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Journal of advanced nursing2020Jan01Vol.76issue(1)

覇権的な男らしさと女性らしさの理論に照らして、女性と男性の看護学生における自己報告された能力

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:世界のほとんどの地域では、看護は歴史的に女性の職業と見なされてきました。性別のステレオタイプは看護職に関連しています。 目的:目的は、女性と男性の看護学生の自己報告された能力を説明し、比較することでした。学生は、異なるバックグラウンドカレッジの教育に従って比較されました。覇権的な男らしさと女性らしさの理論的枠組みが使用されました。 設計:2012年と2017年の2つの時点でアンケートを備えた断面設計が使用されました。 方法:看護学生は、スウェーデンの12の大学/大学大学から3年間の大学看護プログラムから卒業に関するアンケートに回答しました。合計で、1810人の学生が参加し、1577人の女性、227人の男性学生が参加していました。看護師の専門的能力スケールは、データ収集に使用されました。 結果:女性と男性の生徒の間で自己報告された能力に統計的に有意な差がありました(TテストとANOVA)。これらの違いは、覇権的な男らしさと女性らしさのパターンと一致しています。女子学生は、価値に基づく看護ケアを男性よりも高いと推定しました。男子学生は、発達とリーダーシップの能力が女性よりも高いと推定しました。 結論:覇権的な男らしさと女性らしさのパターンを特定できます。これは、女性と男性の生徒の間の力の違いを示しています。 影響:この研究では、女性と男性の看護学生の自己報告された能力に対処しています。結果は、男子生徒が自分自身を女子学生よりも優れていると見なしていることを示しています。看護のイメージを女性の仕事として変えるために、自己イメージは看護教育と大学教育で議論されるべきです。開発、研究、リーダーシップに関心のある女性と看護と管理に関心のある男性は、看護が彼らにとって適切な職業であると感じなければなりません。女性の仕事としての看護のステレオタイプのイメージは、看護師の専門能力開発に対する障壁です。

背景:世界のほとんどの地域では、看護は歴史的に女性の職業と見なされてきました。性別のステレオタイプは看護職に関連しています。 目的:目的は、女性と男性の看護学生の自己報告された能力を説明し、比較することでした。学生は、異なるバックグラウンドカレッジの教育に従って比較されました。覇権的な男らしさと女性らしさの理論的枠組みが使用されました。 設計:2012年と2017年の2つの時点でアンケートを備えた断面設計が使用されました。 方法:看護学生は、スウェーデンの12の大学/大学大学から3年間の大学看護プログラムから卒業に関するアンケートに回答しました。合計で、1810人の学生が参加し、1577人の女性、227人の男性学生が参加していました。看護師の専門的能力スケールは、データ収集に使用されました。 結果:女性と男性の生徒の間で自己報告された能力に統計的に有意な差がありました(TテストとANOVA)。これらの違いは、覇権的な男らしさと女性らしさのパターンと一致しています。女子学生は、価値に基づく看護ケアを男性よりも高いと推定しました。男子学生は、発達とリーダーシップの能力が女性よりも高いと推定しました。 結論:覇権的な男らしさと女性らしさのパターンを特定できます。これは、女性と男性の生徒の間の力の違いを示しています。 影響:この研究では、女性と男性の看護学生の自己報告された能力に対処しています。結果は、男子生徒が自分自身を女子学生よりも優れていると見なしていることを示しています。看護のイメージを女性の仕事として変えるために、自己イメージは看護教育と大学教育で議論されるべきです。開発、研究、リーダーシップに関心のある女性と看護と管理に関心のある男性は、看護が彼らにとって適切な職業であると感じなければなりません。女性の仕事としての看護のステレオタイプのイメージは、看護師の専門能力開発に対する障壁です。

BACKGROUND: In most parts of the world, nursing historically has been considered an occupation for women. Gender stereotypes are associated with the nursing profession. AIM: The aim was to describe and compare the self-reported competence in female and male nursing students. The students were also compared according to their different background college educations. The theoretical framework of hegemonic masculinity and femininity was used. DESIGN: A cross-sectional design with a questionnaire was used at two points in time, 2012 and 2017. METHODS: Nursing students completed a questionnaire on graduation from a 3-year university nursing program from 12 universities/university colleges in Sweden. In total, 1810 students were participating, 1577 female and 227 male students. The Nurse Professional Competence scale was used for data collection. RESULTS: There were statistically significant differences in the self-reported competence between female and male students (t tests and ANOVAs). These differences are in agreement with the patterns of hegemonic masculinity and femininity. Female students estimated their competence in giving value-based nursing care as higher than males. Male students estimated their competence in development and leadership higher than females. CONCLUSION: The pattern of hegemonic masculinity and femininity could be identified. This indicates a difference in power between female and male students. IMPACT: The study addresses the self-reported competence of female and male nursing students. The results indicated that male students possibly looked on themselves as superior to the female students. In order to change the image of nursing as a woman´s work, the self-images should be discussed in nursing education as well as in college education. Women interested in development, research, and leadership and men interested in nursing care and administration must feel that nursing is a suitable profession for them. The stereotypical image of nursing as a women's work is a barrier to nurses' professional development.

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