discussion forum. Future work should examine the impact that geographic region has on asynchronous virtual learning communities and the role of moderators in shaping the learning experience.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google