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The western journal of emergency medicine2019Jul01Vol.20issue(4)

ナショナルレジデントマッチングプログラムランクは、居住者のパフォーマンスまたは卒業後の成果を予測していますか?1つの救急医療居住地で10年

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:毎年、レジデンシープログラムは、National Residency Matching Program(NRMP)に応募者をランキングしているかなりの努力を費やしています。私たちは、私たちの機関で生成された住民のNRMPランクリストの位置と、そのような努力が正当化されるかどうかを判断するために、居住と卒業後のパフォーマンスとの関係を調査しました。 方法:アロパシー救急医療のレジデンシーで10回連続の研究年に出席した教員は、全体的なパフォーマンス、医学知識、および対人スキルについて遡及的に住民を評価しました。居住者の卒業生は、現在の立場、臨床診療の時間、学業、教育、リーダーシップの役割、および出版物に関して調査されました。分析の主要な形式としてグラフィカルテクニックを使用して、パフォーマンスと一致の位置を比較しました。 結果:10人の教員が、この10年間に授業年までにプログラムを卒業した107人の住民を評価しました。84人の住民が調査に回答しました。一般に、NRMPランクと居住者のパフォーマンスの教員ランクとの間にはほとんど相関関係がありませんでした。また、NRMPランクリストの位置と、学業のキャリアを持つ可能性、研究の出版、教育またはリーダーシップの役割の間にはほとんど相関関係がありませんでした。 結論:NRMPランクリストのポジションは、どの居住者が居住に最適なのか、卒業した後に学業やリーダーシップの役割を引き受けるかを予測する上でほとんど価値がないことがわかりました。レジデンシーは、ランクリストを生成するために使用するプロセスを評価して、ランキングプロセスが費やされた努力を保証するのに十分な予測であるかどうかを判断する必要があります。

はじめに:毎年、レジデンシープログラムは、National Residency Matching Program(NRMP)に応募者をランキングしているかなりの努力を費やしています。私たちは、私たちの機関で生成された住民のNRMPランクリストの位置と、そのような努力が正当化されるかどうかを判断するために、居住と卒業後のパフォーマンスとの関係を調査しました。 方法:アロパシー救急医療のレジデンシーで10回連続の研究年に出席した教員は、全体的なパフォーマンス、医学知識、および対人スキルについて遡及的に住民を評価しました。居住者の卒業生は、現在の立場、臨床診療の時間、学業、教育、リーダーシップの役割、および出版物に関して調査されました。分析の主要な形式としてグラフィカルテクニックを使用して、パフォーマンスと一致の位置を比較しました。 結果:10人の教員が、この10年間に授業年までにプログラムを卒業した107人の住民を評価しました。84人の住民が調査に回答しました。一般に、NRMPランクと居住者のパフォーマンスの教員ランクとの間にはほとんど相関関係がありませんでした。また、NRMPランクリストの位置と、学業のキャリアを持つ可能性、研究の出版、教育またはリーダーシップの役割の間にはほとんど相関関係がありませんでした。 結論:NRMPランクリストのポジションは、どの居住者が居住に最適なのか、卒業した後に学業やリーダーシップの役割を引き受けるかを予測する上でほとんど価値がないことがわかりました。レジデンシーは、ランクリストを生成するために使用するプロセスを評価して、ランキングプロセスが費やされた努力を保証するのに十分な予測であるかどうかを判断する必要があります。

INTRODUCTION: Each year residency programs expend considerable effort ranking applicants for the National Residency Matching Program (NRMP). We explored the relationship between residents' NRMP rank list position as generated at our institution and their performance in residency and post-graduation to determine whether such efforts are justified. METHODS: Faculty who were present for the 10 consecutive study years at an allopathic emergency medicine residency retrospectively evaluated residents on their overall performance, medical knowledge, and interpersonal skills. Residency graduates were surveyed regarding their current position, hours of clinical practice, academic, teaching and leadership roles, and publications. We compared match position to performance using graphical techniques as the primary form of analysis. RESULTS: Ten faculty evaluated the 107 residents who graduated from the program during these 10 years by class year. Eighty-four residents responded to the survey. In general, we found little correlation between NRMP rank and faculty rank of resident performance. There was also little correlation between position in the NRMP rank list and the probability of having an academic career, publishing research, or having a teaching or leadership role. CONCLUSION: We found that the position on our NRMP rank list was of little value in predicting which residents would do best in residency or take on academic or leadership roles once graduated. Residencies should evaluate the processes they use to generate their rank list to determine whether the ranking process is sufficiently predictive to warrant the effort expended.

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