Loading...
Journal of applied behavior analysis2020Apr01Vol.53issue(2)

プロンプトの手順に対する親の好みの評価

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

介入への親の参加は、介入効果を高め、設定全体でスキルの一般化を促進することができます。したがって、両親は行動介入を実施するように訓練されるべきです。現在の調査の目的は、一般的に使用される3つのプロンプト手順に対する親の好みと受容性を評価することでした。私たちは、障害のある子供の親を訓練して、経験的に検証された3つのプロンプト戦略(つまり、最も少なく、最も少なく、そして進行性のプロンプトの遅延)を使用しました。親が各プロンプト手順で習得基準に到達すると、同時チェーンの配置を使用して各手順に対する彼/彼女の好みを評価しました。また、研究全体のすべての手順の治療許容性を測定しました。すべての参加者は、プロンプトの各手順の習得基準を満たし、少なくとも最も促すプロンプトの好みを示しました。結果は、トレーニング前の手順の親の受容性が、トレーニング後/子供の練習とは異なることを示唆しています。さらに、調査の終了時に得られた受容性評価スコアは、同時チェーンの配置中の介入の好みに対応していました。結果は、行動、スキルを取得する手順の好みを研究するための客観的な尺度の利点を示しています。

介入への親の参加は、介入効果を高め、設定全体でスキルの一般化を促進することができます。したがって、両親は行動介入を実施するように訓練されるべきです。現在の調査の目的は、一般的に使用される3つのプロンプト手順に対する親の好みと受容性を評価することでした。私たちは、障害のある子供の親を訓練して、経験的に検証された3つのプロンプト戦略(つまり、最も少なく、最も少なく、そして進行性のプロンプトの遅延)を使用しました。親が各プロンプト手順で習得基準に到達すると、同時チェーンの配置を使用して各手順に対する彼/彼女の好みを評価しました。また、研究全体のすべての手順の治療許容性を測定しました。すべての参加者は、プロンプトの各手順の習得基準を満たし、少なくとも最も促すプロンプトの好みを示しました。結果は、トレーニング前の手順の親の受容性が、トレーニング後/子供の練習とは異なることを示唆しています。さらに、調査の終了時に得られた受容性評価スコアは、同時チェーンの配置中の介入の好みに対応していました。結果は、行動、スキルを取得する手順の好みを研究するための客観的な尺度の利点を示しています。

Parent participation in intervention can enhance intervention efficacy and promote generalization of skills across settings. Thus, parents should be trained to implement behavioral interventions. The purpose of the current investigation was to evaluate parent preference for and acceptability of 3 commonly used prompting procedures. We trained parents of children with disabilities to use 3 empirically validated prompting strategies (i.e., least-to-most, most-to-least, and a progressive-prompt delay). Once the parent reached the mastery criteria with each prompting procedure, we evaluated his/her preference for each of the procedures using a concurrent-chains arrangement. We also measured treatment acceptability of all procedures throughout the study. All participants met the mastery criteria for each of the prompting procedures and showed a preference for least-to-most prompting. Results suggest parents' acceptability of procedures prior to training were different than posttraining/post-child practice. In addition, acceptability rating scores obtained at the end of the investigation corresponded to preference of intervention during the concurrent-chains arrangement. The results demonstrate the benefits of objective measures for studying preference for behavioral, skill-acquisition procedures.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google