Loading...
American journal of epidemiology2020May05Vol.189issue(5)

身体的および精神的健康の予測因子としての州立学校のポリシー:コホートに関する自然な実験

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

私たちは、州の学校政策の違いを自然実験として使用して、晩年の身体的および精神的健康に対する教育的量と質の共同の影響を評価しました。米国国勢調査のマイクロサンプルデータを使用して、州の強制学校の質と学校の質(学期の長さ、生徒と教師の比率、出席率)の歴史的測定は、長年の教育(政策予測年の教育(PPYED))に対応する規模の回帰モデリングを介して組み合わされました。PPYED値は、脳卒中研究(2003-2007)の地理的および人種差の理由で、45歳以上の8,920人の黒人および14,605人の白人参加者の個人レベルの記録にリンクされていました。線形および位置回帰モデルは、短い形式の健康調査からのPPYEDと物理コンポーネントの概要(PCS)と精神コンポーネントの概要(MCS)との関連を推定しました。私たちは人種ごとの相互作用を調べ、性別、出生年、6歳の居住状態、および学習年度の登録を調整しました。より高いPPYEDは、より良い中央値PC(β= 1.28、95%信頼区間(CI):0.40、1.49)と、おそらくより良い中央値MCS(β= 0.46、95%CI:-0.01、0.94)と関連していました。効果の推定値は、黒人(vs.白)の人(PCS×レースインタラクション、β= 0.22、95%CI:-0.62、1.05、およびMCS×Race Interaction、β= 0.18; 95%CI:-0.08、0.44)の間で高かった。学校の質と期間の両方を組み込むとき、この準卓越性分析では、数十年後の健康に対する教育の因果効果の複雑な証拠が見つかりました。

私たちは、州の学校政策の違いを自然実験として使用して、晩年の身体的および精神的健康に対する教育的量と質の共同の影響を評価しました。米国国勢調査のマイクロサンプルデータを使用して、州の強制学校の質と学校の質(学期の長さ、生徒と教師の比率、出席率)の歴史的測定は、長年の教育(政策予測年の教育(PPYED))に対応する規模の回帰モデリングを介して組み合わされました。PPYED値は、脳卒中研究(2003-2007)の地理的および人種差の理由で、45歳以上の8,920人の黒人および14,605人の白人参加者の個人レベルの記録にリンクされていました。線形および位置回帰モデルは、短い形式の健康調査からのPPYEDと物理コンポーネントの概要(PCS)と精神コンポーネントの概要(MCS)との関連を推定しました。私たちは人種ごとの相互作用を調べ、性別、出生年、6歳の居住状態、および学習年度の登録を調整しました。より高いPPYEDは、より良い中央値PC(β= 1.28、95%信頼区間(CI):0.40、1.49)と、おそらくより良い中央値MCS(β= 0.46、95%CI:-0.01、0.94)と関連していました。効果の推定値は、黒人(vs.白)の人(PCS×レースインタラクション、β= 0.22、95%CI:-0.62、1.05、およびMCS×Race Interaction、β= 0.18; 95%CI:-0.08、0.44)の間で高かった。学校の質と期間の両方を組み込むとき、この準卓越性分析では、数十年後の健康に対する教育の因果効果の複雑な証拠が見つかりました。

We used differences in state school policies as natural experiments to evaluate the joint influence of educational quantity and quality on late-life physical and mental health. Using US Census microsample data, historical measures of state compulsory schooling and school quality (term length, student-teacher ratio, and attendance rates) were combined via regression modeling on a scale corresponding to years of education (policy-predicted years of education (PPYEd)). PPYEd values were linked to individual-level records for 8,920 black and 14,605 white participants aged ≥45 years in the Reasons for Geographic and Racial Differences in Stroke study (2003-2007). Linear and quantile regression models estimated the association between PPYEd and Physical Component Summary (PCS) and Mental Component Summary (MCS) from the Short Form Health Survey. We examined interactions by race and adjusted for sex, birth year, state of residence at age 6 years, and year of study enrollment. Higher PPYEd was associated with better median PCS (β = 1.28, 95% confidence interval (CI): 0.40, 1.49) and possibly better median MCS (β = 0.46, 95% CI: -0.01, 0.94). Effect estimates were higher among black (vs. white) persons (PCS × race interaction, β = 0.22, 95% CI: -0.62, 1.05, and MCS × race interaction, β = 0.18; 95% CI: -0.08, 0.44). When incorporating both school quality and duration, this quasiexperimental analysis found mixed evidence for a causal effect of education on health decades later.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google