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Journal of pediatric nursing20200101Vol.50issue()

小児敗血症シミュレーションチェックリストの早期認識 - 探索的研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:臨床シミュレーションを通じて小児患者の敗血症の早期発見に寄与する重要な要因の認識を改善することを目的とした小児敗血症評価チェックリストの21項目の早期検出の修正と調査について報告する。 設計と方法:131人の学部生、前科看護学生は、高忠実度マニキンを使用したシミュレーションの小児敗血症評価チェックリストの適応された21項目の早期検出を使用して評価されました。因子構造を評価するために、カテゴリの原理コンポーネント分析を使用して、荷重から分散の<0.20を占める項目が削除されました。 結果:分析から2つの要因が明らかになりました:評価と劣化、分散の68%を占めています。因子1の評価には、9つのアイテムが含まれていました(α= 0.77;λ= 3.36)。因子2の劣化には、7つの項目が含まれていました(α= 0.72;λ= 2.85)。5つのアイテムはロードされず、因子構造からドロップされ、16項目のチェックリストが生じました。 結論:小児敗血症の早期発見を改善するための鍵である分析から2つの要因が現れました。評価1つの評価は、看護学生のベースラインバイタルサインとタイムリーな薬物投与を認識する中心的なスキルを説明しました。劣化、因子2には、アクションを必要とするベースラインからの変化の認識を反映したアイテムが含まれていました。概念的には、これらの要因は、敗血症のリスクがある小児患者の兆候の早期発見における最も中心的なポイントを反映しています。 練習の影響:このチェックリストは、ライセンス前の学生の知識を評価するための貴重なツールを形成し、シミュレーションによって割り当てられた安全性と監督を通じて、新卒業生の臨床的準備とパフォーマンスを評価するためのツールとして拡張される可能性があります。

目的:臨床シミュレーションを通じて小児患者の敗血症の早期発見に寄与する重要な要因の認識を改善することを目的とした小児敗血症評価チェックリストの21項目の早期検出の修正と調査について報告する。 設計と方法:131人の学部生、前科看護学生は、高忠実度マニキンを使用したシミュレーションの小児敗血症評価チェックリストの適応された21項目の早期検出を使用して評価されました。因子構造を評価するために、カテゴリの原理コンポーネント分析を使用して、荷重から分散の<0.20を占める項目が削除されました。 結果:分析から2つの要因が明らかになりました:評価と劣化、分散の68%を占めています。因子1の評価には、9つのアイテムが含まれていました(α= 0.77;λ= 3.36)。因子2の劣化には、7つの項目が含まれていました(α= 0.72;λ= 2.85)。5つのアイテムはロードされず、因子構造からドロップされ、16項目のチェックリストが生じました。 結論:小児敗血症の早期発見を改善するための鍵である分析から2つの要因が現れました。評価1つの評価は、看護学生のベースラインバイタルサインとタイムリーな薬物投与を認識する中心的なスキルを説明しました。劣化、因子2には、アクションを必要とするベースラインからの変化の認識を反映したアイテムが含まれていました。概念的には、これらの要因は、敗血症のリスクがある小児患者の兆候の早期発見における最も中心的なポイントを反映しています。 練習の影響:このチェックリストは、ライセンス前の学生の知識を評価するための貴重なツールを形成し、シミュレーションによって割り当てられた安全性と監督を通じて、新卒業生の臨床的準備とパフォーマンスを評価するためのツールとして拡張される可能性があります。

PURPOSE: To report on the modification and exploration of a 21-item Early Detection of Pediatric Sepsis Assessment Checklist aimed at improving nursing students' recognition of key factors that contribute to early detection of sepsis in pediatric patients through clinical simulation. DESIGN AND METHODS: One hundred and thirty-one undergraduate, pre-licensure nursing students were evaluated using the adapted 21-item Early Detection of Pediatric Sepsis Assessment Checklist in simulation using high-fidelity manikins. Categorical Principle Component Analysis was used to evaluate for factor structure, with items accounting for <0.20 of the variance were dropped from the loadings. RESULTS: Two factors emerged from the analysis: assessment and deterioration, accounting for 68% of the variance. Factor one, assessment, contained nine items (α = 0.77; λ = 3.36). Factor two, deterioration, contained seven items (α = 0.72; λ = 2.85). Five items did not load and were dropped from the factor structure, resulting in a 16-item checklist. CONCLUSIONS: Two factors emerged from the analysis which is key to improving the early detection of pediatric sepsis. Assessment, factor one, accounted for the nursing students' central skills of recognizing baseline vital signs and timely medication administration. Deterioration, factor two, contained items reflecting the recognition of changes from baseline that require action. Conceptually, these factors reflect the most central points in the early detection of signs in pediatric patients at risk for sepsis. PRACTICE IMPLICATIONS: This checklist forms a valuable tool to assess the knowledge of pre-licensure students and may possibly be extended as a tool to assess the clinical readiness and performance of new graduates through the safety and supervision allotted by simulation.

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