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目的:自己評価は、トレーナーのフィードバックがない場合に学習を強化するための外科的トレーニングの基本です。このレビューの主な目的は、すべての手術専門分野にわたる技術スキルの自己評価の精度に影響を与える要因を評価することでした。二次的な目的は、効果的な自己評価を実行するものを予測するための生来の要因または属性があるかどうかを評価することでした。 設計:Prismaガイドラインに従って系統的レビューが実施されました。Medline、Embase、Eric、WHO、およびCochraneデータベースを含む検索戦略が実施され、あらゆる手術タスクでの自己評価を調査する研究を特定しました。品質は、ニューカッスルオタワスケールを使用して評価されました。特殊性、参加者、タスク、設定、評価ツール、および自己および専門家の評価の間の相関係数を説明するための要約表が作成されました。レビュープロトコルはプロスペロに登録されました。 結果:24,638件の引用のうち、40人が選択基準を満たしました。合計1753人の参加者が68の手順を実行しました。26の研究では、一般的な手術のスキルを調査し、他のさまざまな外科専門分野で残りの14人を調査しました。自己評価の正確性は、経験と年齢が高く、遡及的なビデオ再生を使用して、優れています。精度は、パフォーマンスの過大評価に反映される傾向があります。ストレスの多い環境は、精度を低下させます。文献には、正確な自己評価を実行する人々の特性の予測に関する証拠は限られています。 結論:正確な自己評価を実行する能力は、外科的トレーニングの重要なスキルであり、多くの要因の影響を受けます。レトロスペクティブビデオ再生からの自己評価の使用は、技術的スキルの学習を強化するために、外科的トレーニングカリキュラムで有益かもしれません。優れた自己評価の予測因子を定義するには、さらなる研究が必要であり、これにより、研修生の学習を支援するために採用と指導を強化します。
目的:自己評価は、トレーナーのフィードバックがない場合に学習を強化するための外科的トレーニングの基本です。このレビューの主な目的は、すべての手術専門分野にわたる技術スキルの自己評価の精度に影響を与える要因を評価することでした。二次的な目的は、効果的な自己評価を実行するものを予測するための生来の要因または属性があるかどうかを評価することでした。 設計:Prismaガイドラインに従って系統的レビューが実施されました。Medline、Embase、Eric、WHO、およびCochraneデータベースを含む検索戦略が実施され、あらゆる手術タスクでの自己評価を調査する研究を特定しました。品質は、ニューカッスルオタワスケールを使用して評価されました。特殊性、参加者、タスク、設定、評価ツール、および自己および専門家の評価の間の相関係数を説明するための要約表が作成されました。レビュープロトコルはプロスペロに登録されました。 結果:24,638件の引用のうち、40人が選択基準を満たしました。合計1753人の参加者が68の手順を実行しました。26の研究では、一般的な手術のスキルを調査し、他のさまざまな外科専門分野で残りの14人を調査しました。自己評価の正確性は、経験と年齢が高く、遡及的なビデオ再生を使用して、優れています。精度は、パフォーマンスの過大評価に反映される傾向があります。ストレスの多い環境は、精度を低下させます。文献には、正確な自己評価を実行する人々の特性の予測に関する証拠は限られています。 結論:正確な自己評価を実行する能力は、外科的トレーニングの重要なスキルであり、多くの要因の影響を受けます。レトロスペクティブビデオ再生からの自己評価の使用は、技術的スキルの学習を強化するために、外科的トレーニングカリキュラムで有益かもしれません。優れた自己評価の予測因子を定義するには、さらなる研究が必要であり、これにより、研修生の学習を支援するために採用と指導を強化します。
OBJECTIVE: Self-assessment is fundamental in surgical training to enhance learning in the absence of trainer feedback. The primary objective of this review was to assess the factors that influence accuracy of self-assessment at technical skills across all surgical specialties. The secondary objective was to assess whether there are any innate factors or attributes to predict those that will carry out effective self-assessment. DESIGN: A systematic review was carried out in accordance with PRISMA guidelines. A search strategy encompassing MEDLINE, EMBASE, ERIC, WHO, and the Cochrane database was conducted to identify studies investigating self-assessment at any surgical task. Quality was assessed using the Newcastle-Ottawa scale. A summary table was created to describe specialty, participants, task, setting, assessment tool, and correlation coefficient between self and expert assessment. The review protocol was registered in PROSPERO. RESULTS: Of 24,638 citations, 40 met inclusion criteria. In total 1753 participants performed 68 procedures. Twenty-six studies investigated skills in general surgery with the remaining 14 in various other surgical specialties. Accuracy of self-assessment is superior in those with greater experience and age, and with use of retrospective video playback. Accuracy tends to be reflected by overestimation of performance. Stressful environments reduce accuracy. There is limited evidence in the literature regarding predicting traits for those who will carry out accurate self-assessment. CONCLUSIONS: The ability to perform accurate self-assessment is an important skill in surgical training, with accuracy being influenced by a multitude of factors. The use of self-assessment from retrospective video playback may be of benefit in surgical training curricula to enhance learning of technical skills. Further studies are required to define predictors of good self-assessment, which will strengthen recruitment and mentoring to assist trainee learning.
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