Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Suicide & life-threatening behavior2020Feb01Vol.50issue(1)

エリート学校における自殺念慮:対人理論と自殺の逃避理論のテスト

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:本研究では、自殺行動の2つの現代理論の能力を比較しました。自殺の視聴を予測するための自殺の対人と脱出理論です。対人理論は、知覚された負担と妨害された帰属性の相互作用が自殺念慮を予測することを提案しています。脱出理論は、失敗の感情が自殺念慮を予測し、脱出の動機がこの関係を媒介することを提案しています。本研究は、2つの理論のどれがより正常に自殺念慮を説明するかを決定することを意図していた。 方法:モロッコのエリート学校の306人の生徒のサンプル(193人の女性、魔術師= 21.21歳、主にイスラム教徒)が、失敗と逃亡の動機、認識された負担、妨害された自殺、および制御変数を評価するアンケートに回答しました。 結果:以前の研究に沿って、個別のテストにより、2つの理論のサポートが明らかになりました。興味深いことに、重回帰分析に同時に入力された場合、2つのフレームワークは、自殺念慮の分散のユニークかつ累積的な部分を説明しました。さらに、過去の自殺未遂、うつ病、絶望、ストレスを制御した後、影響は重要なままでした。 結論:調査結果は、自殺の対人理論と脱出理論を組み合わせることで、大学生の自殺念慮の出現をよりよく説明できることを示唆しています。

目的:本研究では、自殺行動の2つの現代理論の能力を比較しました。自殺の視聴を予測するための自殺の対人と脱出理論です。対人理論は、知覚された負担と妨害された帰属性の相互作用が自殺念慮を予測することを提案しています。脱出理論は、失敗の感情が自殺念慮を予測し、脱出の動機がこの関係を媒介することを提案しています。本研究は、2つの理論のどれがより正常に自殺念慮を説明するかを決定することを意図していた。 方法:モロッコのエリート学校の306人の生徒のサンプル(193人の女性、魔術師= 21.21歳、主にイスラム教徒)が、失敗と逃亡の動機、認識された負担、妨害された自殺、および制御変数を評価するアンケートに回答しました。 結果:以前の研究に沿って、個別のテストにより、2つの理論のサポートが明らかになりました。興味深いことに、重回帰分析に同時に入力された場合、2つのフレームワークは、自殺念慮の分散のユニークかつ累積的な部分を説明しました。さらに、過去の自殺未遂、うつ病、絶望、ストレスを制御した後、影響は重要なままでした。 結論:調査結果は、自殺の対人理論と脱出理論を組み合わせることで、大学生の自殺念慮の出現をよりよく説明できることを示唆しています。

OBJECTIVE: The present study compared the ability of two contemporary theories of suicidal behavior-the interpersonal and escape theories of suicide-to predict suicidal ideation. The interpersonal theory proposes that the interaction of perceived burdensomeness and thwarted belongingness predicts suicidal ideation. The escape theory proposes that feelings of failure predict suicidal ideation and that escape motivation mediates this relationship. The present study intended to determine which of the two theories more successfully explains suicidal ideation. METHOD: A sample of 306 students from elite schools in Morocco (193 women, Mage  = 21.21 years, predominantly Muslims) completed a questionnaire assessing feelings of failure and escape motivation, perceived burdensomeness and thwarted belongingness, suicide ideation, and control variables. RESULTS: In line with previous research, separate tests revealed support for the two theories. Interestingly, when entered simultaneously in a multiple regression analysis, the two frameworks explained a unique and cumulative part of the variance in suicidal ideation. Moreover, the effects remained significant after controlling for past suicide attempts, depression, hopelessness, and stress. CONCLUSIONS: The findings suggest that combining the interpersonal and escape theories of suicide could help better explain the emergence of suicidal ideation among college students.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google