Loading...
Currents in pharmacy teaching & learning2019Sep01Vol.11issue(9)

3年生の学生薬剤師の読書レベルに対するソーシャルメディアの使用の影響

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

はじめに:アメリカ人の大多数はソーシャルメディアを使用して報告していますが、ソーシャルメディアが学業成績と読書に与える影響を説明する研究は限られています。私たちの目的は、ソーシャルメディアの使用と3年生の学生薬剤師(P3)の読書レベルとの関連を説明し、読書レベルと薬局の入学データとの関連を説明し、カリキュラムで使用されているテキストを読みやすく評価することでした。 方法:これは将来のコホート研究でした。読み取りレベルは、標準化されたテストによって決定されました。ソーシャルメディアデータはアンケートで収集されました。入場データは、入学事務所から取得されました。テキストの読みやすさは、読みやすさのソフトウェアを使用して評価されました。 結果:89人の学生薬剤師が研究を完了しました。平均読解レベルは16.4でした。学生は、毎日平均126分にソーシャルメディアを使用していると報告しました。学生は、平均4つのソーシャルメディアサイトを使用し、課外読みに毎週88分を費やしていると報告しました。ソーシャルメディア(ρ= 0.063)、使用されたサイトの数(ρ= 0.062)、および課外読みに費やされる時間(ρ= 0.130)に費やした読書レベルと時間の間には、無視できる線形相関が見つかりました。中程度の相関(ρ= 0.524)が、読書レベルと薬局大学入学試験(PCAT)スコアの間に見つかりました。ガイドラインと教科書の章の平均読みやすさは、それぞれ18.1±1.0および20.4±0.3でした。 結論:P3学生では、読書レベルはソーシャルメディアの使用に関連していませんでした。ただし、PCATスコアは読書レベルと正の関連がありました。さらに、割り当てられたテキストの読みやすさは、学生の平均読解レベルを超えました。

はじめに:アメリカ人の大多数はソーシャルメディアを使用して報告していますが、ソーシャルメディアが学業成績と読書に与える影響を説明する研究は限られています。私たちの目的は、ソーシャルメディアの使用と3年生の学生薬剤師(P3)の読書レベルとの関連を説明し、読書レベルと薬局の入学データとの関連を説明し、カリキュラムで使用されているテキストを読みやすく評価することでした。 方法:これは将来のコホート研究でした。読み取りレベルは、標準化されたテストによって決定されました。ソーシャルメディアデータはアンケートで収集されました。入場データは、入学事務所から取得されました。テキストの読みやすさは、読みやすさのソフトウェアを使用して評価されました。 結果:89人の学生薬剤師が研究を完了しました。平均読解レベルは16.4でした。学生は、毎日平均126分にソーシャルメディアを使用していると報告しました。学生は、平均4つのソーシャルメディアサイトを使用し、課外読みに毎週88分を費やしていると報告しました。ソーシャルメディア(ρ= 0.063)、使用されたサイトの数(ρ= 0.062)、および課外読みに費やされる時間(ρ= 0.130)に費やした読書レベルと時間の間には、無視できる線形相関が見つかりました。中程度の相関(ρ= 0.524)が、読書レベルと薬局大学入学試験(PCAT)スコアの間に見つかりました。ガイドラインと教科書の章の平均読みやすさは、それぞれ18.1±1.0および20.4±0.3でした。 結論:P3学生では、読書レベルはソーシャルメディアの使用に関連していませんでした。ただし、PCATスコアは読書レベルと正の関連がありました。さらに、割り当てられたテキストの読みやすさは、学生の平均読解レベルを超えました。

INTRODUCTION: The majority of Americans report using social media, but there is limited research describing impact of social media on academic performance and reading. Our objectives were to describe the association between social media use and reading levels of third-year student pharmacists (P3), describe the association between reading level and pharmacy school admissions data, and assess texts used in the curriculum for readability. METHODS: This was a prospective, cohort study. Reading level was determined by a standardized test. Social media data were collected via questionnaire. Admissions data were obtained from the admissions office. Readability of texts was assessed using readability software. RESULTS: Eighty-nine student pharmacists completed the study. The average reading level was 16.4. Students reported using social media for an average of 126 min daily. Students reported using an average of four social media sites and spending 88 min weekly on extracurricular reading. Negligible linear correlations were found between reading level and time spent on social media (ρ = 0.063), number of sites used (ρ =0.062), and time spent on extracurricular reading (ρ= 0.130). A moderate correlation (ρ = 0.524) was found between reading level and Pharmacy College Admission Test (PCAT) score. The average readability of guidelines and textbook chapters were 18.1 ± 1.0 and 20.4 ± 0.3, respectively. CONCLUSIONS: In P3 students, reading level was not associated with social media use. However, PCAT scores were positively associated with reading level. Furthermore, the readability of assigned texts exceeded the average reading level of the students.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google