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はじめに:院内心停止(IHCA)の生存は、最初の対応チームの迅速かつ効果的な行動に依存しています。技術的なスキルだけでなく、プロのチームワークが必要です。観察研究と理論モデルは、メンバーのメンタルモデルを共有することがチームワークを改善することを示唆しています。この研究では、共有メンタルモデルのトレーニングが、院内心停止のシミュレートされたチームのパフォーマンスを改善するかどうかを調査しました。 方法:臨床スタッフ向けの必須基本生命維持(BLS)トレーニングの導入の背景に、2つのトレーニング方法を比較するためにランダム化比較試験が行われました。臨床部門のスタッフは、従来のインストラクターLEDトレーニング(コントロールグループ)または介入トレーニング(介入グループ)のいずれかを受け取るために無作為化されました。介入トレーニングは、共有されたメンタルモデルを開発するためのグループの自己指導学習に基づいていました。主な結果は、チーム評価尺度(TAS)の平均スコアとハンドオフ時間でした。二次的な結果は、BLSの品質の平均スコアでした。 結果:介入の75チームと66チームのコントロールグループのパフォーマンスを分析しました。介入群ではハンドオフ時間が大幅に低かった(5.42%対8.85%、P = 0.029)。TASのスコアとBLSスコア全体が高く、グループ間で有意差はありませんでした。ハンドオフ時間は、すべてのTASアイテムと有意に負の相関がありました。 結論:共有されたメンタルモデルを作成する臨床スタッフのBLSトレーニングは、シミュレートされた心停止シナリオでハンドオフ時間を短縮します。チームメンバーの共有メンタルモデルを確立するトレーニング方法は、トレーニング時間を追加せずに効果的なチームトレーニングを考慮することができます。
はじめに:院内心停止(IHCA)の生存は、最初の対応チームの迅速かつ効果的な行動に依存しています。技術的なスキルだけでなく、プロのチームワークが必要です。観察研究と理論モデルは、メンバーのメンタルモデルを共有することがチームワークを改善することを示唆しています。この研究では、共有メンタルモデルのトレーニングが、院内心停止のシミュレートされたチームのパフォーマンスを改善するかどうかを調査しました。 方法:臨床スタッフ向けの必須基本生命維持(BLS)トレーニングの導入の背景に、2つのトレーニング方法を比較するためにランダム化比較試験が行われました。臨床部門のスタッフは、従来のインストラクターLEDトレーニング(コントロールグループ)または介入トレーニング(介入グループ)のいずれかを受け取るために無作為化されました。介入トレーニングは、共有されたメンタルモデルを開発するためのグループの自己指導学習に基づいていました。主な結果は、チーム評価尺度(TAS)の平均スコアとハンドオフ時間でした。二次的な結果は、BLSの品質の平均スコアでした。 結果:介入の75チームと66チームのコントロールグループのパフォーマンスを分析しました。介入群ではハンドオフ時間が大幅に低かった(5.42%対8.85%、P = 0.029)。TASのスコアとBLSスコア全体が高く、グループ間で有意差はありませんでした。ハンドオフ時間は、すべてのTASアイテムと有意に負の相関がありました。 結論:共有されたメンタルモデルを作成する臨床スタッフのBLSトレーニングは、シミュレートされた心停止シナリオでハンドオフ時間を短縮します。チームメンバーの共有メンタルモデルを確立するトレーニング方法は、トレーニング時間を追加せずに効果的なチームトレーニングを考慮することができます。
INTRODUCTION: Survival of in-hospital cardiac arrest (IHCA) depends on fast and effective action of the first responding team. Not only technical skills, but professional teamwork is required. Observational studies and theoretical models suggest that shared mental models of members improve teamwork. This study investigated if a training on shared mental models, improves team performance in simulated in-hospital cardiac arrest. METHODS: On the background of an introduction of mandatory Basic Life Support (BLS) training for clinical staff a randomized controlled trial was performed to compare two training methods. Staff from clinical departments was randomised to receive either a conventional instructor led training (control group) or an interventional training (intervention group). The interventional training was based on self-directed learning of the group in order to develop shared mental models. Primary outcome were mean scores of the team assessment scale (TAS) and the hands-off time. Secondary outcome were mean scores for quality of BLS. RESULTS: Performance of 75 teams of the interventional and 66 of the control group was analysed. The hands-off time was significantly lower in the interventional group (5.42% vs. 8.85%, p = 0.029). Scores of the TAS and the overall BLS score were high and not significantly different between the groups. Hands-off time correlated significantly negative with all TAS items. CONCLUSION: BLS training for clinical staff which creates shared mental models reduces hands-off time in a simulated cardiac arrest scenario. Training methods establishing shared mental models of team members can be considered for effective team trainings without adding additional training time.
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