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はじめに:農村コミュニティ向けの医療サービスへのアクセスは、世界の多くの地域の大都市コミュニティよりも貧弱です。農村部の医療従事者を改善する戦略の1つは、学部の医学生の農村部の臨床配置です。この研究では、オーストラリアのビクトリア州の医学部が提供する農村プログラムの一環として、医療コースの最後から2年目の4年目に配信された、そのような配置の1つのモデル(縦断的統合事務員(LIC))の労働力の結果を探ります。LICは、小さなコミュニティの農村部の一般的な慣行で、経験豊富な農村部のジェネラリストの医師との並行コンサルティングモデルの下で、学生の監督を伴う学生の監督を伴いました。 方法:この研究は、LICの1年を完了した医学生としての登録後、他の場所で同等の期間の他のタイプの農村トレーニングを受けた学生と、農村部のトレーニングを受けていない学生の職場(地域またはより多くの農村)を比較することを目的としています。研究参加者は2004年以降に医学の学位を開始し、2008年から2016年の間に卒業したため、評価されたときに2017年に大学院1〜9歳でした。学生のトレーニングの場所、およびトレーニングの期間、タイプ、タイミングに関する情報は、大学の管理システムから前向きに収集されました。関心のある結果は、オーストラリアの健康開業医規制局の公開ウェブサイトから入手した2017年の主要な仕事の場所でした。 結果:4年目および5年目の追加の農村トレーニングとともに4年目のLICを実施した学生は、他のすべてのグループよりも、労働力のニーズが最大(RRR)5.62、95%信頼区間(CI)2.81-11.20と比較して、メトロイタントレーニングのみを持っているものと比較して、95%の信頼区間(CI)2.81-11.20で働いている可能性が高くなりました。農村部での同様の期間の非LICトレーニングも有意に関連していましたが、より弱く、地域の労働場所が小さい(RRR 2.99、95%CI 1.87-4.77)。農村部の唯一のトレーニングが4年であった学生は、地域の労働場所が小さい(RRR 1.72、95%CI 0.59-5.04)と有意に関連していませんでした。全体として、LICと非LICの農村部の両方の訓練暴露を考慮した後、卒業後の農村部は、農村部のバックグラウンドと一貫して積極的に関連し、留学生であり、学生としての保証プログラムの下でサービス義務の返還を持っていました。 結論:この研究は、オーストラリアの医療従事者の分布の改善に貢献する際に、農村部のLICの価値を追加することと、農村部のトレーニングを追加します。他の証拠は、農村部の配置に参加している医師の肯定的な教育結果をすでに実証していますが、これは仕事の場所の結果の最初の既知の研究です。この研究は、この農村部の学部教育のモデルを拡大することで、地理的に分散された医療従事者のより良いものにつながる可能性があるという証拠を提供します。
はじめに:農村コミュニティ向けの医療サービスへのアクセスは、世界の多くの地域の大都市コミュニティよりも貧弱です。農村部の医療従事者を改善する戦略の1つは、学部の医学生の農村部の臨床配置です。この研究では、オーストラリアのビクトリア州の医学部が提供する農村プログラムの一環として、医療コースの最後から2年目の4年目に配信された、そのような配置の1つのモデル(縦断的統合事務員(LIC))の労働力の結果を探ります。LICは、小さなコミュニティの農村部の一般的な慣行で、経験豊富な農村部のジェネラリストの医師との並行コンサルティングモデルの下で、学生の監督を伴う学生の監督を伴いました。 方法:この研究は、LICの1年を完了した医学生としての登録後、他の場所で同等の期間の他のタイプの農村トレーニングを受けた学生と、農村部のトレーニングを受けていない学生の職場(地域またはより多くの農村)を比較することを目的としています。研究参加者は2004年以降に医学の学位を開始し、2008年から2016年の間に卒業したため、評価されたときに2017年に大学院1〜9歳でした。学生のトレーニングの場所、およびトレーニングの期間、タイプ、タイミングに関する情報は、大学の管理システムから前向きに収集されました。関心のある結果は、オーストラリアの健康開業医規制局の公開ウェブサイトから入手した2017年の主要な仕事の場所でした。 結果:4年目および5年目の追加の農村トレーニングとともに4年目のLICを実施した学生は、他のすべてのグループよりも、労働力のニーズが最大(RRR)5.62、95%信頼区間(CI)2.81-11.20と比較して、メトロイタントレーニングのみを持っているものと比較して、95%の信頼区間(CI)2.81-11.20で働いている可能性が高くなりました。農村部での同様の期間の非LICトレーニングも有意に関連していましたが、より弱く、地域の労働場所が小さい(RRR 2.99、95%CI 1.87-4.77)。農村部の唯一のトレーニングが4年であった学生は、地域の労働場所が小さい(RRR 1.72、95%CI 0.59-5.04)と有意に関連していませんでした。全体として、LICと非LICの農村部の両方の訓練暴露を考慮した後、卒業後の農村部は、農村部のバックグラウンドと一貫して積極的に関連し、留学生であり、学生としての保証プログラムの下でサービス義務の返還を持っていました。 結論:この研究は、オーストラリアの医療従事者の分布の改善に貢献する際に、農村部のLICの価値を追加することと、農村部のトレーニングを追加します。他の証拠は、農村部の配置に参加している医師の肯定的な教育結果をすでに実証していますが、これは仕事の場所の結果の最初の既知の研究です。この研究は、この農村部の学部教育のモデルを拡大することで、地理的に分散された医療従事者のより良いものにつながる可能性があるという証拠を提供します。
INTRODUCTION: Access to medical services for rural communities is poorer than for metropolitan communities in many parts of the world. One of the strategies to improve rural medical workforce has been rural clinical placements for undergraduate medical students. This study explores the workforce outcomes of one model of such placements - the longitudinal integrated clerkship (LIC) - delivered in year 4, the penultimate year of the medical course, as part of the rural programs delivered by a medical school in Victoria, Australia. The LIC involved student supervision under a parallel consulting model with experienced rural generalist doctors for a whole year in small community rural general practices. METHODS: This study aimed to compare the work locations (regional or more rural), following registration as a medical practitioner, of medical students who had completed 1 year of the LIC, with, first, students who had other types of rural training of comparable duration elsewhere, and second, students who had no rural training. Study participants commenced their medical degree after 2004 and had graduated between 2008 and 2016 and thus were in postgraduate year 1-9 in 2017 when evaluated. Information about the student training location(s), and duration, type and timing of training, was prospectively collected from university administrative systems. The outcome of interest was the main work location in 2017, obtained from the Australian Health Practitioner Regulation Agency's public website. RESULTS: Students who had undertaken the year 4 LIC along with additional rural training in years 3 and/or 5 were more likely than all other groups to be working in smaller regional or rural towns, where workforce need is greatest (relative risk ratio (RRR) 5.62, 95% confidence interval (CI) 2.81-11.20, compared with those having metropolitan training only). Non-LIC training of similar duration in rural areas was also significantly associated, but more weakly, with smaller regional work location (RRR 2.99, 95%CI 1.87-4.77). Students whose only rural training was the year 4 LIC were not significantly associated with smaller regional work location (RRR 1.72, 95%CI 0.59-5.04). Overall, after accounting for both LIC and non-LIC rural training exposure, rural work after graduation was also consistently positively associated with rural background, being an international student and having a return of service obligation under a bonded program as a student. CONCLUSION: This study demonstrates the value of rural LICs, coupled with additional rural training, in contributing to improving Australia's medical workforce distribution. Whilst other evidence has already demonstrated positive educational outcomes for doctors who participate in rural LIC placements, this is the first known study of work location outcomes. The study provides evidence that expanding this model of rural undergraduate education may lead to a better geographically distributed medical workforce.
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