著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:大学生は、うつ病や不安などの一般的なメンタルヘルスの問題をますます報告しており、伝統的なメンタルヘルスの治療を求めることに対する障壁に頻繁に遭遇します。ウェブやアプリを介して提供されるようなデジタルメンタルヘルスの介入は、メンタルヘルス治療へのアクセスを改善する可能性を提供します。 目的:この研究の目的は、大学生のサンプル間のうつ病、不安、および心理的幸福の強化に焦点を当てたデジタルメンタルヘルス介入に関する文献をレビューすることを目的としており、そのようなプログラムの有効性、使いやすさ、受容性、取り込み、および採用を特定します。 方法:系統的レビューおよびメタ分析ガイドライン(登録番号CRD42018092800)のための優先レポート項目を使用して系統的レビューを実施し、検索戦略は次のデータベースで医学研究司書によって実施されました:Medline(OVID)、Embase(Elsvier)、Psycinfo(Ebscohost)、Cochrane(ebscohost)、cochranefo(ebscohost)、psycinfo(ebscohost)、psycinfoロイター)2019年4月から2019年4月まで。データは体系的な物語統合フレームワークを使用して合成され、バイアスのリスクに対処するために正式な品質評価が実施されました。 結果:合計89の研究が選択基準を満たしました。介入の大部分(71/89、80%)はウェブサイトを介して提供され、最も一般的な介入はインターネットベースの認知行動療法(28、31%)でした。多くのプログラム(33、37%)は、コーチングの形で人間のサポートを特徴としていました。プログラムの大部分は、主要な心理的結果変数に有益な変化を生み出すのに効果的(42、47%)または部分的に効果的(30、34%)でした。研究の約半分(45、51%)は使いやすさや受容性の結果を提示しておらず、大学のキャンパスでのデジタルメンタルヘルス介入の幅広い実装を調査した研究はほとんどありませんでした。品質評価により、多くの研究で中程度から重度のバイアスのリスクが明らかになりました。 結論:結果は、デジタルメンタルヘルスの介入が大学生のうつ病、不安、心理的幸福を改善するのに効果的であることを示唆していますが、これらの介入の効果的な要素を確認するには、より厳格な研究が必要です。これらのプログラムのユーザーエクスペリエンスの改善、したがってユーザーエンゲージメントの改善に関する継続的な研究は、大学のキャンパスでのデジタルメンタルヘルス介入の持続可能な実装に不可欠と思われます。
背景:大学生は、うつ病や不安などの一般的なメンタルヘルスの問題をますます報告しており、伝統的なメンタルヘルスの治療を求めることに対する障壁に頻繁に遭遇します。ウェブやアプリを介して提供されるようなデジタルメンタルヘルスの介入は、メンタルヘルス治療へのアクセスを改善する可能性を提供します。 目的:この研究の目的は、大学生のサンプル間のうつ病、不安、および心理的幸福の強化に焦点を当てたデジタルメンタルヘルス介入に関する文献をレビューすることを目的としており、そのようなプログラムの有効性、使いやすさ、受容性、取り込み、および採用を特定します。 方法:系統的レビューおよびメタ分析ガイドライン(登録番号CRD42018092800)のための優先レポート項目を使用して系統的レビューを実施し、検索戦略は次のデータベースで医学研究司書によって実施されました:Medline(OVID)、Embase(Elsvier)、Psycinfo(Ebscohost)、Cochrane(ebscohost)、cochranefo(ebscohost)、psycinfo(ebscohost)、psycinfoロイター)2019年4月から2019年4月まで。データは体系的な物語統合フレームワークを使用して合成され、バイアスのリスクに対処するために正式な品質評価が実施されました。 結果:合計89の研究が選択基準を満たしました。介入の大部分(71/89、80%)はウェブサイトを介して提供され、最も一般的な介入はインターネットベースの認知行動療法(28、31%)でした。多くのプログラム(33、37%)は、コーチングの形で人間のサポートを特徴としていました。プログラムの大部分は、主要な心理的結果変数に有益な変化を生み出すのに効果的(42、47%)または部分的に効果的(30、34%)でした。研究の約半分(45、51%)は使いやすさや受容性の結果を提示しておらず、大学のキャンパスでのデジタルメンタルヘルス介入の幅広い実装を調査した研究はほとんどありませんでした。品質評価により、多くの研究で中程度から重度のバイアスのリスクが明らかになりました。 結論:結果は、デジタルメンタルヘルスの介入が大学生のうつ病、不安、心理的幸福を改善するのに効果的であることを示唆していますが、これらの介入の効果的な要素を確認するには、より厳格な研究が必要です。これらのプログラムのユーザーエクスペリエンスの改善、したがってユーザーエンゲージメントの改善に関する継続的な研究は、大学のキャンパスでのデジタルメンタルヘルス介入の持続可能な実装に不可欠と思われます。
BACKGROUND: College students are increasingly reporting common mental health problems, such as depression and anxiety, and they frequently encounter barriers to seeking traditional mental health treatments. Digital mental health interventions, such as those delivered via the Web and apps, offer the potential to improve access to mental health treatment. OBJECTIVE: This study aimed to review the literature on digital mental health interventions focused on depression, anxiety, and enhancement of psychological well-being among samples of college students to identify the effectiveness, usability, acceptability, uptake, and adoption of such programs. METHODS: We conducted a systematic review using the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses guidelines (registration number CRD42018092800), and the search strategy was conducted by a medical research librarian in the following databases: MEDLINE (Ovid), EMBASE (Elsevier), PsycINFO (EbscoHost), the Cochrane Library (Wiley), and Web of Science (Thomson Reuters) from the date of inception to April 2019. Data were synthesized using a systematic narrative synthesis framework, and formal quality assessments were conducted to address the risk of bias. RESULTS: A total of 89 studies met the inclusion criteria. The majority of interventions (71/89, 80%) were delivered via a website, and the most common intervention was internet-based cognitive behavioral therapy (28, 31%). Many programs (33, 37%) featured human support in the form of coaching. The majority of programs were either effective (42, 47%) or partially effective (30, 34%) in producing beneficial changes in the main psychological outcome variables. Approximately half of the studies (45, 51%) did not present any usability or acceptability outcomes, and few studies (4, 4%) examined a broad implementation of digital mental health interventions on college campuses. Quality assessments revealed a moderate-to-severe risk of bias in many of the studies. CONCLUSIONS: Results suggest that digital mental health interventions can be effective for improving depression, anxiety, and psychological well-being among college students, but more rigorous studies are needed to ascertain the effective elements of these interventions. Continued research on improving the user experience of, and thus user engagement with, these programs appears vital for the sustainable implementation of digital mental health interventions on college campuses.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。