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Journal of perinatology : official journal of the California Perinatal Association2019Oct01Vol.39issue(10)

教育者としての家族:新生児学の仲間にコミュニケーションスキルを教えるための家族中心のアプローチ

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的:構造化された教育的介入における教育者としての家族の使用が、家族の意思決定を導くことを目的としたコアコミュニケーションスキルを実行することにおける新生児学フェローの自信を高めるかどうかを判断する。 研究デザイン:2つのセンターのネオナトロジーフェローは、元患者の正式に訓練された家族を利用したシミュレーションベースのトレーニングに参加しました。フェローは、参加する前に、参加の直後、トレーニング後1か月間の自己評価調査を完了しました。家族も仲間のコミュニケーションを評価しました。 結果:評価されたコアコンピテンシーごとに、コース前からコース後の評価まで、自己認識の準備が統計的に有意に増加しました。フェローはさらに、毎日の臨床診療でカリキュラムで学んだスキルを使用して承認されました。家族の教育者は、共感的なリスニングと非言語的コミュニケーションで最高のコミュニケーションを最高と評価しました。 結論:医療研修生の教育者として正式に訓練された家族のメンバーを利用して、コミュニケーションにおける選択されたコアコンピテンシーにおけるフェローの自己認識の準備を成功させるコミュニケーションスキルカリキュラムへの参加。家族教育者は、有用で一般化可能なフィードバックを提供しました。

目的:構造化された教育的介入における教育者としての家族の使用が、家族の意思決定を導くことを目的としたコアコミュニケーションスキルを実行することにおける新生児学フェローの自信を高めるかどうかを判断する。 研究デザイン:2つのセンターのネオナトロジーフェローは、元患者の正式に訓練された家族を利用したシミュレーションベースのトレーニングに参加しました。フェローは、参加する前に、参加の直後、トレーニング後1か月間の自己評価調査を完了しました。家族も仲間のコミュニケーションを評価しました。 結果:評価されたコアコンピテンシーごとに、コース前からコース後の評価まで、自己認識の準備が統計的に有意に増加しました。フェローはさらに、毎日の臨床診療でカリキュラムで学んだスキルを使用して承認されました。家族の教育者は、共感的なリスニングと非言語的コミュニケーションで最高のコミュニケーションを最高と評価しました。 結論:医療研修生の教育者として正式に訓練された家族のメンバーを利用して、コミュニケーションにおける選択されたコアコンピテンシーにおけるフェローの自己認識の準備を成功させるコミュニケーションスキルカリキュラムへの参加。家族教育者は、有用で一般化可能なフィードバックを提供しました。

OBJECTIVE: To determine whether the use of family members as educators in a structured educational intervention would increase neonatology fellows' confidence in performing core communication skills targeted to guide family decision-making. STUDY DESIGN: Neonatology fellows at two centers participated in simulation-based training utilizing formally trained family members of former patients. Fellows completed self-assessment surveys before participating, immediately following participation, and 1-month following the training. Family members also evaluated fellow communication. RESULTS: For each core competency assessed, there was a statistically significant increase in self-perceived preparedness from pre-course to post-course assessments. Fellows additionally endorsed using skills learned in the curriculum in daily clinical practice. Family educators rated fellow communication highest in empathetic listening and nonverbal communication. CONCLUSIONS: Participation in a communication skills curriculum utilizing formally trained family members as educators for medical trainees successfully increased fellows' self-perceived preparedness in selected core competencies in communication. Family educators provided useful, generalizable feedback.

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