著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
学校は、砂糖加工飲料(SSB)の生徒の摂取を抑制するための重要な設定です。研究は、SSBの制限、より健康的な飲料へのアクセスの増加、およびSSBの代わりに飲料水の重要性に関する教育が学生のより健康的な飲料パターンを促進できることを示唆していますが、教師自身の飲料の選択肢が生徒に与える影響についてはほとんど知られていません。データは、カリフォルニア州サンフランシスコ湾岸地域の公立小学校での飲料水アクセスと昇進介入のより大きな評価の一環として管理された横断調査から導き出されました。記述統計を使用して、教師(n = 56)と生徒(n = 1176)を学校で自己申告した飲料消費を調べました。混合効果ロジスティック回帰を使用して、教師による生徒のクラスタリングのために調整する教師と生徒の飲料摂取量の間の関連性を調べました。教師はまた、学校での生徒の水消費量を増やすための戦略に関する自由回答形式の質問で調査されました。ほぼすべての教師は、学校の日(95%)に飲料水を報告しました。教師SSBの摂取量はまれでした(9%)。教師が授業の前で水を飲んだ生徒は、学校の日中に飲料水を報告する可能性が非常に高かった。教師は職場で健康的な飲み物を選択する傾向があり、SSBの代わりに生徒の水の消費を促進するためのロールモデルとして機能する場合があります。
学校は、砂糖加工飲料(SSB)の生徒の摂取を抑制するための重要な設定です。研究は、SSBの制限、より健康的な飲料へのアクセスの増加、およびSSBの代わりに飲料水の重要性に関する教育が学生のより健康的な飲料パターンを促進できることを示唆していますが、教師自身の飲料の選択肢が生徒に与える影響についてはほとんど知られていません。データは、カリフォルニア州サンフランシスコ湾岸地域の公立小学校での飲料水アクセスと昇進介入のより大きな評価の一環として管理された横断調査から導き出されました。記述統計を使用して、教師(n = 56)と生徒(n = 1176)を学校で自己申告した飲料消費を調べました。混合効果ロジスティック回帰を使用して、教師による生徒のクラスタリングのために調整する教師と生徒の飲料摂取量の間の関連性を調べました。教師はまた、学校での生徒の水消費量を増やすための戦略に関する自由回答形式の質問で調査されました。ほぼすべての教師は、学校の日(95%)に飲料水を報告しました。教師SSBの摂取量はまれでした(9%)。教師が授業の前で水を飲んだ生徒は、学校の日中に飲料水を報告する可能性が非常に高かった。教師は職場で健康的な飲み物を選択する傾向があり、SSBの代わりに生徒の水の消費を促進するためのロールモデルとして機能する場合があります。
Schools are a key setting for curbing student intake of sugar-sweetened beverages (SSBs). While studies suggest that restrictions on SSBs, increased access to healthier beverages, and education about the importance of drinking water instead of SSBs can promote healthier beverage patterns among students, there is little known about the impact that teachers' own beverage choices can have on those of their students. Data were drawn from cross-sectional surveys administered as part of a larger evaluation of a drinking water access and promotion intervention in public elementary schools in the San Francisco Bay Area region of California. Descriptive statistics were used to examine teacher (n = 56) and student (n = 1176) self-reported beverage consumption at school. Mixed-effects logistic regression was used to examine associations between teacher and student beverage intake adjusting for clustering of students by teacher. Teachers were also surveyed via open-ended questions about strategies to increase student water consumption at school. Nearly all teachers reported drinking water during the school day (95%), often in front of students. Teacher SSB intake was rare (9%). Students whose teachers drank water in front of their classes were significantly more likely to report drinking water during the school day. Teachers tend to select healthy beverages at work and may serve as role models to encourage student consumption of water instead of SSBs.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。