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学校の環境は不安定であり、多くの場合、セクシュアリティに最初に同意しているLGBTの10代にとっては暴力的です。タイ中等学校のLGBT学生の同性愛に向けて態度を調査しました。12〜19歳の学生は、マルチステージクラスターサンプリングによって選択されたタイの6つの地域で中等学校教育を提供する393の公的機関で調査されました。1088人のLGBTが特定された学生のうち、378人(35%)が同性愛に対する否定的な態度を報告しました。多変数ロジスティック回帰分析における同性愛の態度に関連する要因は、トランスジェンダー(調整済みオッズ比[AOR] 2.5、95%CI 1.5-4.1)として識別され、学業成績が低い(GPAスコア2-3 [AOR 2.6、95%CI 1.7-4.1] 2 [AOR 2.1、95%CI 1.5-2。]))、およびLGBT学生のいじめ(AOR 1.9、95%CI 1.2-3.1)および安全な同性愛の実践などのトピックをカバーするセクシュアリティ教育クラスに参加する(AOR 2.1、95%CI 1.7-4.1)。タイの公立学校の現在の形でのセクシュアリティ教育は、LGBTが特定された学生の同性愛の態度を減らすのに効果的ではないかもしれません。タイのLGBTの10代の若者が恥ずかしさや自己見当違いなしにセクシュアリティを受け入れることができるようにするには、性的指向による社会的格差に対処する戦略とともに性別と権利を強調するより包括的なセクシュアリティ教育が必要です。
学校の環境は不安定であり、多くの場合、セクシュアリティに最初に同意しているLGBTの10代にとっては暴力的です。タイ中等学校のLGBT学生の同性愛に向けて態度を調査しました。12〜19歳の学生は、マルチステージクラスターサンプリングによって選択されたタイの6つの地域で中等学校教育を提供する393の公的機関で調査されました。1088人のLGBTが特定された学生のうち、378人(35%)が同性愛に対する否定的な態度を報告しました。多変数ロジスティック回帰分析における同性愛の態度に関連する要因は、トランスジェンダー(調整済みオッズ比[AOR] 2.5、95%CI 1.5-4.1)として識別され、学業成績が低い(GPAスコア2-3 [AOR 2.6、95%CI 1.7-4.1] 2 [AOR 2.1、95%CI 1.5-2。]))、およびLGBT学生のいじめ(AOR 1.9、95%CI 1.2-3.1)および安全な同性愛の実践などのトピックをカバーするセクシュアリティ教育クラスに参加する(AOR 2.1、95%CI 1.7-4.1)。タイの公立学校の現在の形でのセクシュアリティ教育は、LGBTが特定された学生の同性愛の態度を減らすのに効果的ではないかもしれません。タイのLGBTの10代の若者が恥ずかしさや自己見当違いなしにセクシュアリティを受け入れることができるようにするには、性的指向による社会的格差に対処する戦略とともに性別と権利を強調するより包括的なセクシュアリティ教育が必要です。
School settings are volatile and often violent for LGBT teens who are first coming to terms with their sexuality. We explored the attitudes of LGBT students in Thai secondary schools towards homosexuality. Students aged 12-19 years were surveyed in 393 public institutions providing secondary-school education in six regions of Thailand, selected by a multistage cluster sampling. Among 1088 LGBT-identified students, 378 (35%) reported negative attitudes toward homosexuality. Factors associated with homonegative attitudes in a multivariable logistic regression analysis were identifying as a transgender (Adjusted Odds Ratio [aOR] 2.5, 95% CI 1.5-4.1), having low academic performance (GPA scores of 2-3 [aOR 2.6, 95% CI 1.7-4.1] or less than 2 [aOR 2.1, 95% CI 1.5-2.]), and attending sexuality education classes covering topics such as bullying LGBT students (aOR 1.9, 95% CI 1.2-3.1) and safe homosexual practices (aOR 2.1, 95% CI 1.7-4.1). Sexuality education in its current form in Thai public schools may not be effective in reducing homonegative attitudes of LGBT-identified students. A more comprehensive sexuality education emphasising gender and rights along with strategies addressing social disparities due to sexual orientation is needed to enable Thai LGBT teens to accept their sexuality without shame and self-disrespect.
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