著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
私たちは、教師によって実装され、学校のルーチンに統合され、アクティブなコントロールグループと比較して認知および学術的スキルを向上させる、主にワーキングメモリ(WM)をタップする認知タスクで学童を訓練するコンピューターベースのプログラムを示しました。具体的には、抑制スキル、非言語IQ、数学、読解力の改善が観察されました。ここでは、トレーニング以前と6か月間の安静状態のfMRIプロトコルを使用してスキャンすることを志願した包括的な研究のサブサンプルに焦点を当てています。このサンプルは、前述の行動効果を再現し、抑制制御の改善にリンクされた注意ネットワーク(ATN)内で脳機能の接続性の変化が観察されました。調査結果は、対照群の子供と比較して、訓練された子供の右中央前頭回(MFG)クラスターの抑制性コントロールスコアと機能的接続性との間のより強い関係を示しました。種子ベースの分析により、R-MFGと同性愛の頭頂部と優れた側頭領域との間の接続性は、対照群と比較して、訓練された子供の抑制コントロールにより強く関連していることが明らかになりました。これらの調査結果は、実生活の学校環境に統合されたコンピューターベースの認知トレーニングの関連性を強調しており、認知/学業のパフォーマンスと脳機能のつながりを高めます。
私たちは、教師によって実装され、学校のルーチンに統合され、アクティブなコントロールグループと比較して認知および学術的スキルを向上させる、主にワーキングメモリ(WM)をタップする認知タスクで学童を訓練するコンピューターベースのプログラムを示しました。具体的には、抑制スキル、非言語IQ、数学、読解力の改善が観察されました。ここでは、トレーニング以前と6か月間の安静状態のfMRIプロトコルを使用してスキャンすることを志願した包括的な研究のサブサンプルに焦点を当てています。このサンプルは、前述の行動効果を再現し、抑制制御の改善にリンクされた注意ネットワーク(ATN)内で脳機能の接続性の変化が観察されました。調査結果は、対照群の子供と比較して、訓練された子供の右中央前頭回(MFG)クラスターの抑制性コントロールスコアと機能的接続性との間のより強い関係を示しました。種子ベースの分析により、R-MFGと同性愛の頭頂部と優れた側頭領域との間の接続性は、対照群と比較して、訓練された子供の抑制コントロールにより強く関連していることが明らかになりました。これらの調査結果は、実生活の学校環境に統合されたコンピューターベースの認知トレーニングの関連性を強調しており、認知/学業のパフォーマンスと脳機能のつながりを高めます。
We have shown that a computer-based program that trains schoolchildren in cognitive tasks that mainly tap working memory (WM), implemented by teachers and integrated into school routine, improved cognitive and academic skills compared with an active control group. Concretely, improvements were observed in inhibition skills, non-verbal IQ, mathematics and reading skills. Here, we focus on a subsample from the overarching study who volunteered to be scanned using a resting state fMRI protocol before and 6-month after training. This sample reproduced the aforementioned behavioral effects, and brain functional connectivity changes were observed within the attentional networks (ATN), linked to improvements in inhibitory control. Findings showed stronger relationships between inhibitory control scores and functional connectivity in a right middle frontal gyrus (MFG) cluster in trained children compared to children from the control group. Seed-based analyses revealed that connectivity between the r-MFG and homolateral parietal and superior temporal areas were more strongly related to inhibitory control in trained children compared to the control group. These findings highlight the relevance of computer-based cognitive training, integrated in real-life school environments, in boosting cognitive/academic performance and brain functional connectivity.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。