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Medical teacher2020Apr01Vol.42issue(4)

限界空間を提供する:緩和医療で学習するためのしきい値の概念

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:緩和医療の経験は、訓練中の医師にとって有益な学習機会を提供します。ただし、学習のどの側面が最も有用であり、問​​題があり、学習がどのように促進されるかを理解することにはギャップがあります。この研究では、「しきい値の概念」フレームワークを使用してそのギャップに取り組んでいます。しきい値の概念は、学習の重要なポイントであり、多くの場合、規律に固有のものです。学習は、移行または「リミナル」空間内で発生し、「厄介」および「変換」などの特定の特性を持っています。半構造化されたフォーカスグループのインタビューは、6か月の緩和医療の愛着を引き受けた訓練中の医師とのインタビューを行いました。しきい値の概念を識別するために、データは、演ductive的および帰納的段階のコンテンツ分析アプローチを使用して分析されました。これらのうちの2つ、「感情的な関与」と「コミュニケーション管理」は、しきい値の概念のすべての典型的な特性を示しました。この学習は、参加者によって高く評価されており、トレーニングの他の場所では発生しておらず、実践に影響を与え続けていました。結論:緩和医療の配置を行う医師に対して特定のしきい値の概念が特定されました。これらのハイライトは、学習に特定のサポートが必要であり、カリキュラムの設計を通知するために使用できます。

はじめに:緩和医療の経験は、訓練中の医師にとって有益な学習機会を提供します。ただし、学習のどの側面が最も有用であり、問​​題があり、学習がどのように促進されるかを理解することにはギャップがあります。この研究では、「しきい値の概念」フレームワークを使用してそのギャップに取り組んでいます。しきい値の概念は、学習の重要なポイントであり、多くの場合、規律に固有のものです。学習は、移行または「リミナル」空間内で発生し、「厄介」および「変換」などの特定の特性を持っています。半構造化されたフォーカスグループのインタビューは、6か月の緩和医療の愛着を引き受けた訓練中の医師とのインタビューを行いました。しきい値の概念を識別するために、データは、演ductive的および帰納的段階のコンテンツ分析アプローチを使用して分析されました。これらのうちの2つ、「感情的な関与」と「コミュニケーション管理」は、しきい値の概念のすべての典型的な特性を示しました。この学習は、参加者によって高く評価されており、トレーニングの他の場所では発生しておらず、実践に影響を与え続けていました。結論:緩和医療の配置を行う医師に対して特定のしきい値の概念が特定されました。これらのハイライトは、学習に特定のサポートが必要であり、カリキュラムの設計を通知するために使用できます。

Introduction: Experience in palliative medicine provides a beneficial learning opportunity for doctors-in-training. There is, however, a gap in understanding which aspects of learning are most useful, which are problematic and how learning can best be facilitated. This study addresses that gap using the 'threshold concepts' framework. Threshold concepts are critical points of learning, often unique to a discipline. The learning occurs within a transitional or 'liminal' space and has specific characteristics including being 'troublesome' and 'transformative.'Methods: A qualitative, exploratory study was carried using the threshold concept framework. Semi-structured focus group interviews were held with doctors-in-training who had undertaken a 6-month palliative medicine attachment. Data were analysed using a content analysis approach with deductive and inductive phases, in order to identify threshold concepts.Results: Five threshold concepts were identified. Two of these, 'emotional engagement' and 'communication management,' displayed all the typical characteristics of threshold concepts. This learning was highly valued by participants, had not occurred elsewhere in training and continued to influence practice.Conclusions: Specific threshold concepts were identified for doctors undertaking a palliative medicine placement. These highlights where specific supports are required for learning and can be used to inform curriculum design.

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