Loading...
Pflege20190101Vol.32issue(6)

[スマートフォンで親relativeの思いやりの知識とサポートを提供する-MOCABプロジェクト]

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

スマートフォンで親relativeの思いやりの知識とサポートを提供します - Mocabプロジェクト要約。背景:思いやりのある親relativeには、病気やケアの選択肢に関する知識が不足していることがよくあります。調査は、MOCAB(モバイルケアバックアップ)プロジェクトの一部として、これがしばしば負担として経験されることを示しました。目的:目的は、知識を高めることで、思いやりのある親relativeをサポートすることです。したがって、ケア関連の知識とセルフケアの指示は、そのニーズに応じて提供されるべきです。方法:モバイルアプリケーションのコア要素であるダイアログ形式でのパーソナライズされた知識転送は、潜在的なユーザーとの参加プロセスで開発されます。関連するエビデンスに基づいた看護知識は、専門家によってレビューされ、ターゲットグループのために書き留められました。結果:これまでのところ、86の関連トピックが特定され、定式化されています。最初のユーザビリティテストでは、MOCABアプリを介したコンテンツ自体、使用式式、およびプレゼンテーションが好評を博していることが示されました。Outlook:次のステップでは、アプリは思いやりのある親relativeと、さらに改善のためのさらなるニーズと領域を特定するためにホーム環境でテストされます。

スマートフォンで親relativeの思いやりの知識とサポートを提供します - Mocabプロジェクト要約。背景:思いやりのある親relativeには、病気やケアの選択肢に関する知識が不足していることがよくあります。調査は、MOCAB(モバイルケアバックアップ)プロジェクトの一部として、これがしばしば負担として経験されることを示しました。目的:目的は、知識を高めることで、思いやりのある親relativeをサポートすることです。したがって、ケア関連の知識とセルフケアの指示は、そのニーズに応じて提供されるべきです。方法:モバイルアプリケーションのコア要素であるダイアログ形式でのパーソナライズされた知識転送は、潜在的なユーザーとの参加プロセスで開発されます。関連するエビデンスに基づいた看護知識は、専門家によってレビューされ、ターゲットグループのために書き留められました。結果:これまでのところ、86の関連トピックが特定され、定式化されています。最初のユーザビリティテストでは、MOCABアプリを介したコンテンツ自体、使用式式、およびプレゼンテーションが好評を博していることが示されました。Outlook:次のステップでは、アプリは思いやりのある親relativeと、さらに改善のためのさらなるニーズと領域を特定するためにホーム環境でテストされます。

Providing knowledge and support for caring relatives with the smartphone - the MoCaB project Abstract. Background: Caring relatives often have a lack of knowledge of illness and care options. Surveys, as part of the MoCaB (Mobile Care Backup) project, showed that this is often experienced as a burden. Aim: The aim is to support caring relatives by increasing their knowledge. Therefore care-relevant knowledge and instructions for self-care should be provided according to their needs. Methods: The core element of the mobile application, personalized knowledge transfer in dialogue form, will be developed in a participative process with potential users. The relevant evidence-based nursing knowledge was reviewed by experts and written down for the target group. Results: So far, 86 relevant topics have been identified and formulated. First usability tests showed that the content itself, the used expressions and the presentation via the MoCaB app are well received. Outlook: In a next step, the app will be tested in the home setting with caring relatives and, in order to identify any further need and areas for improvement.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google