Loading...
PloS one20190101Vol.14issue(11)

幼児のスキルは、6歳で中程度からレートの早産生まれの子供の認知と行動を予測する

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:中程度と格子の早産(32〜36週間の妊娠)を、6歳で認知的および行動機能における子供の子供(妊娠37週以上)の子供と比較し、幼児のスキルが後の認知を予測することを評価するおよび行動機能。 デザイン:88人の中程度から格子の早産と83人のフルトーマン生まれのオランダの子供のコホートを用いた前向き縦断的研究は、18ヶ月から6歳まで続きました。オリエンティング、アラート、およびエグゼクティブの注意スキルは、18か月(未熟のために修正)、および24か月で認知、運動、言語スキル(Bayley-III-NL)で評価されました(未熟児のために修正)。6年(未熟児のために修正)、認知(IQのインデックス; WPPSI-III-NL)および行動機能(CBCL/6-18)を評価しました。グループの違いと潜在的な予測因子を、マンコバと階層回帰分析で調べました。 結果:6年で、中程度から格子生まれの子供は、認知処理速度で満期の子供よりも貧しくなり、行動の注意の問題を示しました。6年間の注意の問題は、18か月で注意スキルの方向性が低いことで予測されましたが、パフォーマンスIQの低下は、18か月で注意スキルを控えることで予測されました。6年間のフルスケールIQと口頭IQは、24か月で言語スキルによって予測されました。中程度からレートの早産と満期の生まれた子供は、初期のスキルとその後の機能との関連性にいくつかの異なる相関パターンを示しましたが、さらなる分析では、予測因子は両方のグループで同じように見えました。 結論:中程度から格子の早産児は、特に認知処理速度と行動の注意の問題において、小学校時代に特定の脆弱性を示しています。6年での認知的および行動機能は、18か月の差別化された注意スキルと24か月での言語スキルによって予測できます。

目的:中程度と格子の早産(32〜36週間の妊娠)を、6歳で認知的および行動機能における子供の子供(妊娠37週以上)の子供と比較し、幼児のスキルが後の認知を予測することを評価するおよび行動機能。 デザイン:88人の中程度から格子の早産と83人のフルトーマン生まれのオランダの子供のコホートを用いた前向き縦断的研究は、18ヶ月から6歳まで続きました。オリエンティング、アラート、およびエグゼクティブの注意スキルは、18か月(未熟のために修正)、および24か月で認知、運動、言語スキル(Bayley-III-NL)で評価されました(未熟児のために修正)。6年(未熟児のために修正)、認知(IQのインデックス; WPPSI-III-NL)および行動機能(CBCL/6-18)を評価しました。グループの違いと潜在的な予測因子を、マンコバと階層回帰分析で調べました。 結果:6年で、中程度から格子生まれの子供は、認知処理速度で満期の子供よりも貧しくなり、行動の注意の問題を示しました。6年間の注意の問題は、18か月で注意スキルの方向性が低いことで予測されましたが、パフォーマンスIQの低下は、18か月で注意スキルを控えることで予測されました。6年間のフルスケールIQと口頭IQは、24か月で言語スキルによって予測されました。中程度からレートの早産と満期の生まれた子供は、初期のスキルとその後の機能との関連性にいくつかの異なる相関パターンを示しましたが、さらなる分析では、予測因子は両方のグループで同じように見えました。 結論:中程度から格子の早産児は、特に認知処理速度と行動の注意の問題において、小学校時代に特定の脆弱性を示しています。6年での認知的および行動機能は、18か月の差別化された注意スキルと24か月での言語スキルによって予測できます。

OBJECTIVE: To compare moderate-to-late preterm born (32-36 weeks' gestation) to full term born (≥37 weeks' gestation) children in cognitive and behavioural functioning at the age of 6 years and assess which toddler skills predict later cognitive and behavioural functioning. DESIGN: A prospective longitudinal study with a cohort of 88 moderate-to-late preterm and 83 full term born Dutch children, followed from 18 months to 6 years of age. Orienting, alerting and executive attention skills were assessed at 18 months (corrected for prematurity), and cognitive, motor and language skills (Bayley-III-NL) at 24 months (corrected for prematurity). At 6 years (corrected for prematurity), cognitive (indices of IQ; WPPSI-III-NL) and behavioural functioning (CBCL/6-18) were assessed. Group differences and potential predictors were examined with MANCOVAs and hierarchical regression analyses. RESULTS: At 6 years, moderate-to-late preterm born children performed poorer than full term born children on cognitive processing speed, and they showed more behavioural attention problems. Attention problems at 6 years were predicted by poorer orienting attention skills at 18 months, while lower performance IQ was predicted by poorer alerting attention skills at 18 months. Full Scale IQ and Verbal IQ at 6 years were predicted by language skills at 24 months. Moderate-to-late preterm and full term born children showed some differing correlational patterns in the associations between early skills and later functioning, although in further analyses predictors appeared the same for both groups. CONCLUSIONS: Moderate-to-late preterm born children show specific vulnerabilities at primary school-age, particularly in cognitive processing speed and behavioural attention problems. Cognitive and behavioural functioning at 6 years can be predicted by differentiated attention skills at 18 months and language skills at 24 months.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google