著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:心理的反応理論は、人々が自律性に対する脅威を知覚するとき、人々はリアクタンス(否定的な影響と認知を特徴とする動機付け状態)を経験すると主張しています。リアクタンスは、個人が反対の行動に従事する「ブーメラン効果」につながる可能性があります。目的:この実験は、マリファナ(MJ)禁欲を奨励するメッセージが、危害削減メッセージよりも大きなリアクタンスを呼び起こしたかどうか、およびメッセージとリアクタンスが個人の態度、MJの渇望、およびメッセージリクエストに準拠する意図に影響を与えたかどうかを判断しようとしました。方法:大学生とコミュニティメンバー(n = 388)は、MJの禁欲または害の軽減を促進するメッセージを受け取るためにランダムに割り当てられたオンライン調査に参加しました。MJの使用、アルコール使用、および年齢を調整する回帰分析では、個人の態度、MJの渇望、および従う意図に対するメッセージとリアクタンスの影響が決定されました。フォローアップ分析により、重要なリアクタンスサブスケールが決定されました。結果:禁欲のメッセージは、害の低減メッセージよりも大きなリアクタンスを引き起こし、提唱された行動に対する態度があまり好ましくない。メッセージ全体で、リアクタンス(特に否定的な認知評価)は、提唱された行動と研究に対するあまり好ましくない態度に関連しており、従うべきより低い意図に関連していました。さらに、リアクタンス(特に怒り)は、より大きな自己報告された渇望と関連していました。結論/重要性:使用を阻止するように設計されたAnti-MJメッセージは、リアクタンスを高め、不注意に渇望と使用の意図につながる可能性があります。リアクタンスと渇望の間のリンクは、リアクタンスとメッセージの拒絶の間のリンクよりも感情的に媒介される場合があります。
背景:心理的反応理論は、人々が自律性に対する脅威を知覚するとき、人々はリアクタンス(否定的な影響と認知を特徴とする動機付け状態)を経験すると主張しています。リアクタンスは、個人が反対の行動に従事する「ブーメラン効果」につながる可能性があります。目的:この実験は、マリファナ(MJ)禁欲を奨励するメッセージが、危害削減メッセージよりも大きなリアクタンスを呼び起こしたかどうか、およびメッセージとリアクタンスが個人の態度、MJの渇望、およびメッセージリクエストに準拠する意図に影響を与えたかどうかを判断しようとしました。方法:大学生とコミュニティメンバー(n = 388)は、MJの禁欲または害の軽減を促進するメッセージを受け取るためにランダムに割り当てられたオンライン調査に参加しました。MJの使用、アルコール使用、および年齢を調整する回帰分析では、個人の態度、MJの渇望、および従う意図に対するメッセージとリアクタンスの影響が決定されました。フォローアップ分析により、重要なリアクタンスサブスケールが決定されました。結果:禁欲のメッセージは、害の低減メッセージよりも大きなリアクタンスを引き起こし、提唱された行動に対する態度があまり好ましくない。メッセージ全体で、リアクタンス(特に否定的な認知評価)は、提唱された行動と研究に対するあまり好ましくない態度に関連しており、従うべきより低い意図に関連していました。さらに、リアクタンス(特に怒り)は、より大きな自己報告された渇望と関連していました。結論/重要性:使用を阻止するように設計されたAnti-MJメッセージは、リアクタンスを高め、不注意に渇望と使用の意図につながる可能性があります。リアクタンスと渇望の間のリンクは、リアクタンスとメッセージの拒絶の間のリンクよりも感情的に媒介される場合があります。
Background: Psychological Reactance Theory asserts that people experience reactance (a motivational state characterized by negative affect and cognition) when they perceive threats to their autonomy. Reactance may lead to "boomerang effects" by which individuals engage in the opposed behavior. Objectives: This experiment sought to determine whether a message encouraging marijuana (MJ) abstinence evoked greater reactance than a harm-reduction message and whether the message and reactance influenced individuals' attitudes, MJ craving, and intent to comply with the message request. Methods: College students and community members (n = 388) participated in an online study where they were randomly assigned to receive a message promoting MJ abstinence or harm reduction. Regression analyses adjusting for MJ use, alcohol use, and age determined the effects of the message and reactance on individuals' attitudes, MJ craving, and intent to comply. Follow-up analyses determined the significant reactance subscales. Results: The abstinence message evoked greater reactance than the harm reduction message and led to less favorable attitudes toward the advocated behavior. Across messages, reactance (specifically negative cognitive appraisal) was related to less favorable attitudes toward the advocated behavior and the study, as well as lower intent to comply. Additionally, reactance (specifically anger) was associated with greater self-reported craving. Conclusions/Importance: Anti-MJ messages designed to discourage use might heighten reactance and inadvertently lead to greater craving and intent to use. The link between reactance and craving may be more affectively mediated than the link between reactance and message rejection.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。