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Journal of injury & violence research2020Jan01Vol.12issue(1)

分析ネットワークプロセスを使用したクラッシュの重大度に影響する要因の優先設定

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:クラッシュの重症度を減らすための元のステップは、関係する要因の認識です。この論文の目的は、クラッシュの重大度に影響を与える要因に優先順位を付けることです。現在の研究は、2018年にイランで実施されました。 方法:現在の断面研究は、衝突の重症度に影響を与える要因に焦点を当てています。交通事故の複雑な性質により、多基準の意思決定方法は効果的なアプローチと見なすことができます。この作業では、クラッシュの重症度に影響を与える要因が特定され、その後、到達した要因が10人の交通安全専門家によって採点されました。これらの要因に優先順位を付けて計量するために、分析ネットワークプロセス方法とスーパー決定プログラムが使用されました。 結果:結果は、優先順位の順に4つの主要な要因と60のサブファクターが、安全性(最も重要なサブファクター:上限の速度)、その他の要因(最も重要なサブファクター)(道路ユーザータイプ:最も重要なサブファクター:眠気)、および環境(最も重要なサブファクター:道路のスライピング)である4つの主要な要因と60のサブファクターを示しました。 結論:クラッシュの重大度を制御するために、この研究で提示された要因は、交通安全の専門家が制御アクションを優先して実行するのに役立つ可能性があります。

背景:クラッシュの重症度を減らすための元のステップは、関係する要因の認識です。この論文の目的は、クラッシュの重大度に影響を与える要因に優先順位を付けることです。現在の研究は、2018年にイランで実施されました。 方法:現在の断面研究は、衝突の重症度に影響を与える要因に焦点を当てています。交通事故の複雑な性質により、多基準の意思決定方法は効果的なアプローチと見なすことができます。この作業では、クラッシュの重症度に影響を与える要因が特定され、その後、到達した要因が10人の交通安全専門家によって採点されました。これらの要因に優先順位を付けて計量するために、分析ネットワークプロセス方法とスーパー決定プログラムが使用されました。 結果:結果は、優先順位の順に4つの主要な要因と60のサブファクターが、安全性(最も重要なサブファクター:上限の速度)、その他の要因(最も重要なサブファクター)(道路ユーザータイプ:最も重要なサブファクター:眠気)、および環境(最も重要なサブファクター:道路のスライピング)である4つの主要な要因と60のサブファクターを示しました。 結論:クラッシュの重大度を制御するために、この研究で提示された要因は、交通安全の専門家が制御アクションを優先して実行するのに役立つ可能性があります。

BACKGROUND: The original step in reducing crash severity is recognition of the involved factors. The aim of this paper is to prioritize the factors affecting crashes severity. The current study was carried out in 2018 in Iran. METHODS: The present cross-sectional study focuses on factors affecting the crash severity. Due to the complicated nature of traffic accidents, Multi-Criteria Decision-Making methods can be considered as an effective approach. In this work, the factors affecting a crash severity were identified and then attained factors were scored by ten traffic safety experts. To prioritize and weigh these factors, the Analytic Network Process method and Super Decisions program were used. RESULTS: The results showed four main factors and 60 sub-factors in which the main factors in the order of priority were the safety (the most important sub-factor: speed over the upper limit), the other factors (the most important sub-factor: road user type), the health (the most important sub-factor: drowsiness), and the environment (the most important sub-factor: slipping the road). CONCLUSIONS: In order to control the crash severity, the presented factors in this study could help traffic safety experts to prioritize and perform controlling actions.

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