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獣医学生は、獣医カリキュラムで卵巣摘出術または歯摘出術を実施する前に、課外外科的経験を追求する場合があります。私たちは、生徒の最初の犬の卵形摘出術または獣医学校のカリキュラム中の歯瘤摘出術での生徒の自信とその後の外科的パフォーマンスに対するこれらの経験の影響を評価しようとしました。69人の3年生の獣医学生を登録して、手術を行い、パフォーマンスを自己評価する自信を報告する術後および術後の調査を完了しました。学生はすべて、モデルと死体に関する5学期の外科的スキルトレーニングを完了しましたが、課外手術経験への参加は異なりました。学生のサブセット(n = 27)は、卵巣摘出術(16)または歯摘出術(11)の実施中にデジタル記録されました。デジタル録音は、タスク固有のルーブリックとグローバルな評価尺度を使用して、ブラインドレーターによって採点され、手順を実行する時間が記録されました。学生が実施した課外手術の数は、卵子摘出術(r = .78)を行う自信と正の相関がありましたが、卵巣摘出術(r = -.17)はありませんでした。実行された課外手術とその後のルーブリックスコアまたは最初の卵巣ヒストン摘出(それぞれr = -.01およびr = -.14)または歯摘出術(それぞれr = .09およびr = -.18)の外科時間との間に相関はありませんでした)獣医カリキュラムの一部として実行されました。我々の結果は、課外の外科的経験が、獣医カリキュラムの学生の最初の手術中のパフォーマンススコアまたは手術時間に長期的な改善を与えない可能性があることを示唆しています。生きた動物のモデルトレーニングと課外の外科的経験がどのように相互作用して学生のその後の外科的パフォーマンスに影響を与えるかを明確にするためには、追加の研究が必要です。
獣医学生は、獣医カリキュラムで卵巣摘出術または歯摘出術を実施する前に、課外外科的経験を追求する場合があります。私たちは、生徒の最初の犬の卵形摘出術または獣医学校のカリキュラム中の歯瘤摘出術での生徒の自信とその後の外科的パフォーマンスに対するこれらの経験の影響を評価しようとしました。69人の3年生の獣医学生を登録して、手術を行い、パフォーマンスを自己評価する自信を報告する術後および術後の調査を完了しました。学生はすべて、モデルと死体に関する5学期の外科的スキルトレーニングを完了しましたが、課外手術経験への参加は異なりました。学生のサブセット(n = 27)は、卵巣摘出術(16)または歯摘出術(11)の実施中にデジタル記録されました。デジタル録音は、タスク固有のルーブリックとグローバルな評価尺度を使用して、ブラインドレーターによって採点され、手順を実行する時間が記録されました。学生が実施した課外手術の数は、卵子摘出術(r = .78)を行う自信と正の相関がありましたが、卵巣摘出術(r = -.17)はありませんでした。実行された課外手術とその後のルーブリックスコアまたは最初の卵巣ヒストン摘出(それぞれr = -.01およびr = -.14)または歯摘出術(それぞれr = .09およびr = -.18)の外科時間との間に相関はありませんでした)獣医カリキュラムの一部として実行されました。我々の結果は、課外の外科的経験が、獣医カリキュラムの学生の最初の手術中のパフォーマンススコアまたは手術時間に長期的な改善を与えない可能性があることを示唆しています。生きた動物のモデルトレーニングと課外の外科的経験がどのように相互作用して学生のその後の外科的パフォーマンスに影響を与えるかを明確にするためには、追加の研究が必要です。
Veterinary students may pursue extracurricular surgical experiences before performing ovariohysterectomy or orchidectomy in their veterinary curriculum. We sought to evaluate the impact of these experiences on student confidence and subsequent surgical performance during students' first canine ovariohysterectomy or orchidectomy during their veterinary school curriculum. We enrolled 69 third-year veterinary students to complete pre- and post-operative surveys reporting their confidence to perform surgery and self-assessing their performance. Students had all completed five semesters of surgical skills training on models and cadavers but varied in their participation in extracurricular surgical experiences. A subset of students (n = 27) were digitally recorded while performing ovariohysterectomy (16) or orchidectomy (11). Digital recordings were scored by a blinded rater using task-specific rubrics and a global rating scale, and time to perform the procedure was recorded. The number of extracurricular surgeries students had performed was positively correlated with their confidence to perform orchidectomy (r = .78) but not ovariohysterectomy (r = -.17). There was no correlation between extracurricular surgeries performed and subsequent rubric scores or surgical times for the first ovariohysterectomy (r = -.01 and r = -.14, respectively) or orchidectomy (r = .09 and r = -.18, respectively) performed as part of their veterinary curriculum. Our results suggest that extracurricular surgical experiences may not impart a long-term improvement on performance scores or surgical time during students' first surgery of their veterinary curriculum. Additional research is necessary to clarify how model training and extracurricular surgical experiences on live animals interact to affect students' subsequent surgical performance.
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