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背景:デジタルサービスは、健康のさまざまな側面、ストレスの管理に有望であることがわかりました。私たちは、起業家のストレス経験に基づいて、ストレスの肯定的な側面を育てるためのWebサービスを開発しました。このホワイトペーパーでは、開発されたサービスのユーザーの受け入れとユーザーエクスペリエンスを評価するために実施されたフィールドスタディを紹介します。 方法:起業家として働いている22人の参加者、または起業家型の職務記述書を持っているため、Webサービスを6週間使用しました。ユーザーエクスペリエンスは、電子アンケートを備えたすべての参加者から収集され、10人の参加者がインタビューを受けて、より深い理解を得て、設計上の意味を策定しました。さらに、Webサービスの使用ログを分析して、参加者がサービスを積極的に使用し、ストレスと作業の関与に関するアンケートとポストポストのアンケートを実施して、サービスの予備的な有効性を評価しました。 結果:サービスの使用活動は比較的低く、平均してサービスは3日間、合計101分で使用されました。使用期間中、知覚されたストレススケールで測定された参加者の負のストレスは減少し、自己報告された陽性ストレス経験が増加しました。参加者は、肯定的な視点を強調することを検討しました。Eustress Toolboxサービスでは、ユーザーは特にオフラインと反射の演習とピアからの引用を高く評価しましたが、このデザインはサービスを使用するためのより積極的なトリガーをサポートする必要があります。 結論:ユーザーエクスペリエンスに基づいて、4つのデザインの意味を提案します。サービスを起業家の日々の手間に統合し、個人的なガイダンスを提供しながら、探索する可能性を維持し、ユーザーの進捗と成果を有意義な方法で認識し、ピア起業家からの暗黙の学習をサポートします。 裁判登録:ISRCTN14739582、2019年9月3日、遡及的に登録。
背景:デジタルサービスは、健康のさまざまな側面、ストレスの管理に有望であることがわかりました。私たちは、起業家のストレス経験に基づいて、ストレスの肯定的な側面を育てるためのWebサービスを開発しました。このホワイトペーパーでは、開発されたサービスのユーザーの受け入れとユーザーエクスペリエンスを評価するために実施されたフィールドスタディを紹介します。 方法:起業家として働いている22人の参加者、または起業家型の職務記述書を持っているため、Webサービスを6週間使用しました。ユーザーエクスペリエンスは、電子アンケートを備えたすべての参加者から収集され、10人の参加者がインタビューを受けて、より深い理解を得て、設計上の意味を策定しました。さらに、Webサービスの使用ログを分析して、参加者がサービスを積極的に使用し、ストレスと作業の関与に関するアンケートとポストポストのアンケートを実施して、サービスの予備的な有効性を評価しました。 結果:サービスの使用活動は比較的低く、平均してサービスは3日間、合計101分で使用されました。使用期間中、知覚されたストレススケールで測定された参加者の負のストレスは減少し、自己報告された陽性ストレス経験が増加しました。参加者は、肯定的な視点を強調することを検討しました。Eustress Toolboxサービスでは、ユーザーは特にオフラインと反射の演習とピアからの引用を高く評価しましたが、このデザインはサービスを使用するためのより積極的なトリガーをサポートする必要があります。 結論:ユーザーエクスペリエンスに基づいて、4つのデザインの意味を提案します。サービスを起業家の日々の手間に統合し、個人的なガイダンスを提供しながら、探索する可能性を維持し、ユーザーの進捗と成果を有意義な方法で認識し、ピア起業家からの暗黙の学習をサポートします。 裁判登録:ISRCTN14739582、2019年9月3日、遡及的に登録。
BACKGROUND: Digital services have been found promising in managing different aspects of health, also stress. We developed a web service for cultivating the positive side of stress based on the stress experiences of entrepreneurs. In this paper, we present a field study conducted to evaluate the user acceptance and the user experience of the developed service. METHODS: Twenty-two participants, working as entrepreneurs or having an entrepreneurial-type job description, used the web service for 6 weeks. User experiences were collected from all participants with electronic questionnaires, and 10 participants were interviewed to gain deeper understanding and to formulate design implications. In addition, usage logs of the web service were analysed to assess how actively the participants used the service and a pre and post questionnaires on stress and work engagement were conducted to evaluate the preliminary effectiveness of the service. RESULTS: The usage activity of the service was relatively low, on average, the service was used on 3 days and a total of 101 min. During the usage period, the participants' negative stress measured by the perceived stress scale decreased and their self-reported positive stress experiences had increased. The participants considered the positive perspective to stress useful. In the Eustress Toolbox service, the users appreciated especially the off-line and reflection exercises, as well as the quotations from peers, but the design should have supported more active triggering to use the service. CONCLUSIONS: Based on user experience, we propose four design implications: Integrate the service into the daily hassle of entrepreneurs, Provide personal guidance while maintaining a possibility to explore, Recognise the user's progress and accomplishments in a meaningful way and Support implicit learning from peer entrepreneurs. TRIAL REGISTRATION: ISRCTN14739582 , Sept 3 2019, retrospectively registered.
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