著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:支援技術は、ほぼ30年にわたって読書障害を軽減するために使用されており、テキストからスピーチとスピーチツーテキストアプリのタブレットが近年、足場の読み取りと執筆のために導入されています。しかし、この技術の利点を調査した科学的に厳密な研究はほとんどありません。 目的:目的は、重度の読書障害を持つ学生の支援技術の効果を探ることでした。 方法:この研究には、149人の参加者が含まれていました。介入グループは24セッションの支援技術トレーニングを受け、コントロールグループは通常どおり治療を受けました。 結果:介入グループとコントロールグループの両方が、規範的な人口と同じように1年で改善されました。ただし、介入直後または1年間のフォローアップで、グループ間で利益は違いはありませんでした。 結論:支援技術の使用は、特に最も深刻な困難を抱える学生にとって、読解能力に影響を与え、支援的であるように思われます。さらに、学業全体の動機を高めます。また、私たちの経験は、テキストを同化して伝える能力を測定する際の障害を強調しています。リハビリテーションのための実装(AT)は、障害のある子供がテキストを同化するだけでなく、読書を増やして読書障害を使用して読書障害を使用して読書障害を使用して読書障害を使用して読書障害を使用して読書能力を強化したことを強調します。学業は、障害を読んだり執筆したりする人に補完としてATを使用する場合にブーストすることができます。
背景:支援技術は、ほぼ30年にわたって読書障害を軽減するために使用されており、テキストからスピーチとスピーチツーテキストアプリのタブレットが近年、足場の読み取りと執筆のために導入されています。しかし、この技術の利点を調査した科学的に厳密な研究はほとんどありません。 目的:目的は、重度の読書障害を持つ学生の支援技術の効果を探ることでした。 方法:この研究には、149人の参加者が含まれていました。介入グループは24セッションの支援技術トレーニングを受け、コントロールグループは通常どおり治療を受けました。 結果:介入グループとコントロールグループの両方が、規範的な人口と同じように1年で改善されました。ただし、介入直後または1年間のフォローアップで、グループ間で利益は違いはありませんでした。 結論:支援技術の使用は、特に最も深刻な困難を抱える学生にとって、読解能力に影響を与え、支援的であるように思われます。さらに、学業全体の動機を高めます。また、私たちの経験は、テキストを同化して伝える能力を測定する際の障害を強調しています。リハビリテーションのための実装(AT)は、障害のある子供がテキストを同化するだけでなく、読書を増やして読書障害を使用して読書障害を使用して読書障害を使用して読書障害を使用して読書障害を使用して読書能力を強化したことを強調します。学業は、障害を読んだり執筆したりする人に補完としてATを使用する場合にブーストすることができます。
BACKGROUND: Assistive technology has been used to mitigate reading disabilities for almost three decades, and tablets with text-to-speech and speech-to-text apps have been introduced in recent years to scaffold reading and writing. Few scientifically rigorous studies, however, have investigated the benefits of this technology. PURPOSE: The aim was to explore the effects of assistive technology for students with severe reading disabilities. METHOD: This study included 149 participants. The intervention group received 24 sessions of assistive technology training, and the control group received treatment as usual. RESULTS: Both the intervention and control groups improved as much in 1 year as the normed population did. However, gains did not differ between the groups directly after the intervention or at 1 year of follow-up. CONCLUSIONS: The use of assistive technology seems to have transfer effects on reading ability and to be supportive, especially for students with the most severe difficulties. In addition, it increases motivation for overall schoolwork. Our experience also highlights the obstacles involved in measuring the ability to assimilate and communicate text.Implications for rehabilitationsAssistive technology (AT) can be useful for children with reading disabilities to assimilating text as well as boosting their reading.Children with reading disability using AT increased reading performance as much as a norm group, i.e. the students enhanced their reading ability despite no training in traditional reading remediation.Children's and adolescents' motivation for schoolwork can be boosted when using AT as a complement for those with reading and writing disabilities.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。