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Scientific reports2019Oct08Vol.9issue(1)

ネガティブバイアス自身の能力に関する信念を形成する際のバイアス

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

日常の相互作用の間、人々は自分の行動に関するフィードバックを絶えず受け取り、それは自分自身についての信念を形作ります。社会学習の分野での古典的な研究は、人々が自分のパフォーマンスをすぐに改善する機会がほとんどないと感じたとき、人々は良いニュース(積極的バイアス)からより良く学ぶ傾向があることを示唆していますが、参加者が機会を認識しているとき、私たちは更新が否定的な情報に偏っていることを示しています学習中にパフォーマンスを適応させる。3つの連続した実験で、被験者の学習行動に計算モデリングアプローチを適用し、ネガティブバイアスが他人のパフォーマンスと比較して自分自身について学習することに特有であり、自己に関する以前の信念、つまり、より強い個人のより強い否定性バイアスによって変調されたことが明らかになりました。自尊心。社会的不安は、個人が審査聴衆にさらされた場合にのみ、自己関連の否定性の偏りに影響を与え、それにより、社会的不安な個人の否定的な自己イメージの持続性を社会的環境で一般的に表面化することを潜在的に説明します。したがって、自己関連の信念の形成は、驚くほど否定的に偏っている状況で、改善する機会を示唆しており、このバイアスは自尊心と社会不安の特性の違いによって形作られています。

日常の相互作用の間、人々は自分の行動に関するフィードバックを絶えず受け取り、それは自分自身についての信念を形作ります。社会学習の分野での古典的な研究は、人々が自分のパフォーマンスをすぐに改善する機会がほとんどないと感じたとき、人々は良いニュース(積極的バイアス)からより良く学ぶ傾向があることを示唆していますが、参加者が機会を認識しているとき、私たちは更新が否定的な情報に偏っていることを示しています学習中にパフォーマンスを適応させる。3つの連続した実験で、被験者の学習行動に計算モデリングアプローチを適用し、ネガティブバイアスが他人のパフォーマンスと比較して自分自身について学習することに特有であり、自己に関する以前の信念、つまり、より強い個人のより強い否定性バイアスによって変調されたことが明らかになりました。自尊心。社会的不安は、個人が審査聴衆にさらされた場合にのみ、自己関連の否定性の偏りに影響を与え、それにより、社会的不安な個人の否定的な自己イメージの持続性を社会的環境で一般的に表面化することを潜在的に説明します。したがって、自己関連の信念の形成は、驚くほど否定的に偏っている状況で、改善する機会を示唆しており、このバイアスは自尊心と社会不安の特性の違いによって形作られています。

During everyday interactions people constantly receive feedback on their behavior, which shapes their beliefs about themselves. While classic studies in the field of social learning suggest that people have a tendency to learn better from good news (positivity bias) when they perceive little opportunities to immediately improve their own performance, we show updating is biased towards negative information when participants perceive the opportunity to adapt their performance during learning. In three consecutive experiments we applied a computational modeling approach on the subjects' learning behavior and reveal the negativity bias was specific for learning about own compared to others' performances and was modulated by prior beliefs about the self, i.e. stronger negativity bias in individuals lower in self-esteem. Social anxiety affected self-related negativity biases only when individuals were exposed to a judging audience thereby potentially explaining the persistence of negative self-images in socially anxious individuals which commonly surfaces in social settings. Self-related belief formation is therefore surprisingly negatively biased in situations suggesting opportunities to improve and this bias is shaped by trait differences in self-esteem and social anxiety.

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