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バックグラウンド看護師と患者のコミュニケーションは、治療プロセスに影響を与える最も重要なケア関係の1つです。健康行動プロセスアプローチ(HAPA)は、多くの行動を説明するために使用されています。ただし、このアプローチは、看護師患者のコミュニケーションを説明するために使用されていません。したがって、この研究は、このアプローチを使用して効果的な看護師患者コミュニケーションを調査するために実施されました。材料と方法この断面研究では、イラン中心部にある公立病院の300人の看護師が研究に登録されました。研究者が開発したアンケートを使用して、HAPAコンストラクトを測定しました。データは、Pearsonの相関係数と、SPSSの最小有意差(LSD)事後テストとの一元配置分析と、Amousソフトウェアを使用した構造方程式モデリングを使用して分析されました。動機付け段階、リスク認識、結果の期待、およびタスクの自己効力感の結果、効果的にコミュニケーションをとる意思の分散の19%が予測されました。意志段階では、計画と行動の自己効力感は、効果的なコミュニケーションの分散の22%を予測しました。HAPAコンストラクトのスコアは、効果的な通信のレベルに応じて異なっていました。結論モデルは、効果的な看護師患者コミュニケーションを促進するための参照フレームワークとして機能します。
バックグラウンド看護師と患者のコミュニケーションは、治療プロセスに影響を与える最も重要なケア関係の1つです。健康行動プロセスアプローチ(HAPA)は、多くの行動を説明するために使用されています。ただし、このアプローチは、看護師患者のコミュニケーションを説明するために使用されていません。したがって、この研究は、このアプローチを使用して効果的な看護師患者コミュニケーションを調査するために実施されました。材料と方法この断面研究では、イラン中心部にある公立病院の300人の看護師が研究に登録されました。研究者が開発したアンケートを使用して、HAPAコンストラクトを測定しました。データは、Pearsonの相関係数と、SPSSの最小有意差(LSD)事後テストとの一元配置分析と、Amousソフトウェアを使用した構造方程式モデリングを使用して分析されました。動機付け段階、リスク認識、結果の期待、およびタスクの自己効力感の結果、効果的にコミュニケーションをとる意思の分散の19%が予測されました。意志段階では、計画と行動の自己効力感は、効果的なコミュニケーションの分散の22%を予測しました。HAPAコンストラクトのスコアは、効果的な通信のレベルに応じて異なっていました。結論モデルは、効果的な看護師患者コミュニケーションを促進するための参照フレームワークとして機能します。
Background Nurse-patient communication is one of the most important care relationships that affects the treatment process. The health action process approach (HAPA) has been used to explain a number of behaviors. However, this approach has not been used to explain nurse-patient communication. Therefore, this study was conducted to investigate effective nurse-patient communication using this approach. Materials and methods In this cross-sectional study, 300 nurses from public hospitals in the center of Iran were enrolled in the study. A researcher-developed questionnaire was used to measure the HAPA constructs. The data were analyzed using Pearson's correlation coefficient and one-way analysis of variance with least significant difference (LSD) post hoc tests in SPSS as well as structural equation modeling using AMOUS software. Results In the motivation phase, risk perception, outcome expectancies and task self-efficacy predicted 19% of variance in intention to communicate effectively. In the volitional phase, planning and action self-efficacy predicted 22% of variance in effective communication. The scores of HAPA constructs were different depending on the levels of effective communication. Conclusions The model can serve as a reference framework to promote effective nurse-patient communication.
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