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Aerospace medicine and human performance2019Aug01Vol.90issue(8)

学生パイロットの再発中耳の侵入

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文献タイプ:
  • Evaluation Study
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:本研究では、中耳突然性の再発を予測するための9段階のインフレ障害ティンパノメトリックテストの有効性を評価しました。バロトラウマのグレードは、Teedの分類を使用して割り当てられました。すべての被験者は、最初の訪問時および改善後にティンパノメトリーと9段階のインフレ解像度テストを受けました。飛行を再開した後、再発は2週間監視されました。中耳突然性の再発、疾患のグレードと期間、および鼓膜と9段階のテスト結果の関係を評価しました。Teedの分類によると、16例はグレード0(45.7%)であり、11症例はグレードI(31.4%)でした。グレードIIIは7症例(20.0%)で示され、1つの被験者はグレードIV(2.9%)でした。病気の平均期間は5.9 dでした。最初の9段階のテストでは、29人の被験者(85.3%)がテスト全体に合格できませんでした。フォローアップテストでは、8例(22.9%)が失敗しました。7人のパイロット(20.0%)は、飛行を再開した後、再発中の中耳侵入障害を示しました。再発したすべての症例は、フォローアップナインステップテストに失敗しました。9段階のテストでは、再発を予測するための高感度と特異性の値が示されました。再発と9段階のテスト結果との間に明確な相関が観察されました。ディスカッション:9段階のインフレ解像度テストは、耳管機能に関する有用な情報を提供します。9段階のテストは、パイロットの中耳侵食の再発のリスクを減らすのに役立ちます。SohnJH。学生パイロットの再発中耳の侵入。aerosp med humが実行されます。2019;90(8):681-687。

はじめに:本研究では、中耳突然性の再発を予測するための9段階のインフレ障害ティンパノメトリックテストの有効性を評価しました。バロトラウマのグレードは、Teedの分類を使用して割り当てられました。すべての被験者は、最初の訪問時および改善後にティンパノメトリーと9段階のインフレ解像度テストを受けました。飛行を再開した後、再発は2週間監視されました。中耳突然性の再発、疾患のグレードと期間、および鼓膜と9段階のテスト結果の関係を評価しました。Teedの分類によると、16例はグレード0(45.7%)であり、11症例はグレードI(31.4%)でした。グレードIIIは7症例(20.0%)で示され、1つの被験者はグレードIV(2.9%)でした。病気の平均期間は5.9 dでした。最初の9段階のテストでは、29人の被験者(85.3%)がテスト全体に合格できませんでした。フォローアップテストでは、8例(22.9%)が失敗しました。7人のパイロット(20.0%)は、飛行を再開した後、再発中の中耳侵入障害を示しました。再発したすべての症例は、フォローアップナインステップテストに失敗しました。9段階のテストでは、再発を予測するための高感度と特異性の値が示されました。再発と9段階のテスト結果との間に明確な相関が観察されました。ディスカッション:9段階のインフレ解像度テストは、耳管機能に関する有用な情報を提供します。9段階のテストは、パイロットの中耳侵食の再発のリスクを減らすのに役立ちます。SohnJH。学生パイロットの再発中耳の侵入。aerosp med humが実行されます。2019;90(8):681-687。

INTRODUCTION: The present study evaluated the efficacy of the nine-step inflation-deflation tympanometric test for predicting recurrence of middle ear barotrauma.METHODS: Student pilots who were diagnosed with middle ear barotrauma from October 2010 to April 2011 were enrolled. The grade of barotrauma was assigned using Teed's classification. All subjects underwent tympanometry and nine-step inflation-deflation testing at first visit and after improvement. Recurrence was monitored for 2 wk after they resumed flight. The relationships among the recurrence of middle ear barotrauma, the grade and duration of disease, and tympanometric and nine-step test results were evaluated.RESULTS: There were 35 cases enrolled. According to Teed's classification, 16 cases were Grade 0 (45.7%) and 11 cases were Grade I (31.4%). Grade III was shown in seven cases (20.0%) and one subject was Grade IV (2.9%). The mean duration of illness was 5.9 d. In the initial 9-step tests, 29 subjects (85.3%) failed to pass the entire test. On follow-up tests, eight cases (22.9%) failed. Seven pilots (20.0%) showed recurrent middle ear barotrauma after resumed flight. All of the cases with recurrence failed the follow-up nine-step tests. The nine-step test showed high sensitivity and specificity values for predicting recurrence. A clear correlation was observed between recurrence and nine-step test results.DISCUSSION: The nine-step inflation-deflation test provides useful information about Eustachian tube function. The nine-step test can be useful to reduce the risk of recurrence of middle ear barotrauma in pilots.Sohn JH. Recurrent middle ear barotrauma in student pilots. Aerosp Med Hum Perform. 2019; 90(8):681-687.

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