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介入:この研究では、ロンドンのヘルシーキッズコミュニティチャレンジ(HKCC)の影響を検証します。 研究の質問:オンタリオ州ロンドンの4〜8人の子供の間で、水の増加と砂糖入りの飲み物(SSB)の消費量の減少に対するHKCC介入はどの程度効果的でしたか? 方法:非ランダム化対照試験。2016年から2017年の学年に介入が実施された前後に、子供の知識と飲料の摂取量が測定されました。介入学校の子どもたち(n = 521)は、教育プログラム(成長シェフまたはUTRCA [アッパーテムズ川保全局])と水のボトル充填ステーションを受け取りました。コントロールスクール(n = 410)の子供は、充填ステーションのみを受けました。多変量線形混合モデルANCOVAを使用して、介入グループ全体で水とSSBの消費と知識を比較し、学校レベルのクラスタリングを説明しました。 結果:充填ステーションのみと比較して教育介入と充填ステーションを受けた子どもたちは、栽培シェフとβ= 2.90(95%CI -1.87、6.22)およびβ= 2.90(95%CI -0.23、6.03)を消費しました。β= -2.56(95%CI -5.12、0.001)UTRCAの場合)介入後、栄養知識が高かった(β= 1.57(95%CI -1.68、4.83)、GROUGHT CHEFSおよびβ= 2.02(95%CI -0.35、4.39)。これらの発見は統計的に有意ではありませんでした。 結論:健康的な飲料の消費を促進することを目的とした介入は、予想される方向に影響を与えました。しかし、それらは小さく、統計的に有意ではありませんでした。これは、教育的介入が「水が不思議に思う」プログラムの目標と完全には一致しておらず、食事行動の有意義な変化を喚起することを妨げていたためである可能性が高い。
介入:この研究では、ロンドンのヘルシーキッズコミュニティチャレンジ(HKCC)の影響を検証します。 研究の質問:オンタリオ州ロンドンの4〜8人の子供の間で、水の増加と砂糖入りの飲み物(SSB)の消費量の減少に対するHKCC介入はどの程度効果的でしたか? 方法:非ランダム化対照試験。2016年から2017年の学年に介入が実施された前後に、子供の知識と飲料の摂取量が測定されました。介入学校の子どもたち(n = 521)は、教育プログラム(成長シェフまたはUTRCA [アッパーテムズ川保全局])と水のボトル充填ステーションを受け取りました。コントロールスクール(n = 410)の子供は、充填ステーションのみを受けました。多変量線形混合モデルANCOVAを使用して、介入グループ全体で水とSSBの消費と知識を比較し、学校レベルのクラスタリングを説明しました。 結果:充填ステーションのみと比較して教育介入と充填ステーションを受けた子どもたちは、栽培シェフとβ= 2.90(95%CI -1.87、6.22)およびβ= 2.90(95%CI -0.23、6.03)を消費しました。β= -2.56(95%CI -5.12、0.001)UTRCAの場合)介入後、栄養知識が高かった(β= 1.57(95%CI -1.68、4.83)、GROUGHT CHEFSおよびβ= 2.02(95%CI -0.35、4.39)。これらの発見は統計的に有意ではありませんでした。 結論:健康的な飲料の消費を促進することを目的とした介入は、予想される方向に影響を与えました。しかし、それらは小さく、統計的に有意ではありませんでした。これは、教育的介入が「水が不思議に思う」プログラムの目標と完全には一致しておらず、食事行動の有意義な変化を喚起することを妨げていたためである可能性が高い。
INTERVENTION: This study examines the impact of London's Healthy Kids Community Challenge (HKCC) 'Water Does Wonders' interventions, which combined water infrastructure and education programs. RESEARCH QUESTION: How effective were the HKCC interventions at increasing water and decreasing sugar-sweetened beverage (SSB) consumption among grade 4-8 children in London, Ontario? METHODS: Non-randomized controlled trial. Children's knowledge and beverage intake were measured before and after the interventions were implemented during the 2016-2017 school year. Children at intervention schools (n = 521) received education programs (Growing Chefs or UTRCA [Upper Thames River Conservation Authority]) and water bottle filling stations. Children at control schools (n = 410) received filling stations only. Multivariable linear mixed-model ANCOVAs were used to compare water and SSB consumption and knowledge across intervention groups, accounting for school-level clustering. RESULTS: Children who received an education intervention and filling station compared with only a filling station consumed more water (β = 2.18 (95% CI - 1.87, 6.22) for Growing Chefs and β = 2.90 (95% CI - 0.23, 6.03) for UTRCA) and fewer SSBs (β = - 1.17 (95% CI - 3.83, 1.49) for Growing Chefs and β = - 2.56 (95% CI - 5.12, 0.001) for UTRCA) post-intervention, and had higher nutrition knowledge (β = 1.57 (95% CI - 1.68, 4.83) for Growing Chefs and β = 2.02 (95% CI - 0.35, 4.39) for UTRCA). These findings were not statistically significant. CONCLUSIONS: An intervention intended to promote healthy beverage consumption yielded effects in the expected direction; however, they were small and not statistically significant. This is likely because the educational interventions were not fully aligned with the goals of the 'Water Does Wonders' program, preventing them from evoking meaningful changes in dietary behaviours.
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