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Appetite2019Dec01Vol.143issue()

機能的な食品の影響の信頼性と消費者の購入意欲/支払い意欲 - レビュー

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Review
概要
Abstract

食品の信頼性の側面は、消費者を見つけて維持するために重要です。これは、機能的な食品に特に当てはまります。これらの製品の市場の成功は、主に健康に対する有益な影響の信頼性に依存します。この文献レビューの目的は、消費者が信頼できる機能製品のプラスの健康効果を実現する側面を特定することでした。購入意図と信頼性との間の確立された関係に基づいて、記事が収集され、要約され、再構築されました。研究論文は、2段階の選択プロセスを通じて分析されています。1724年の研究から、54が上記のトピックについて議論するために選択されました。研究のほとんどは健康請求の信頼性に焦点を当てているが、さまざまな種類の製品属性と機能性食品の信頼性の側面との関係を探求するものはまれであることがわかっています。他の機能がこの側面に大きな影響を与える可能性があると考えられており、信頼性に影響を与えるこれらの要因を知ることは戦略的に重要です。文献分析では、機能製品を購入する意欲は、製品の感覚的および非感覚特性の影響を受け、たとえば機能的食品に対する消費者の信頼の影響を受けます。機能製品の健康上の利点の信頼性に影響するものの問題について、あいまいな情報が見つかりました。機能性食品の受け入れに影響を与える最も重要な要因の1つは情報の信頼性ですが、他の研究者の結果は、健康請求の信頼性と購入意欲の間に直接的な重要な関係を示していません。健康効果の信頼性は、基本製品とキャリア成分、情報源、製品設計、国の文化的ルーツの影響を受けます。

食品の信頼性の側面は、消費者を見つけて維持するために重要です。これは、機能的な食品に特に当てはまります。これらの製品の市場の成功は、主に健康に対する有益な影響の信頼性に依存します。この文献レビューの目的は、消費者が信頼できる機能製品のプラスの健康効果を実現する側面を特定することでした。購入意図と信頼性との間の確立された関係に基づいて、記事が収集され、要約され、再構築されました。研究論文は、2段階の選択プロセスを通じて分析されています。1724年の研究から、54が上記のトピックについて議論するために選択されました。研究のほとんどは健康請求の信頼性に焦点を当てているが、さまざまな種類の製品属性と機能性食品の信頼性の側面との関係を探求するものはまれであることがわかっています。他の機能がこの側面に大きな影響を与える可能性があると考えられており、信頼性に影響を与えるこれらの要因を知ることは戦略的に重要です。文献分析では、機能製品を購入する意欲は、製品の感覚的および非感覚特性の影響を受け、たとえば機能的食品に対する消費者の信頼の影響を受けます。機能製品の健康上の利点の信頼性に影響するものの問題について、あいまいな情報が見つかりました。機能性食品の受け入れに影響を与える最も重要な要因の1つは情報の信頼性ですが、他の研究者の結果は、健康請求の信頼性と購入意欲の間に直接的な重要な関係を示していません。健康効果の信頼性は、基本製品とキャリア成分、情報源、製品設計、国の文化的ルーツの影響を受けます。

The credibility aspect of any food product is important in order to find and keep consumers, which is especially true for functional foods. Market success of these products depends mostly on the credibility of their beneficial effects on health. The aim of this literature review was to identify aspects that make the positive health effect of a functional product credible for consumers. Based on the established connection between purchase intention and credibility, articles have been collected, summarized and restructured. Research papers have been analyzed through a two-step selection process. From 1724 studies, 54 were selected to discuss the above mentioned topics. It has been found that most of the studies focus on the credibility of health claims, while those exploring the connection between different kinds of product attributes and the credibility aspect of functional food products are rare. It is believed that other features can significantly affect this aspect and it is strategically important to know these factors influencing credibility. The literature analysis showed that willingness to purchase functional products is influenced by sensory and non-sensory-characteristics of the product, while willingness to pay is affected for example by consumers' trust in functional foods. On the issue of what influences the credibility of the health benefits of functional products, ambiguous information was found. While one of the most important factors influencing acceptance of functional foods is credibility of information, other researchers' results show no direct significant relationship between credibility of health claims and willingness to purchase. Credibility of health effect is also influenced by the base product and the carrier ingredient, the source of information, the product design and cultural roots of a country.

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