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Laryngo- rhino- otologie2019Oct01Vol.98issue(10)

[めまい、運転許可の有無にかかわらず運転免許証: 現在のガイドラインは正当化されますか?]

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この記事では、めまいとバランス障害のある患者の運転適性を決定するために適用する必要がある2014年以降有効な現在の評価ガイドラインについて批判的に説明します(「バランスの障害」と呼ばれる公式文書で)。ガイドラインを確立した専門家委員会の細心の仕事を尊重することはすべて、他のどこにも知られていないようなものです - 私たちはそれらの改訂が不可欠であると考えています。LMUミュンヘンのめまいとバランス障害のためのドイツのめまいセンターでの長年の経験に基づいて、これらの制限は厳しすぎて、必要なめまいのない間隔が長すぎるということです。ガイドラインは、以下を規定しています。グループ1運転免許証を持つドライバー(「プライベート」):1)メニエール病の患者(前駆ください)患者は、再び車を運転することができる前に2年間攻撃を受けていないに違いありません。3年間攻撃を受けていないはずです。グループ1およびグループ2運転免許証(「プロフェッショナルドライバー」)を持つドライバーの次の規定が保持されています:3)両側前庭障害のある患者は、運転障害があると考えられています。)めまいの中央前庭型の患者、e。g。、ダウンビートや明るい眼振症候群のような眼球運動障害も、原則として運転障害を持っているとみなされます。運転中にめまいが発生した場合、運転障害を持つこと。グループ2運転免許証を持っている人は、一般的に運転障害があると考えられています。しかし、エピソードまたは慢性のめまいを持つ多くの患者は、彼らの運転のフィットネスが関連性が低下しないような軽度の症状を持っているか、攻撃がある場合、制御された方法で運転を止めることができます。対照的に、てんかんのような認知と意識の攻撃のような障害を伴う他の病気の制限は、それほど厳しくありません。攻撃の種類またはそのトリガーに応じて、グループ1の運転免許証を運転する患者の攻撃のない間隔は、攻撃中に運転するのに明らかに適していませんが、3ヶ月から1年までです。

この記事では、めまいとバランス障害のある患者の運転適性を決定するために適用する必要がある2014年以降有効な現在の評価ガイドラインについて批判的に説明します(「バランスの障害」と呼ばれる公式文書で)。ガイドラインを確立した専門家委員会の細心の仕事を尊重することはすべて、他のどこにも知られていないようなものです - 私たちはそれらの改訂が不可欠であると考えています。LMUミュンヘンのめまいとバランス障害のためのドイツのめまいセンターでの長年の経験に基づいて、これらの制限は厳しすぎて、必要なめまいのない間隔が長すぎるということです。ガイドラインは、以下を規定しています。グループ1運転免許証を持つドライバー(「プライベート」):1)メニエール病の患者(前駆ください)患者は、再び車を運転することができる前に2年間攻撃を受けていないに違いありません。3年間攻撃を受けていないはずです。グループ1およびグループ2運転免許証(「プロフェッショナルドライバー」)を持つドライバーの次の規定が保持されています:3)両側前庭障害のある患者は、運転障害があると考えられています。)めまいの中央前庭型の患者、e。g。、ダウンビートや明るい眼振症候群のような眼球運動障害も、原則として運転障害を持っているとみなされます。運転中にめまいが発生した場合、運転障害を持つこと。グループ2運転免許証を持っている人は、一般的に運転障害があると考えられています。しかし、エピソードまたは慢性のめまいを持つ多くの患者は、彼らの運転のフィットネスが関連性が低下しないような軽度の症状を持っているか、攻撃がある場合、制御された方法で運転を止めることができます。対照的に、てんかんのような認知と意識の攻撃のような障害を伴う他の病気の制限は、それほど厳しくありません。攻撃の種類またはそのトリガーに応じて、グループ1の運転免許証を運転する患者の攻撃のない間隔は、攻撃中に運転するのに明らかに適していませんが、3ヶ月から1年までです。

This article critically discusses the current assessment guidelines valid since 2014 which must be applied to determine the driving aptitude of patients with dizziness and balance disorders (in the official document called "disorders of the sense of balance"). With all due respect for the meticulous work of the expert commission who established the guidelines - the likes of which are not known anywhere else - we consider their revision imperative. On the basis of our many years of experience in the German Center for Dizziness and Balance Disorders of the LMU Munich it is our opinion that these restrictions are too strict and the required dizziness-free intervals are too long.The guidelines now stipulate the following for drivers with a group 1 driving licence ("private"):1) Patients with Meniere's disease (attacks without prodromes) must have had no attacks for 2 years before it is possible to drive a car again.2) Patients with vestibular migraine without prodromes must not have had any attacks for 3 years.The following stipulations hold for drivers with a group 1 and group 2 driving licence ("professional driver"):3) Patients with bilateral vestibulopathy as a rule are considered to have a driving disability, likewise4) Patients with central vestibular forms of vertigo, e. g., oculomotor disorders like downbeat and upbeat nystagmus syndromes are also as a rule regarded as having a driving disability.5) Patients with functional (psychogenic) forms of dizziness (e. g., phobic postural vertigo) who have a group 1 driving licence are considered to have a driving disability if dizziness occurs while driving. Those with a group 2 driving licence are in general considered to have a driving disability. However, many patients with episodic or chronic dizziness have such minor symptoms that their driving fitness is not relevantly impaired or if they do have an attack, they are able to stop driving in a controlled manner. In contrast, the restrictions on other illnesses that are accompanied by attack-like disorders of cognition and consciousness like the epilepsies are less strict. Depending on the type of attack or its trigger, the attack-free interval for such patients with a group 1 driving licence amounts to 3 months up to 1 year, although they clearly are not fit to drive during an attack.

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