Loading...
Transplantation proceedings20190101Vol.51issue(6)

臓器提供のためのオプトアウトシステムについて集中主義者が言うこと

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:シンガポールは、2009年の人間臓器移植法の開始以来、オプトアウト臓器寄付システムを持っています。この法律により、すべてのシンガポール市民と永住者が脳死の確認後、通常は壊滅的な脳の設定で臓器を寄付することができます。集中治療室(ICU)の設定での負傷または脳卒中、およびそのような症例は、推定臨床脳幹死亡検査の後、集中治療医によって国立臓器移植ユニットチームに紹介されます。さらなる確認テスト、適切なレシピエントを見つけるための外科医との調整、および家族とのコミュニケーションは、臨床医ではなく、国立臓器移植ユニットの移植コーディネーターによって行われます。法律の10年の施設にもかかわらず、臓器提供率は低いままです。この調査は、シンガポールの集中主義者の懸念と勧告を評価することを目的としたものです。 方法:これは、シンガポールで58%の回答率で登録された120人の集中主義者に送られた匿名の調査でした。調査には、14の自由回答形式の質問が含まれていました。回答者には、民間部門と公共部門の両方の集中主義者が含まれていました。調査の緊急テーマを分析するために、定性分析が実施されました。 結果:回答者の合計79%が、宣伝、教育、広告を通じて意識を高めることに言及しました。34%は、シンガポールの臓器移植プログラムのさらなる計画に医師を教育し、ICUの医師を関与させることに言及しました。35%は、より現実的なストーリーを受信者の話を公表することが役立つと感じました。一般的に、オプトアウトシステムに基本的な権利を侵害する不安がありました。 結論:これは、臓器移植に対する紹介医の反応を引き出す最初の調査です。彼らの意見は、一般の人々とICU医師の両方がより広い認識と賛同が必要であることを示唆しており、彼らの有効な道徳的懸念に対処することがこのギャップを埋めるために不可欠です。

背景:シンガポールは、2009年の人間臓器移植法の開始以来、オプトアウト臓器寄付システムを持っています。この法律により、すべてのシンガポール市民と永住者が脳死の確認後、通常は壊滅的な脳の設定で臓器を寄付することができます。集中治療室(ICU)の設定での負傷または脳卒中、およびそのような症例は、推定臨床脳幹死亡検査の後、集中治療医によって国立臓器移植ユニットチームに紹介されます。さらなる確認テスト、適切なレシピエントを見つけるための外科医との調整、および家族とのコミュニケーションは、臨床医ではなく、国立臓器移植ユニットの移植コーディネーターによって行われます。法律の10年の施設にもかかわらず、臓器提供率は低いままです。この調査は、シンガポールの集中主義者の懸念と勧告を評価することを目的としたものです。 方法:これは、シンガポールで58%の回答率で登録された120人の集中主義者に送られた匿名の調査でした。調査には、14の自由回答形式の質問が含まれていました。回答者には、民間部門と公共部門の両方の集中主義者が含まれていました。調査の緊急テーマを分析するために、定性分析が実施されました。 結果:回答者の合計79%が、宣伝、教育、広告を通じて意識を高めることに言及しました。34%は、シンガポールの臓器移植プログラムのさらなる計画に医師を教育し、ICUの医師を関与させることに言及しました。35%は、より現実的なストーリーを受信者の話を公表することが役立つと感じました。一般的に、オプトアウトシステムに基本的な権利を侵害する不安がありました。 結論:これは、臓器移植に対する紹介医の反応を引き出す最初の調査です。彼らの意見は、一般の人々とICU医師の両方がより広い認識と賛同が必要であることを示唆しており、彼らの有効な道徳的懸念に対処することがこのギャップを埋めるために不可欠です。

BACKGROUND: Singapore has had an opt-out organ donation system since the inception of the Human Organ Transplant Act in 2009. This law allows all Singapore citizens and permanent residents to donate their organs after confirmation of brain death, usually in the setting of devastating brain injury or stroke in an intensive care unit (ICU) setting, and such cases are referred to the National Organ Transplant Unit team by intensivists after the presumed clinical brain stem death testing. The further confirmatory tests, coordination with surgeons to find suitable recipients, and communication with family members is then carried out by the transplant coordinators from the National Organ Transplant Unit and not the clinicians. Despite a decade of the institution of the Act, the rates of organ donation remain low. This survey is the first aimed to assess the concerns and recommendations of the intensivists in Singapore. METHODS: This was an anonymous survey sent to 120 intensivists registered in Singapore with a 58% response rate. The survey included 14 open-ended questions. The respondents included both private and public sector intensivists. A qualitative analysis was carried out to analyze the emergent themes from the survey. RESULTS: A total of 79% of the respondents mentioned raising awareness through publicity, education, and advertising; 34% mentioned educating physicians and engaging ICU physicians in further planning of the organ transplant program in Singapore; 35% felt that publicizing more real stories of recipients would help. Generally, there was unease at the opt-out system infringing basic rights. CONCLUSION: This is the first survey to elicit the responses of the referring physicians for organ transplant. Their opinions suggest that a wider awareness and buy-in is needed both by the public and the ICU physicians, and addressing their valid moral concerns is essential in bridging this gap.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google