著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
本研究は、防衛メカニズムを含む感情と感情規制に焦点を当てた高等教育における学習における新しい研究に属しています。この研究の目的は、学問的感情と学習へのアプローチとの関係における暗黙的および明示的な感情調節の媒介役割を調査することでした。参加者は、226人の学部生(社会科学部門で勉強している男性40人と186人の女性)で構成されていました。彼らは、次のアンケートに回答しました:感情規制アンケート、感情在庫の学生の経験、防衛スタイルのアンケート、および在庫の学習と研究へのアプローチ。モデレート(相互作用)と調停(間接)効果の両方を、プロセスプログラムを使用して調べました。結果は、学問的感情と学習へのアプローチとの関連における感情調節の緩和的役割を示すことができませんでした。代わりに、結果は、感情調節の支配的な媒介の役割、特に否定的な感情と学習へのアプローチとの関係における未熟な防御スタイルの役割を明らかにしました。さらに、再評価と抑制は、それぞれ深いアプローチと否定的な感情との関係において、それぞれ陽性と否定的な感情の関係において調停者として作用するように見えました。この研究の結果は、最近の文献の文脈で議論されています。無意識の認知プロセスの役割に関する高等教育機関への影響についても議論されています。
本研究は、防衛メカニズムを含む感情と感情規制に焦点を当てた高等教育における学習における新しい研究に属しています。この研究の目的は、学問的感情と学習へのアプローチとの関係における暗黙的および明示的な感情調節の媒介役割を調査することでした。参加者は、226人の学部生(社会科学部門で勉強している男性40人と186人の女性)で構成されていました。彼らは、次のアンケートに回答しました:感情規制アンケート、感情在庫の学生の経験、防衛スタイルのアンケート、および在庫の学習と研究へのアプローチ。モデレート(相互作用)と調停(間接)効果の両方を、プロセスプログラムを使用して調べました。結果は、学問的感情と学習へのアプローチとの関連における感情調節の緩和的役割を示すことができませんでした。代わりに、結果は、感情調節の支配的な媒介の役割、特に否定的な感情と学習へのアプローチとの関係における未熟な防御スタイルの役割を明らかにしました。さらに、再評価と抑制は、それぞれ深いアプローチと否定的な感情との関係において、それぞれ陽性と否定的な感情の関係において調停者として作用するように見えました。この研究の結果は、最近の文献の文脈で議論されています。無意識の認知プロセスの役割に関する高等教育機関への影響についても議論されています。
The present study belongs to a new strand of research in learning in higher education focusing on emotions and emotion regulation, including defense mechanisms. The purpose of the study was to investigate the mediating role of implicit and explicit emotion regulation in the relationship between academic emotions and approaches to learning. Participants were composed of 226 undergraduates (40 males and 186 females studying in a social science department). They completed the following questionnaires: Emotion Regulation Questionnaire, Student Experience of Emotions Inventory, Defense Style Questionnaire, and Approaches to Learning and Studying Inventory. Both the moderating (interaction) and the mediational (indirect) effects were examined using the PROCESS program. Results failed to indicate the moderating role of emotion regulation in the association between academic emotions and approaches to learning. Instead, results revealed the dominant mediating role of emotion regulation and particularly the role of immature defense style in the relationship between negative emotions and approaches to learning. Moreover, reappraisal and suppression seemed to act as mediators in the relationship between positive and negative emotions with deep and surface approaches, respectively. The results of the study are discussed in the context of the recent literature. Implications for higher-education institutions regarding the role of unconscious cognitive processes are also discussed.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。