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Journal of autism and developmental disorders2020Jan01Vol.50issue(1)

自閉症スペクトラム障害のある子供の表現力のある言語変化の予測因子がAACを注入した包括的な介入を受けている

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

自閉症スペクトラム障害(ASD)の子供に対する包括的な介入は、多くの場合、増強および代替コミュニケーション(AAC)を組み込みます。ただし、結果の変動は、同様の介入にアクセスする子供の間でも存在します。この研究では、AACを注入した介入を受けて、31歳から67か月のASDを持つ48人の子供の表情豊かな言語変化の予測因子を調査しました。AACに対する参加者の最初の応答と表現力のある言語の変化との関係を調べました。一般的に報告されている予測因子(IQ、年齢、ASD症状)は、表現的な言語の変化を有意に予測しませんでした。階層的重回帰のステップ2に入力されたAAC要因(視覚的注意、オブジェクトプレイ、ワード学習)は、分散の42%をさらに説明しました。この調査結果は、AACを注入した包括的な介入内の表現的な言語の変化に関連する子どもの特性に関する予備データを提供します。

自閉症スペクトラム障害(ASD)の子供に対する包括的な介入は、多くの場合、増強および代替コミュニケーション(AAC)を組み込みます。ただし、結果の変動は、同様の介入にアクセスする子供の間でも存在します。この研究では、AACを注入した介入を受けて、31歳から67か月のASDを持つ48人の子供の表情豊かな言語変化の予測因子を調査しました。AACに対する参加者の最初の応答と表現力のある言語の変化との関係を調べました。一般的に報告されている予測因子(IQ、年齢、ASD症状)は、表現的な言語の変化を有意に予測しませんでした。階層的重回帰のステップ2に入力されたAAC要因(視覚的注意、オブジェクトプレイ、ワード学習)は、分散の42%をさらに説明しました。この調査結果は、AACを注入した包括的な介入内の表現的な言語の変化に関連する子どもの特性に関する予備データを提供します。

Comprehensive interventions for children with autism spectrum disorder (ASD) often incorporate augmentative and alternative communication (AAC); however, variability in outcomes exists even among children who access similar intervention. This study investigated predictors of expressive language change for 48 children with ASD aged 31 to 67 months receiving AAC-infused intervention. The relationships between participants' initial responses to AAC and expressive language change were examined. Commonly reported predictors (IQ, chronological age, ASD symptomatology) did not significantly predict expressive language change. AAC factors (visual attention, object play, word learning) entered at Step 2 of a hierarchical multiple regression, explained an additional 42% of the variance. The findings provide preliminary data on child characteristics associated with expressive language changes within AAC-infused comprehensive interventions.

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