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Journal of medical ethics2020Aug01Vol.46issue(8)

人工子宮、誕生、「誕生」:ロマニへの反応

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文献タイプ:
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概要
Abstract

最近、私は人工子宮(AWS)の人間の被験者が「新生児と同じ道徳的地位を共有している」ため、新生児と同じ治療と保護に値すると主張しました。この論文は、2つの主張に基づいています:(a)部分的なエクトジェネシス - 子宮内で発生する前に子宮内で発生する前に、(b)完全に共有する完全なエクトジェネシスの被験者は、同じものを完全に共有します。新生児としての道徳的地位。それに応じて、エリザベス・クロエ・ロマニスは、AWの主題は「胎児や新生児ではなく、ユニークな人間の存在だ」と主張した。彼女は私のエッセイに4行の反応を提供します。最初に、彼女は私が誕生とは何かを「誤解」したと主張します。そのエラーを修正すると、部分的なエクトジェネシスの被験者が生まれていないことが明らかになります。第二に、彼女は、私の主張は、非植物化された胚(in vivoに存在する)も「生まれた」ことを暗示していると主張します。しかし、それはばかげています。第三に、彼女は、私がエクトジェネシスの被験者と新生児の間で引き出す区別に「意味のある反応」に失敗したと主張しています。最後に、彼女は私のエッセイを、妊娠中の人(AWSをめぐる議論の「中心」にいるべきだ)に焦点を合わせるのではなく、AWSの主題に焦点を合わせていると批判しています。これらの各料金に応答します。そうすることで、(コントラロマニス)エクトジェネシスの一部の主題は新生児であり、エクトジェネシスのすべての主題であることを再確認します。

最近、私は人工子宮(AWS)の人間の被験者が「新生児と同じ道徳的地位を共有している」ため、新生児と同じ治療と保護に値すると主張しました。この論文は、2つの主張に基づいています:(a)部分的なエクトジェネシス - 子宮内で発生する前に子宮内で発生する前に、(b)完全に共有する完全なエクトジェネシスの被験者は、同じものを完全に共有します。新生児としての道徳的地位。それに応じて、エリザベス・クロエ・ロマニスは、AWの主題は「胎児や新生児ではなく、ユニークな人間の存在だ」と主張した。彼女は私のエッセイに4行の反応を提供します。最初に、彼女は私が誕生とは何かを「誤解」したと主張します。そのエラーを修正すると、部分的なエクトジェネシスの被験者が生まれていないことが明らかになります。第二に、彼女は、私の主張は、非植物化された胚(in vivoに存在する)も「生まれた」ことを暗示していると主張します。しかし、それはばかげています。第三に、彼女は、私がエクトジェネシスの被験者と新生児の間で引き出す区別に「意味のある反応」に失敗したと主張しています。最後に、彼女は私のエッセイを、妊娠中の人(AWSをめぐる議論の「中心」にいるべきだ)に焦点を合わせるのではなく、AWSの主題に焦点を合わせていると批判しています。これらの各料金に応答します。そうすることで、(コントラロマニス)エクトジェネシスの一部の主題は新生児であり、エクトジェネシスのすべての主題であることを再確認します。

Recently, I argued that human subjects in artificial wombs (AWs) 'share the same moral status as newborns' and so, deserve the same treatment and protections as newborns. This thesis rests on two claims: (A) subjects of partial ectogenesis-those that develop in utero for at time before being transferred to AWs-are newborns and (B) subjects of complete ectogenesis-those who develop in AWs entirely-share the same moral status as newborns. In response, Elizabeth Chloe Romanis argued that the subject in an AW is 'a unique human entity…rather than a fetus or a newborn'. She provides four lines of response to my essay. First, she argues that I have 'misconstrued' what birth is. Once we correct that error, it becomes clear that subjects of partial ectogenesis have not been born. Second, she argues that my claims imply that non-implanted embryos (existing in vivo) 'would also be "born"'. But that is absurd. Third, she claims I fail to 'meaningfully respond' to distinctions she draws between subjects of ectogenesis and neonates. Finally, she criticises my essay for focusing on subjects of AWs rather than focusing on pregnant persons (who should be at the 'centre' of debates over AWs). I respond to each of these charges. In doing so, I reaffirm that (contra Romanis) some subjects of ectogenesis are newborns and all subjects of ectogenesis-even those that have not been born-share the same moral status as newborns.

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