著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:認知的に正常な高齢者の間で、パフォーマンスと行動を前向きに運転することにおける人種の影響を調べること。 方法:ワシントン大学のナイトアルツハイマー疾患研究センターでの前向き縦断研究から、認知的に正常な参加者(臨床認知症評価0)、≥65歳(n = 177)が選択されました。自己申告による運転行動(運転習慣アンケート)と運転性能(道路試験)が毎年評価されました。毎日の運転行動データは、運転界の現実世界の車両内評価システム(ドライブ)を使用して収集されました。アフリカ系アメリカ人と白人の間のベースラインの違いは、T検定と一般的な線形モデルを使用してテストされました。アミロイドイメージングと脳脊髄液アルツハイマー病(AD)バイオマーカーをグループ間で比較しました。線形混合モデルは、時間の経過に伴う毎日の運転行動の変化を調べました。サバイバル分析では、道路試験での限界または失敗の評価までの時間を分析します。 結果:年齢、性別、教育、または血管リスク要因において、アフリカ系アメリカ人(n = 34)と白人(n = 143)の間に違いはありませんでした。ベースラインの自己申告による運転行動と道路試験のパフォーマンスは、両方のレースでほぼ類似していた。毎月集計されたドライブデータを使用した縦断的分析は、アフリカ系アメリカ人が、白人と比較して、1か月あたりの旅行数、1か月あたりのマイル駆動、および積極的な行動をとる旅行を大幅に削減したことを示しました。これらの効果は、広告バイオマーカー、年齢、教育、性別を制御した後も残っています。 結論:認知的に普通の高齢者のこのサンプルでは、アフリカ系アメリカ人は白人と比較して毎日の運転行動の減少を大幅に減らしました。観察された人種の違いは、環境/社会的要因の違い、認知の変化、および/または身体機能を反映している可能性があります。
目的:認知的に正常な高齢者の間で、パフォーマンスと行動を前向きに運転することにおける人種の影響を調べること。 方法:ワシントン大学のナイトアルツハイマー疾患研究センターでの前向き縦断研究から、認知的に正常な参加者(臨床認知症評価0)、≥65歳(n = 177)が選択されました。自己申告による運転行動(運転習慣アンケート)と運転性能(道路試験)が毎年評価されました。毎日の運転行動データは、運転界の現実世界の車両内評価システム(ドライブ)を使用して収集されました。アフリカ系アメリカ人と白人の間のベースラインの違いは、T検定と一般的な線形モデルを使用してテストされました。アミロイドイメージングと脳脊髄液アルツハイマー病(AD)バイオマーカーをグループ間で比較しました。線形混合モデルは、時間の経過に伴う毎日の運転行動の変化を調べました。サバイバル分析では、道路試験での限界または失敗の評価までの時間を分析します。 結果:年齢、性別、教育、または血管リスク要因において、アフリカ系アメリカ人(n = 34)と白人(n = 143)の間に違いはありませんでした。ベースラインの自己申告による運転行動と道路試験のパフォーマンスは、両方のレースでほぼ類似していた。毎月集計されたドライブデータを使用した縦断的分析は、アフリカ系アメリカ人が、白人と比較して、1か月あたりの旅行数、1か月あたりのマイル駆動、および積極的な行動をとる旅行を大幅に削減したことを示しました。これらの効果は、広告バイオマーカー、年齢、教育、性別を制御した後も残っています。 結論:認知的に普通の高齢者のこのサンプルでは、アフリカ系アメリカ人は白人と比較して毎日の運転行動の減少を大幅に減らしました。観察された人種の違いは、環境/社会的要因の違い、認知の変化、および/または身体機能を反映している可能性があります。
OBJECTIVE: To examine the effect of race in driving performance and behavior prospectively among cognitively normal older adults. METHODS: Cognitively normal participants (Clinical Dementia Rating 0), ≥ 65 years of age (n = 177) were selected from prospective, longitudinal studies at the Knight Alzheimer Disease Research Center at Washington University. Self-reported driving behavior (Driving Habits Questionnaire) and driving performance (road test) were annually assessed. Daily driving behavior data were collected using the Driving Real World In-Vehicle Evaluation System (DRIVES). Baseline differences between African Americans and Caucasians were tested using t tests and general linear models. Amyloid imaging and cerebrospinal fluid Alzheimer disease (AD) biomarkers were compared across groups. Linear mixed models examined change in daily driving behavior over time. Survival analyses tested time to a marginal or fail rating on the road test. RESULTS: There were no differences between African Americans (n = 34) and Caucasians (n = 143) in age, sex, education, or vascular risk factors. Baseline self-reported driving behavior and road test performance were largely similar for both races. Longitudinal analyses using the DRIVES data aggregated monthly showed that African Americans had a greater reduction in number of trips made per month, miles driven per month, and trips with aggressive behavior compared to Caucasians. These effects remained after controlling for AD biomarkers, age, education, and sex. CONCLUSIONS: In this sample of cognitively normal older adults, African Americans had a greater reduction of daily driving behavior compared to Caucasians. Observed racial differences may reflect differences in environmental/social factors, changes in cognition, and/or physical functioning.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。