著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
基礎運動スキル(FMS)は、身体活動に参加するために必要な、より高度で複雑な動きの基本的な構成要素です。この研究では、アイルランドの小学生の全範囲でFMSの習熟度を調べました(n = 2098、47%の少女、5〜12歳)。参加者は、グロスモーター開発のテスト、第3版(TGMD-3)、ビクトリア朝の基本運動スキルマニュアル、およびMotor Phepexiency 2(BOT-2)のBruininks-Oseretskyテストからのバランスサブテストを使用して評価されました。独立したサンプルのt検定と、計画的な比較を伴うANOVAグループ間の片道が、性別と年齢の違いを分析しました。スキルの習得または習熟度は、オーバーハンドスローの16%からランニングの75.3%の範囲でした。女の子は運動式の男の子よりも有意に高いスコアを獲得し、サブテストのバランスをとり、男の子はオブジェクトコントロールスキルで女の子を上回りました。能力の改善は、時間の経過とともに見られます(F(8,1968)= 70.18、p <0.001)。10歳までのFMS習熟度の大幅な増加が見られ、その後習熟度が低下し始めます。調査結果は、アイルランドの小学生の間のFMS習熟度の低さ、存在する性別の違いを示し、幼い頃にこれらのFMSの開発に焦点を当てたより多くのプログラムの必要性を強調しています。
基礎運動スキル(FMS)は、身体活動に参加するために必要な、より高度で複雑な動きの基本的な構成要素です。この研究では、アイルランドの小学生の全範囲でFMSの習熟度を調べました(n = 2098、47%の少女、5〜12歳)。参加者は、グロスモーター開発のテスト、第3版(TGMD-3)、ビクトリア朝の基本運動スキルマニュアル、およびMotor Phepexiency 2(BOT-2)のBruininks-Oseretskyテストからのバランスサブテストを使用して評価されました。独立したサンプルのt検定と、計画的な比較を伴うANOVAグループ間の片道が、性別と年齢の違いを分析しました。スキルの習得または習熟度は、オーバーハンドスローの16%からランニングの75.3%の範囲でした。女の子は運動式の男の子よりも有意に高いスコアを獲得し、サブテストのバランスをとり、男の子はオブジェクトコントロールスキルで女の子を上回りました。能力の改善は、時間の経過とともに見られます(F(8,1968)= 70.18、p <0.001)。10歳までのFMS習熟度の大幅な増加が見られ、その後習熟度が低下し始めます。調査結果は、アイルランドの小学生の間のFMS習熟度の低さ、存在する性別の違いを示し、幼い頃にこれらのFMSの開発に焦点を当てたより多くのプログラムの必要性を強調しています。
Fundamental movement skills (FMS) are the basic building blocks of more advanced, complex movements required to participate in physical activity. This study examined FMS proficiency across the full range of Irish primary school children (n = 2098, 47% girls, age range 5-12 years). Participants were assessed using the Test of Gross Motor Development, 3rd edition (TGMD-3), Victorian Fundamental Movement skills manual, and the balance subtest from the Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency 2 (BOT-2). Independent sample t-tests and a one way between groups ANOVA with planned comparisons were used analyse sex and age differences. Mastery or near mastery of skills ranged from 16% for overhand throw, to 75.3% for run. Girls scored significantly higher than boys in the locomotor and balance subtests with the boys outperforming the girls in object control skills. Improvements in ability can be seen over time (F(8,1968) = 70.18, p < 0.001), with significant increases in FMS proficiency seen up to the age of 10, after which proficiency begins to decline. The findings demonstrate the low levels of FMS proficiency amongst Irish primary school children, the differences between sex that exist, and highlights the need for more programmes that focus on developing these FMS at an early age.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。