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考古学、言語学、人口遺伝学、および宗教、神話、儀式を扱う初期のヴェーダのテキストからのデータは、初期の「アーリア人」の包括的な絵を獲得するために組み立てて密接に比較する必要があります。このような学際的な対話は、データの重複領域を確立するために必要です。この論文は、インド・アーリア語の西アジアの起源を示し、ウラルの近くの草原ベルトで、そこから彼らが移動した場所から、アジアの山のベルトとバクトリアを介してインドに移動しました。彼らの漸進的な移住は、以前の人口、彼らの言語、文化との文化変容を伴いました。
考古学、言語学、人口遺伝学、および宗教、神話、儀式を扱う初期のヴェーダのテキストからのデータは、初期の「アーリア人」の包括的な絵を獲得するために組み立てて密接に比較する必要があります。このような学際的な対話は、データの重複領域を確立するために必要です。この論文は、インド・アーリア語の西アジアの起源を示し、ウラルの近くの草原ベルトで、そこから彼らが移動した場所から、アジアの山のベルトとバクトリアを介してインドに移動しました。彼らの漸進的な移住は、以前の人口、彼らの言語、文化との文化変容を伴いました。
Data from archaeology, linguistics, population genetics, and from early Vedic texts, which deal with religion, mythology and rituals, have to be assembled and closely compared in order to gain a comprehensive picture of the early 'Aryans'. Such interdisciplinary dialogue is necessary in order to establish areas of overlap of data. This paper attempts to indicate a western Central Asian origin of the Indo-Aryan speakers, in the steppe belt near the Urals, from where they moved, via the Inner Asian Mountain belt and Bactria, into India. Their gradual migration entailed acculturation with previous populations, their languages and cultures.
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