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Journal of lesbian studies20200101Vol.24issue(3)

「あなたは同性愛者を渡しました」:ゲイの美的力とレズビアン、バイセクシュアル、クィアの女性がLGBTQスペースにいる女性

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

レズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、クィア(LGBTQ)のスペース、ゲイの男性の慣習、セクシュアリティ、優先順位がしばしば支配的です。南部の混合性ジェンダーLGBTQフェスティバルスペースでは、ゲイの美学は規範的であり、レズビアン、バイセクシュアル、クィア(LBQ)の女性の貢献を最小限に抑えることが多いと主張します。私は、テキサス州サンアントニオのフィエスタの一部である模擬デビュタントのページェントであるLGBTQコミュニティコーニエーションが運営する2つのフェスティバルイベントと、アラバマ州モバイルのマルディグラ中の正式なカーニバルボールであるオシリスボールを比較しています。この研究は、数年にわたって両方のイベントで収集された参加者の観察データと、イベント参加者との38のインタビューに基づいています。これらの出来事では、LBQの女性がこれらの美学を習得すべきであるという期待を通じて、同性愛者の美的力は、しばしば熟練した成功の任意としてゲイの男性に依存するダイナミクスであるという期待を通じて及ぼすと主張します。これらのプロセスは、男性が数値的多数派だった組織や空間でより劇的でした。この疎外は、芸術と職場の両方におけるアンドロセントリックバイアスのパターンに適合します。

レズビアン、ゲイ、バイセクシュアル、トランスジェンダー、クィア(LGBTQ)のスペース、ゲイの男性の慣習、セクシュアリティ、優先順位がしばしば支配的です。南部の混合性ジェンダーLGBTQフェスティバルスペースでは、ゲイの美学は規範的であり、レズビアン、バイセクシュアル、クィア(LBQ)の女性の貢献を最小限に抑えることが多いと主張します。私は、テキサス州サンアントニオのフィエスタの一部である模擬デビュタントのページェントであるLGBTQコミュニティコーニエーションが運営する2つのフェスティバルイベントと、アラバマ州モバイルのマルディグラ中の正式なカーニバルボールであるオシリスボールを比較しています。この研究は、数年にわたって両方のイベントで収集された参加者の観察データと、イベント参加者との38のインタビューに基づいています。これらの出来事では、LBQの女性がこれらの美学を習得すべきであるという期待を通じて、同性愛者の美的力は、しばしば熟練した成功の任意としてゲイの男性に依存するダイナミクスであるという期待を通じて及ぼすと主張します。これらのプロセスは、男性が数値的多数派だった組織や空間でより劇的でした。この疎外は、芸術と職場の両方におけるアンドロセントリックバイアスのパターンに適合します。

In lesbian, gay, bisexual, transgender, and queer (LGBTQ) spaces, gay male practices, sexualities, and priorities often dominate. I argue that in mixed-gender LGBTQ festival spaces in the South, gay aesthetics are normative, which often minimizes the contributions of lesbian, bisexual, and queer (LBQ) women. I compare two festival events run by the LGBTQ community-Cornyation, a mock debutante pageant that is part of Fiesta in San Antonio, Texas, and Osiris Ball, a formal Carnival ball during Mardi Gras in Mobile, Alabama. This research is based on participant observation data collected at both events over several years and 38 interviews conducted with event participants. I argue that at these events, gay aesthetic power is exerted through the expectation that LBQ women should master these aesthetics, a dynamic that often relies on gay men as arbiters of successful mastery. These processes were more dramatic in organizations and spaces where men were a numerical majority. This marginalization fits within a pattern of androcentric bias in both the arts and the workplace.

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