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Education for primary care : an official publication of the Association of Course Organisers, National Association of GP Tutors, World Organisation of Family Doctors2019Nov01Vol.30issue(6)

マージンでの薬革新的なGPトレーニングプログラムは、不十分なコミュニティとの協力のためにGPSを準備します

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文献タイプ:
  • Evaluation Study
  • Journal Article
概要
Abstract

ノースダブリン市の一般開業医トレーニングプログラム(NDCGP)について説明し、評価します。疎外されている人は、一般人口よりも健康状態が悪く、ヘルスケアへのアクセスが少ない。さらに、これらのグループは、人口の一人当たりGPSの数が大幅に低くなっています。GPがトレーニングを行った地域で働く傾向があるにもかかわらず、このようなコミュニティにはGPトレーニングプログラムはほとんどありません。NDCGPトレーニングプログラムの評価は、プログラムのすべての卒業生(2013-17)に自己管理アンケートを送信することにより実施されました。37人の卒業生(88%)がアンケートに回答しました。36(97%)は、剥奪の分野でGPSとして働いていたか、彼らの仕事には疎外されたグループへのサービスが含まれていました。これらの36人(97%)の回答者は、恵まれないコミュニティに奉仕し続けることが長期的な計画にあることを示しました。このトレーニングは、訓練生に知識、理解、およびサービスが不足している人と連携するように装備するための特定のスキルを提供しました。教育と暴露の配置を通じて、研修生の自信と共感は増加し、サービスの行き届いていない患者に対する偏見と恐怖が減少しました。結論:NDCGPトレーニングプログラムはその目的を達成しました。この教育モデルの複製は、他の場所で考慮されるべきです。

ノースダブリン市の一般開業医トレーニングプログラム(NDCGP)について説明し、評価します。疎外されている人は、一般人口よりも健康状態が悪く、ヘルスケアへのアクセスが少ない。さらに、これらのグループは、人口の一人当たりGPSの数が大幅に低くなっています。GPがトレーニングを行った地域で働く傾向があるにもかかわらず、このようなコミュニティにはGPトレーニングプログラムはほとんどありません。NDCGPトレーニングプログラムの評価は、プログラムのすべての卒業生(2013-17)に自己管理アンケートを送信することにより実施されました。37人の卒業生(88%)がアンケートに回答しました。36(97%)は、剥奪の分野でGPSとして働いていたか、彼らの仕事には疎外されたグループへのサービスが含まれていました。これらの36人(97%)の回答者は、恵まれないコミュニティに奉仕し続けることが長期的な計画にあることを示しました。このトレーニングは、訓練生に知識、理解、およびサービスが不足している人と連携するように装備するための特定のスキルを提供しました。教育と暴露の配置を通じて、研修生の自信と共感は増加し、サービスの行き届いていない患者に対する偏見と恐怖が減少しました。結論:NDCGPトレーニングプログラムはその目的を達成しました。この教育モデルの複製は、他の場所で考慮されるべきです。

We describe and evaluate the North Dublin City General Practitioner Training Programme (NDCGP), which was designed to educate doctors to work with the underserved. People who are marginalised have poorer health and less access to healthcare than the general population. Furthermore, these groups have significantly lower numbers of GPs per capita of population. Few GP training programmes are located in such communities, despite GPs tending to work in the areas where they trained. An evaluation of NDCGP training programme was conducted by sending a self-administered questionnaire to all graduates of the programme (2013-17). Thirty-seven graduates (88%) responded to the questionnaire. Thirty-six (97%) were either working as GPs in an area of deprivation or their work included services to a marginalised group. These 36 (97%) respondents indicated that continuing to serve deprived communities was in their long-term plans. The training provided trainees with the knowledge, understanding and a specific skill set to equip them to work with the underserved. Through teaching and exposure placements, trainees' confidence and empathy had increased and their prejudice and fear towards underserved patients had decreased. Conclusion: The NDCGP Training Programme achieved its aims. Replication of this model of education should be considered elsewhere.

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