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背景:多くのアフリカ諸国での健康捜査には、通常、先住民族や信仰システム、生物医学的医療システムなど、複数の癒しシステムを利用することが含まれます。これらの異なるシステムは、ガーナを含むアフリカで長年にわたって共存してきました。 目的:この記事では、ガーナの非生物医学的ヘルスケアが植民地時代に受けた形式化プロセスを検討します。最初に、先住民族の医療システムを正式な身体に組織するプロセスの簡単な歴史的分析を提示します。その後、ガーナの生物医学と非生物医学の健康システムの間で行われた共同作業を模索することで締めくくります。 方法:ガーナの正式な先住民族の治癒システムの歴史的分析は、関連する文献の調査を通じて行われました。 結果:特定のカテゴリに組織されているガーナの先住民族のヒーラーの正式なグループは、長年にわたってさまざまな変換を受けてきました。ガーナの伝統的なヒーラーと開発された共同プログラムの証拠も存在しますが、これらは主にプライマリヘルスパートナーシップのためのものでした。メンタルヘルスの協力に関して、統合の試みは一般的に失敗しており、さまざまな要因がパートナーシップの成功を妨げると特定されています。 結論:先住民の癒しは、ガーナのヘルスケアの重要な要素です。さまざまなヘルスケアシステム間のコラボレーションは、重要な利害関係者が会話の中でどのように位置する(実際に自分自身を位置づける)かを正確に理解することで強化することができます。
背景:多くのアフリカ諸国での健康捜査には、通常、先住民族や信仰システム、生物医学的医療システムなど、複数の癒しシステムを利用することが含まれます。これらの異なるシステムは、ガーナを含むアフリカで長年にわたって共存してきました。 目的:この記事では、ガーナの非生物医学的ヘルスケアが植民地時代に受けた形式化プロセスを検討します。最初に、先住民族の医療システムを正式な身体に組織するプロセスの簡単な歴史的分析を提示します。その後、ガーナの生物医学と非生物医学の健康システムの間で行われた共同作業を模索することで締めくくります。 方法:ガーナの正式な先住民族の治癒システムの歴史的分析は、関連する文献の調査を通じて行われました。 結果:特定のカテゴリに組織されているガーナの先住民族のヒーラーの正式なグループは、長年にわたってさまざまな変換を受けてきました。ガーナの伝統的なヒーラーと開発された共同プログラムの証拠も存在しますが、これらは主にプライマリヘルスパートナーシップのためのものでした。メンタルヘルスの協力に関して、統合の試みは一般的に失敗しており、さまざまな要因がパートナーシップの成功を妨げると特定されています。 結論:先住民の癒しは、ガーナのヘルスケアの重要な要素です。さまざまなヘルスケアシステム間のコラボレーションは、重要な利害関係者が会話の中でどのように位置する(実際に自分自身を位置づける)かを正確に理解することで強化することができます。
BACKGROUND: Health seeking in many African countries typically involves making use of multiple healing systems, including indigenous and faith systems, as well as biomedical healthcare systems. These different systems have co-existed for many years in Africa, including in Ghana. AIM: In this article, we examine the formalising processes that non-biomedical healthcare in Ghana has undergone in postcolonial times. We first present a brief historical analysis of the process of organising indigenous medical systems into formal bodies. We then conclude by exploring collaborative efforts that have been undertaken between biomedical and non-biomedical health systems in Ghana. METHOD: A historical analysis of formalised indigenous healing systems in Ghana was done through an examination of relevant literature. RESULTS: Formal groups of indigenous healers in Ghana who are organised into specific categories have undergone various transformations over the years. Evidence also exists of collaborative programmes developed with traditional healers in Ghana, although these have been largely for primary health partnerships. With regard to mental health collaborations, attempts at integration have been generally unsuccessful, with various factors identified as hindering successful partnerships. CONCLUSION: Indigenous healing is an important component of healthcare in Ghana. Collaboration between the different healthcare systems can be strengthened through accurate understandings of how key stakeholders are situated (and indeed situate themselves) in the conversation.
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