Loading...
Journal of autism and developmental disorders2020Jan01Vol.50issue(1)

ビデオプロンプトの親配達による自閉症スペクトラム障害のある青年の日常生活スキルの促進

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

技術デバイスの使用は、自閉症スペクトラム障害のある個人の日常生活スキル(DLS)を促進することを目的としたビデオの提供に効果的かつ効率的であることが証明されています。技術が進むにつれて、デバイスはより携帯可能になり、最終的には介護者がアクセスできるようになりました。Portableの主流のデバイスを使用して、親にエビデンスに基づいたプラクティスを効果的に提供するように親に教えることができるかどうかを調べた研究は比較的少数です。参加者のデザイン全体で複数のベースラインを使用して、DLSを学習している子供にiPadでビデオプロンプトの配信において親の忠実度を評価しました。結果は、親がトレーニング手順の提供に成功し、子供がスキルを習得して維持したことを示しました。

技術デバイスの使用は、自閉症スペクトラム障害のある個人の日常生活スキル(DLS)を促進することを目的としたビデオの提供に効果的かつ効率的であることが証明されています。技術が進むにつれて、デバイスはより携帯可能になり、最終的には介護者がアクセスできるようになりました。Portableの主流のデバイスを使用して、親にエビデンスに基づいたプラクティスを効果的に提供するように親に教えることができるかどうかを調べた研究は比較的少数です。参加者のデザイン全体で複数のベースラインを使用して、DLSを学習している子供にiPadでビデオプロンプトの配信において親の忠実度を評価しました。結果は、親がトレーニング手順の提供に成功し、子供がスキルを習得して維持したことを示しました。

The use of technological devices has proven to be effective and efficient for the delivery of videos aimed at promoting daily living skills (DLS) among individuals with autism spectrum disorder. As technology advances, devices have become more portable and, ultimately, accessible to caregivers. There are relatively few studies that have examined whether parents can be taught to effectively deliver evidence-based practices using portable, mainstream devices. Using a multiple baseline across participants design, we evaluated parent fidelity in the delivery of video prompts on an iPad to their children who were learning DLS. Results indicated that parents were successful in their delivery of the training procedures and their children acquired and maintained the skills.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google