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目的:電動車両の速度制限は、騒音を減らし、交通安全を促進するために広く使用されています。残念ながら、自転車、特に電気自転車の速度制限に関する研究はほとんどありません。この記事は、スピード違反の動作を分析し、電気自転車の推奨速度制限値を提案することを目的としています。方法:中国の杭州にある分離された自転車レーンの11セグメントからフィールド速度データが収集されました。さまざまな種類の自転車のスピード違反の動作は、異なる速度制限の下で分析されました。混合ロジスティックモデルは、スピード違反の動作とその影響要因をモデル化するために提案されています。異なる条件下での85パーセンタイル速度は、速度制限として計算されました。段階的回帰モデルは、85パーセンタイルの速度とその影響要因の関係をモデル化するために提案されており、さまざまな種類の自転車の速度制限が決定されました。結果:純粋な電気自転車のトラフィックの速度制限は、幅が3 m未満で3 m未満の自転車レーンでは、それぞれ25〜30 km/h、30-35 km/hに設定することをお勧めします。不均一な自転車の流れの推奨速度制限は25 km/hです。結論:異なる自転車交通の流れの推奨速度制限値は、自転車の交通の速度制限法とポリシーを改善するのに役立ちます。
目的:電動車両の速度制限は、騒音を減らし、交通安全を促進するために広く使用されています。残念ながら、自転車、特に電気自転車の速度制限に関する研究はほとんどありません。この記事は、スピード違反の動作を分析し、電気自転車の推奨速度制限値を提案することを目的としています。方法:中国の杭州にある分離された自転車レーンの11セグメントからフィールド速度データが収集されました。さまざまな種類の自転車のスピード違反の動作は、異なる速度制限の下で分析されました。混合ロジスティックモデルは、スピード違反の動作とその影響要因をモデル化するために提案されています。異なる条件下での85パーセンタイル速度は、速度制限として計算されました。段階的回帰モデルは、85パーセンタイルの速度とその影響要因の関係をモデル化するために提案されており、さまざまな種類の自転車の速度制限が決定されました。結果:純粋な電気自転車のトラフィックの速度制限は、幅が3 m未満で3 m未満の自転車レーンでは、それぞれ25〜30 km/h、30-35 km/hに設定することをお勧めします。不均一な自転車の流れの推奨速度制限は25 km/hです。結論:異なる自転車交通の流れの推奨速度制限値は、自転車の交通の速度制限法とポリシーを改善するのに役立ちます。
Objective: Speed limits for motorized vehicles are widely used to reduce noise and promote road safety. Unfortunately, there is little research on speed limits for bicycles, especially for electric bicycles. This article aims to analyze the speeding behavior and propose the suggested speed limit values for electric bicycles. Methods: Field speed data were collected from 11 segments of separated bicycle lanes in Hangzhou, China. The speeding behavior of different types of bicycles was analyzed under different speed limits. Mixed logistic models are proposed to model speeding behavior and its influencing factors. Eighty-fifth percentile speeds under different conditions were calculated as speed limits. Stepwise regression models are proposed to model the relationships between the 85th percentile speeds and their influencing factors, and speed limits for different types of bicycles were determined. Results: It is recommended that the speed limits for pure electric bicycle traffic be set as 25-30 km/h and 30-35 km/h for bicycle lanes with widths less than 3 m and greater than 3 m, respectively. The recommended speed limit for heterogeneous bicycle flows is 25 km/h. Conclusions: The suggested speed limit values for different bicycle traffic flow can help to improve speed limit laws and policies for bicycle traffic.
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